-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Frel
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Napisana w sposób czytelny i zrozumiały książka dla tych, którzy wciąż mają za mało czasu wolnego lub też nie mają pomysłu, jak ten czas wypełnić. Autor uczy umiejętności właściwego wypoczynku i organizowania czasu wolnego, przedstawiając jego różne aspekty: terminologiczne, historyczne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne.
Celem tej książki jest:
- zapoznanie czytelników z podstawowymi pojęciami dotyczącymi czasu wolnego i pedagogiki, intencjonalnych i naturalnych środowisk wychowawczych, procesu wychowania i socjalizacji, edukacji ustawicznej, andragogiki i rekreacji;
- uświadomienie współczesnych problemów związanych z racjonalnym wykorzystaniem czasu wolnego, wymagających pilnych analiz, sugestii i rozwiązań;
- przygotowanie do umiejętnego i wartościowego zdrowotnie, moralnie i kulturalnie spędzania czasu wolnego i dążenia do uzyskiwania wyższej jakości życia.
Spis treści
WstępRozdział 1
Zjawisko czasu wolnego
Ustalenia terminologiczne w defi niowaniu czasu wolnego
Budżet czasu
Podstawowe kryterium wydzielenia czasu wolnego z budżetu czasu
Kwestia bezinteresowności działań
Praca zawodowa jako kryterium podziału budżetu czasu
Badanie budżetu czasu
Rozdział 2
Znaczenie zdrowotne odpoczynku
Istota odpoczynku
Przyczyny przewlekłego znużenia i przemęczenia
Odpoczynek nocny i dzienny
Warunki dobrego odpoczynku
Rozdział 3
Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze zabawy
Istota zabawy i jej funkcja wypoczynkowa
Rola zabawy w życiu człowieka
Kompensacyjna funkcja zabawy
Rozdział 4
Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze pracy nad sobą jako funkcji czasu wolnego
Istota pracy nad sobą
Znaczenie wychowawcze pracy nad sobą w czasie wolnym
Znaczenie zdrowotne pracy nad sobą w czasie wolnym
Znaczenie kulturotwórcze pracy nad sobą w czasie wolnym
Rozdział 5
Historia problematyki czasu wolnego
Czas wolny w okresie prehistorycznym
Spędzanie czasu wolnego w starożytności
Formy wczasowania w wiekach średnich
Czas wolny a problemy społeczne epoki nowożytnej
Rozdział 6
Najczęściej praktykowane współczesne formy spędzania czasu wolnego
Turystyka
Sport
Środki masowego przekazu
Rozdział 7
Korzystanie z instytucji kulturalnych jako współczesna forma pożytecznego zagospodarowania czasu wolnego
Kultura
Instytucje kulturalne o ograniczonym zasięgu społecznym
Teatr
Filharmonia
Wystawa
Muzeum
Rozdział 8
Formy spędzania czasu wolnego o ograniczonej popularności
Samokształcenie
Amatorstwo artystyczne
Majsterkowanie i amatorstwo techniczne
Hodowla amatorska
Zabawy i kontakty towarzyskie
Kolekcjonerstwo
Aktywność społeczna
Rozdział 9
Przejawy niewłaściwego spędzania czasu wolnego
Przemoc i agresja wśród młodzieży
Subkultury młodzieżowe
New Age – nowa era w dziejach świata a wychowanie
Sekty
Problemy egzystencjalne dzieci ulicy
Próby wyjaśnienia przyczyn przemocy i agresji
Profi laktyka i rewalidacja zachowań dewiacyjnych i patologicznych
Wychowanie do wczasów jako czynnik zmniejszenia agresji
Rozdział 10
Pedagogika i jej metody badawcze
Pedagogika jako nauka
Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk
Źródła i metody badań pedagogicznych
Współzależność pedagogiki i innych nauk
Pedagogika czasu wolnego
Rozdział 11
Wychowanie do wczasów
Wychowanie jako kształtowanie osobowości
Charakterystyka osobowości
Składniki osobowości wewnętrznej
Wychowanie do wczasów jako kształtowanie osobowości
Metody wychowania do wczasów
Wychowawca czasu wolnego
Rozdział 12
Rola środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym
Środowisko wychowawcze
Rola intencjonalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym
Rola naturalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym
Środowisko lokalne i jego znaczenie wychowawcze
Rozdział 13
Harcerskie wzory spędzania czasu wolnego
Organizacje młodzieżowe jako szczególne instytucje wychowania do wczasów
Historia powstania i rozwoju harcerstwa jako systemu wychowania młodzieży
Harcerstwo podczas II wojny światowej i w okresie powojennym
Harcerski styl spędzania czasu wolnego
Sylwetki wychowawców i organizatorów harcerstwa
Rozdział 14
Edukacja permanentna i elementy andragogiki
Edukacja permanentna
Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki
Przedmiot i struktura andragogiki
Zadania poznawcze andragogiki
Bibliografia
Wykaz definicji
Spis tabel
Parametry
-
Tytuł:
Pedagogika czasu wolnego
-
ISBN:
9788364056307
-
Autor:
Jan Pięta
-
Rok wydania:
2014
-
Numer wydania:
3
-
Liczba stron:
278
-
Szerokość produktu:
16.5
-
Wysokość produktu:
23.5
-
Okładka:
miękka