-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Katowice
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Katowice 2014, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 201 str., oprawa miękka
Niniejsza publikacja powstała w oparciu o wieloletnie obserwacje rynku turystyki biznesowej na świecie, a także kontakty autora z przedsiębiorstwami, organizacjami branżowymi oraz administracją samorządową i państwową. W wyniku prowadzonych badań własnych, a także uczestnictwa w wielu projektach badawczych, zebrano i uporządkowano wiedzę nt. turystyki biznesowej, jej powiązań z gospodarką, jej miejsca na rynku turystycznym.
Turystyka w literaturze określana jest jako zjawisko, jako produkt, a nawet przemysł (podkreślając jej znaczenie dla gospodarki regionu). Kryteriów podziału turystyki jest bardzo wiele, jednak do szczególnie istotnych zaliczyć można: motywy podróżowania, sposoby' finansowania, czas realizacji wyjazdu i sposoby podejmowania decyzji o wyjeździe. -Mając te kryteria na uwadze wyróżnić można: turystykę czasu wolnego (indywidualna, prywatna) i czasu służbowego (związana ze sprawami zawodowymi, interesami). Tematyka turystyki czasu wolnego w literaturze jest dość dobrze opisana, natomiast podróże w czasie służbowym są tematem rzadziej podejmowanym w literaturze i w pracach badawczych. Próba analizy i charakterystyki segmentu rynku podróży służbowych - rynku spotkań konferencyjnych, znajduje się w niniejszym opracowaniu.
„Próba” - gdyż rynek ten przechodzi dynamiczny rozwój w skali całego świata. Stwierdzenia i prognozy, które znalazły się w tym opracowaniu stanowią zapis faktów i stanu na dany moment, ale uporządkowanie ich na tym etapie rozwoju tego rynku pozwolić może na dalsze jego analizy i porównania w przyszłości.
W odniesieniu do podróży związanych ze sprawami zawodowymi i interesami stosowane są pojęcia „turystyka biznesowa” i „podróże służbowe”, którym nadaje się różny zakres przedmiotowy, a czasem się je utożsamia. Autor niniejszego opracowania traktuje „podróże służbowe” jako termin nadrzędny - ogólny, który obejmuje „indywidualne podróże służbowe” (prezentacje,
konsultacje, badania, spotkania, jeden na jeden”) i „turystykę biznesową”, którą stanowią różne formy spotkań grupowych (czasami określane akronimem MICE) w tym spotkania konferencyjne.
W literaturze przedmiotu, w różnych raportach i analizach spotkań konferencyjnych pojawia się pojęcie „przemysł spotkań”. W szerokim ujęciu terminem tym objąć można różne formy spotkań grupowych zaliczanych do turystyki biznesowej, jak i imprezy kulturalne, sportowe, a nawet prywatne - duże ze względu na liczbę uczestników, „eventy” okolicznościowe. A w teorii ekonomii „przemysł” utożsamiany jest raczej z pojęciem sektor - a więc grupą podmiotów będących dostawcami na danym rynku.
Ponieważ autor w niniejszym opracowaniu dokonuje analizy zarówno strony podażowej (w której można szukać odniesień do przemysłu spotkań), jak i popytowej rynku, zastosowano pojęcie „rynek spotkań konferencyjnych”. Natomiast terminem „spotkania konferencyjne” objęte zostały różne formy takich spotkań (kongresy, konferencje, sympozja, seminaria, szkolenia, itp.), gdzie kryterium zaliczenia spotkania do tej grupy są w praktyce: minimalna liczba uczestników, lokalizacja spotkania poza miejscem - siedzibą firmy, w wynajętym do tego celu obiekcie/sali, często z wieloma usługami towarzyszącymi. Uczestnicy spotkań konferencyjnych pochodzić mogą spoza miejscowości, w której jest realizowane spotkanie (dlatego możemy mówić o turystyce), jak również z miejscowości w której spotkanie się odbywa. Z uwagi na trudności w jednoznacznym odróżnieniu określeniu, jaką cześć z wszystkich uczestników stanowią mieszkańcy a jaką odwiedzający, oraz z uwagi na specyfikę organizowanych spotkań konferencyjnych (są to takie same usługi dla mieszkańców jak i odwiedzających, ta sama infrastruktura ogólna jak i turystyczna) dla charakterystyki tego rynku zastosowano w opracowaniu zamiennie pojęcie rynek turystyki konferencyjnej i/lub rynek spotkań konferencyjnych, mając świadomość, że obejmuje się tym terminem spotkania, w których biorą udział także mieszkańcy.
Spis treści
... zanim przeczytaszWstęp
Rozdział I - Rynek usług turystycznych a rynek turystyki konferencyjnej
1. Rynek turystyki konferencyjnej jako rynek instytucjonalny
1.1. Rynek turystyczny jako kategoria ekonomiczna
1.2. Usługi turystyczne jako przedmiot wymiany rynkowej
1.3. Turystyka konferencyjna jako segment rynku turystyki biznesowej
1.4. Podmioty rynku turystyki konferencyjnej
2. Popyt na rynku turystyki konferencyjnej a popyt na rynku turystyki indywidualnej
3. Podaż na rynku turystyki konferencyjnej a podaż na rynku turystyki indywidualnej
4. Kształtowanie cen na rynku turystyki konferencyjnej
Rozdział II - Metodyka badań rynku turystyki konferencyjnej
1. Problemy badawcze rynku turystyki konferencyjnej
2. Badania rynku turystyki konferencyjnej na świecie
2.1. Podejście metodyczne w badaniach turystyki konferencyjnej w wybranych krajach
2.2. Podejście metodyczne w badaniach Polnad Convention Bureau
2.3. Podejście metodyczne w badaniach rynku turystyki konferencyjnej wybranych organizacji międzynarodowych
Rozdział III - Rynek turystyki konferencyjnej na świecie. Prawidłowości funkcjonowania i perspektywy rozwoju
1. Globalizacja a rozwój turystyki
1.1. Istota globalizacji, jej wymiary i czynniki
1.2. Wpływ globalizacji na rozwój turystyki konferencyjnej
2. Struktura przestrzenna i ekonomiczne skutki rozwoju turystyki konferencyjnej na świecie
2.1. Miejsca docelowe - liderzy światowego rynku turystyki konferencyjnej
2.2. Efekty gospodarcze dla miejsc docelowych i organizatorów spotkań konferencyjnych
3. Regionalne aspekty rozwoju turystyki konferencyjnej
3.1. Determinanty podażowe wyboru miejsc docelowych
3.2. Rola centrów kongresowych w aktywizacji gospodarczej miejsc docelowych
4. Charakterystyka nabywców na globalnym rynku turystyki konferencyjnej
5. Convention bureaus, jako instytucje rynku turystyki konferencyjnej....
5.1. Struktura organizacyjna i zadania CVB
5.2. Charakterystyka wybranych CVB na świecie
6. Perspektywy rozwoju rynku turystyki konferencyjnej na świecie
Zakończenie
Bibliografía
Literatura zwarta
Artykuły
Inne źródła (materiały, dokumenty, raporty)
Witryny internetowe
Spis tabel
Spis rysunków
Książka
-
ISBN:
978-83-64036-28-6
-
Autor:
Krzysztof Cieślikowski