-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Wyższa Szk Handlowa we Wrocławiu
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Wrocław 2010, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 592 str., oprawa twarda
Dynamiczny rozwój turystyki po II wojnie światowej uczynił z niej ważną dziedzinę gospodarki. Jej interdyscyplinarny charakter spowodował, że stała się przedmiotem zainteresowań różnych dyscyplin naukowych, w szczególności nauk ekonomicznych, geograficznych, społecznych, o kulturze fizycznej. Dla przygotowania odpowiednich kadr dla turystyki uruchomiono w Polsce kierunek studiów pod nazwą „Turystyka i rekreacja" oraz liczne specjalności turystyczne w ramach innych kierunków studiów.
Studia wyższe w zakresie turystyki borykają się z potrzebą uwzględnienia w ich programie wszystkich ważniejszych aspektów turystyki. Powstają podręczniki, które próbują przedstawić zagadnienia turystyczne możliwie kompleksowo, choć ich autorzy najczęściej związani są tylko z jedną z dyscyplin naukowych zajmujących się turystyką. W prezentowanej książce zastosowano inne podejście. )ej tytuł podkreśla interdyscyplinarny charakter turystyki, a jej poszczególne rozdziały poświęcone ważniejszym aspektom turystyki opracowane zostały przez przedstawicieli nauk z nimi związanych.
Rozdział pierwszy został poświęcony definicjom turystyki oraz jej naświetleniu jako przedmiotu interdyscyplinarnych badań naukowych, systematyce ruchu turystycznego, historii turystyki, aktualnemu obrazowi turystyki międzynarodowej i jej współczesnym tendencjom. W następnych ro/działach przedstawiono podstawy teoretyczne, metody badań, przykłady opracowań i ważniejsze informacje z zakresu następujących aspektów turystyki: biofizjologicznego, socjologiczno-psychologicznego, ekonomicznego, przestrzennego i prawnego. Dodatkowo zaprezentowano studia przypadków, wyróżnione w podręczniku szarym tłem.
Sądzimy, że opracowanie to okaże się szczególnie przydatne studentom turystyki i rekreacji, a także osobom zajmującym się badaniami naukowymi w turystyce. Prezentowany w niej punkt widzenia odpowiada w szczególności doświadczeniom badawczym interdyscyplinarnego zespołu naukowego związanego obecnie z Wyżs/ą Szkołą Handlową we Wrocławiu.
Spis treści
WstępI. WPROWADZENIE DO TURYSTYKI
· 1. Turystyka jako przedmiot interdyscyplinarnych badań naukowych
· 2. Klasyfikacja ruchu turystycznego
· 3. Zarys historii turystyki
· 4. Aktualna wielkość i rozmieszczenie turystyki międzynarodowej na świecie
· 5. Współczesne tendencje w turystyce
II. BIOFIZJOLOGICZNE ASPEKTY TURYSTYKI
· 1. Turystyka jako aktywność. Ustalenia definicyjne i charakterystyka zjawiska
· 2. Osobnicze i populacyjne aspekty aktywności turystycznej
· 3. Podłoże fizjologiczne aktywności turystycznej
o 3.1. Wydolność fizyczna.
o 3.2. Metabolizm wysiłkowy
o 3.3. Zaopatrzenie organizmu w tlen
o 3.4. Wydatek energetyczny
o 3.5. Zmęczenie i wypoczynek jako elementy towarzyszące aktywności turystycznej.
· 4. Zmiany czynnościowe w organizmie podczas aktywności turystycznej
· 5. Czynniki i warunki bezpieczeństwa aktywności turystycznej
o 5.1. Aktywność turystyczna w gorącym i wilgotnym środowisku
o 5.2. Aktywność turystyczna w zimnym środowisku
o 5.3. Aktywność turystyczna na znacznej wysokości
o 5.4. Aktywność turystyczna pod wodą
· 6. Rola aktywności turystycznej w procesie utrzymania zdrowia i równowagi psychosomatycznej
· 7. Rodzaje aktywności turystycznej motywowanej dobrostanem psychofizycznym
o 7.1. Turystyka kwalifikowana
o 7.2. Turystyka zdrowotna
III. SOCJOLOGICZNO-PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY TURYSTYKI
· 1. Socjologiczne aspekty turystyki
· 2. Psychologiczne aspekty turystyki
· 3. Perspektywy rozwoju psychologii turystyki
IV. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO GOSPODARCZE
· 1. Gospodarka turystyczna
o 1.1. Pojęcie, klasyfikacja i badanie gospodarki turystycznej
o 1.2. Rynek turystyczny i jego mechanizm
o 1.3. Metody badań rynku turystycznego
o 1.4. Obsługa ruchu turystycznego
o 1.5. Marketing w turystyce
· 2. Gospodarka turystyczna w skali ponadnarodowej i krajowej
o 2.1. Gospodarka turystyczna w Unii Europejskiej
o 2.2. Zakres oddziaływania organizacji międzynarodowych na gospodarkę turystyczną
o 2.3. Oddziaływanie na rozwój gospodarki turystycznej w skali kraju
· 3. Regionalna i lokalna gospodarka turystyczna
o 3.1. Oddziaływanie na rozwój gospodarki turystycznej w regionie
o 3.2. Oddziaływanie na rozwój gospodarki turystycznej w gminie
o 3.3. Regionalne i lokalne organizacje państwowe i samorządowe działające na rzecz rozwoju gospodarki turystycznej
o 3.4. Przykłady strategii rozwoju turystyki w gminie i regionie
· 4. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarki turystycznej
o 4.1. Pojęcie, cechy i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
o 4.2. Zarządzanie personelem
o 4.3. Finanse przedsiębiorstwa turystycznego
o 4.4. Strategie przedsiębiorstw turystycznych
V. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO PRZESTRZENNE
· 1. Podstawowe pojęcia związane z gospodarką przestrzenną w turystyce
· 2. Metody oceny atrakcyjności turystycznej środowiska geograficznego
· 3. Metody badania ruchu turystycznego i wskaźniki rozwoju turystyki
· 4. Zagospodarowanie turystyczne
o 4.1. Baza noclegowa
o 4.2. Baza gastronomiczna
o 4.3. Baza komunikacyjna
o 4.4. Baza towarzysząca
· 5. Wykorzystanie i zagospodarowanie turystyczne różnych typów środowiska geograficznego
o 5.1. Obszary nadmorskie
o 5.2. Obszary górskie
o 5.3. Środowisko wód śródlądowych
o 5.4. Obszary chronione
· 6. Podstawowe rodzaje miejscowości turystycznych
· 7. Przystosowanie walorów krajoznawczych na potrzeby turystyki
o 7.1. Formy i model przystosowania walorów krajoznawczych środowiska przyrodniczego
o 7.2. Formy przystosowania walorów krajoznawczych dóbr kultury
VI. PRAWNE ASPEKTY TURYSTYKI
· 1. Pojęcie prawa turystycznego
· 2. Źródła prawa turystycznego. Pojęcie i rodzaje źródeł prawa
o 2.1. Ustawodawstwo krajowe
o 2.2. Regulacje wspólnotowe
o 2.3. Ratyfikowane umowy międzynarodowe
· 3. Biura podróży
o 3.1. Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie organizacji imprez turystycznych i pośrednictwa
o 3.2. Umowa o imprezę turystyczną
o 3.3. Umowa o pojedyncze świadczenie (pojedynczą usługę turystyczną)
o 3.4. Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek oraz zasady ich współpracy z biurami podróży
· 4. Usługi hotelarskie
o 4.1. Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w hotelarstwie
o 4.2. Umowa hotelowa
o 4.3. Ustalenia terminologiczne dotyczące hotelarstwa
o 4.4. Odpowiedzialność odszkodowawcza w hotelarstwie
Bibliografia
Akty prawne
Strony www
Spis tabel
Spis rysunków
Spis fotografii
Załączniki
Indeks rzeczowy
Książka
-
ISBN:
978-83-925470-9-9
-
Autor:
Jerzy Wyrzykowski,Janusz Marak