Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Barbara Gołębiewska,
Waga produktu: 0.250 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788375830675
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: SGGW
Przedsiębiorstwo jest jednym z najważniejszych podmiotów gospodarki narodowej. Ekonomika przedsiębiorstw jest nauką o warunkach, instrumentach i sposobach racjonalnego gospodarowania. Jest to związane z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem zasobów do zaspokojenia określonych potrzeb społecznych.

Ekonomika przedsiębiorstwa ma swoje źródło w ekonomii (jest częścią nauk ekonomicznych). Zajmuje się podmiotami gospodarczymi oraz czynnikami wpływającymi na ich funkcjonowanie. Bada współzależności między przedmiotami i środkami pracy, związki między przedsiębiorstwem i otoczeniem, formułuje twierdzenia i ustala zasady i metody racjonalnego gospodarowania w przedsiębiorstwie. Ekonomikę przedsiębiorstwa można uznać za interdyscyplinarną dziedzinę nauczania, w której ma miejsce szerokie zastosowanie teorii i praktyki rachunkowości, analizy ekonomicznej, statystyki, techniki i technologii procesów produkcji, prawa, polityki itp.1.

W pracy zawarto najistotniejsze elementy ekonomiki przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw turystycznych, przydatne w sprawnym prowadzeniu działalności. Przedstawiono także treści związane z potencjałem przedsiębiorstw turystycznych oraz z oceną efektywności ich działania. Szczególną uwagę zwrócono na efekty ekonomiczne i mierniki oceny efektywności finansowej, poprzedzając je charakterystyką celów działalności i zasobów przedsiębiorstw turystycznych. Osobny rozdział poświęcono także kosztom działalności przedsiębiorstw, których wysokość w gospodarce rynkowej często przesądza o sukcesie firmy.

Opracowanie jest kierowane do osób studiujących zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych i nauki o przedsiębiorstwie.

Spis treści

Wstęp
1. Przedsiębiorstwo turystyczne i cele jego działalności
1.1. Wprowadzenie
1.2. Elementy przedsiębiorstwa i cel jego istnienia
1.3. Podstawowe kryteria podziału i klasyfikacji przedsiębiorstw turystycznych
1.4. Otoczenie i jego znaczenie dla przedsiębiorstwa turystycznego
1.5. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
2. Zasoby przedsiębiorstwa turystycznego i ich wykorzystanie
2.1. Zasoby ludzkie
2.2. Zasoby rzeczowe (majątek trwały i obrotowy)
2.2.1. Środki trwałe i ich zużycie
2.2.2. Wycena środków trwałych
2.2.3. Majątek obrotowy
2.3. Finansowe zasoby przedsiębiorstwa
2.4. Zasoby informacyjne w przedsiębiorstwie
3. Koszty działalności przedsiębiorstwa
3.1. Wprowadzenie
3.2. Klasyfi kacja kosztów
3.3. Metody wyodrębniania kosztów stałych i zmiennych
3.4. Rachunek kosztów
4. Sprawozdania finansowe przedsiębiorstw
4.1. Wprowadzenie
4.2. Bilans majątkowy
4.3. Źródła przychodów i ustalanie wyniku finansowego
4.3.1. Źródła przychodów
4.3.2. Obliczanie wyniku finansowego
4.4. Rachunek przepływów środków pieniężnych
5. Badanie rezultatów działalności przedsiębiorstwa turystycznego
5.1. Analiza bilansu majątkowego
5.2. Analiza przychodów
5.3. Analiza kosztów
5.4. Ocena efektywności finansowej przedsiębiorstw
5.4.1. Wstępna analiza rachunku wyników
5.4.2. Analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych
5.5. Analiza przepływów środków pieniężnych
5.6. Analiza turystycznych obiektów zbiorowego zakwaterowania
6. Działalność inwestycyjna przedsiębiorstwa
6.1. Wprowadzenie
6.2. Podejmowanie decyzji inwestycyjnych w przedsiębiorstwach turystycznych
6.3. Cykl rozwojowy projektu inwestycyjnego
6.4. Zmiany wartości pieniądza w czasie
6.5. Badanie opłacalności przedsięwzięć rozwojowych
7. Próg rentowności i punkt największej opłacalności produkcji
7.1. Wprowadzenie
7.2. Wyznaczanie progu rentowności przy produkcji jednoasortymentowej
Literatura

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7583-067-5

  • Autor: 

    Barbara Gołębiewska

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2009

  • Format: 

    165 x 235 mm

  • Liczba stron: 

    113

  • Oprawa: 

    Miękka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss