-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Rea
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Organizacja pracy w hotelarstwie część 2 podręcznik do nauki zawodu Technik hotelarstwa
Warszawa 2008, wyd. 1, format 170 x 240, objętość 270 str., oprawa miękka
Organizacja pracy w hotelarstwie. W części drugiej omówiono:
- zagadnienia z zakresu organizacji pracy i zarządzania zakładem hotelarskim według ISO,
- zasady utrzymania porządku i czystości,
- zasady funkcjonowania działu gastronomii hotelowej z uwzględnieniem kontroli jakości żywieniowej, zgodnie z zasadami HACCP,
- współpracę z biurami podróży,
- charakterystykę parterowej części zakładu ze szczególnym uwzględnieniem działu recepcji.
Podręcznik został opracowany zgodnie z podstawą programową oraz standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa.
Spis treści
WstępRozdział 1. Zarządzanie obiektem hotelarskim
1.1. Podstawowe pojęcia organizacji w hotelarstwie
1.2. Struktury organizacyjne zakładu hotelarskiego
1.3. Zasady racjonalnej organizacji pracy w zakładzie hotelarskim
1.4. Ergonomia i antropometria w pracy hotelarza
1.5. Współpraca działów zakładu hotelarskiego
1.6. Standardy i regulaminy hotelowe
1.7. Nowoczesne metody zarządzania
1.8. Jakoś ć usług hotelarskich według ISO
1.9. Przepisy bhp i ppoż. w hotelu
Rozdział 2. Struktura organizacyjna i zadania
w parterowej części zakładu hotelarskiego
2.1. Działalność parterowej części zakładu
2.1.1. Funkcje hallu recepcyjnego w obsłudze gości hotelowych
2.1.2. Funkcja recepcji hotelowej
2.2. Organizacja pracy w parterowej części zakładu hotelarskiego
2.2.1. Obowiązki i zadania pracowników
w recepcji zakładu hotelarskiego
2.2.2. Obowiązki i zadania pracowników w hallu recepcyjnym
2.2.3. Rezerwacja usług w zakładzie hotelarskim
2.2.4. Przyjmowanie gości do zakładu hotelarskiego
2.2.5. Obsługa gości w czasie pobytu w zakładzie hotelarskim
2.2.6. Rozliczanie kosztów pobytu gości w zakładzie hotelarskim
Rozdział 3. Czystość i porządek w zakładzie hotelarskim
3.1. Organizowanie pracy działu utrzymania porządku i czystości w hotelu
3.2. Stanowiska w dziale utrzymania porządku i czystości w zakładzie hotelarskim
3.3. Wyposażenie jednostek mieszkalnych i innych
pomieszczeń zakładu hotelarskiego
3.4. Aranżacja i estetyka pomieszczeń noclegowych
w zakładzie hotelarskim
3.5. Porządkowanie jednostek mieszkalnych
3.5.1. Środki utrzymania czystości
3.5.2. Czyszczenie różnych powierzchni
3.5.3. Środki pracy i sprzęt do utrzymania czystości
3.5.4. Organizacja pracy pokojowych
3.5.5. Porządkowanie pozostałych pomieszczeń zakładu hotelarskiego
3.6. Bezpieczeństwo pracy w części mieszkalnej
3.7. Odpowiedzialność materialna pracowników działu
utrzymania porządku i czystości w zakładzie hotelarskim
Rozdział 4. Usługi gastronomiczne w zakładzie hotelarskim
4.1. Organizacja gastronomii hotelowej
4.1.1. Rodzaje zakładów gastronomicznych
4.1.2. Rodzaje usług świadczonych w zakładach gastronomicznych
4.1.2.1. Podstawowe usługi gastronomiczne
4.1.2.2. Dodatkowe usługi gastronomiczne
4.1.2.3. Usługi specjalne
4.2. System HACCP w gastronomii
Rozdział 5. Zarządzanie turystyką i współpraca hoteli z przedsiębiorstwami turystycznymi
5.1. Terminologia turystyczna
5.2. Polityka Unii Europejskiej wobec sektora turystycznego
5.3. Zarządzanie turystyką w Polsce
5.4. Przedsiębiorstwa turystyczne
5.4.1. Współpraca zakładu hotelarskiego z wytwórcami usług turystycznych i biurami turystycznymi
5.4.1.1. Biura turystyczne
5.4.1.2. Przedsiębiorstwa przewozowe
5.4.1.3. Informacja turystyczna
5.4.1.4. Pozostali usługodawcy turystyczni
Rozdział 6. Odpowiedzialność w zakładach hotelarskich
6. Odpowiedzialność zakładów hotelarskich
6.1. Konwencja Europejska o odpowiedzialności hotelarzy
6.1.1. Przepisy prawa międzynarodowego dotyczące
świadczenia usług hotelarskich
6.2. Przepisy prawne w ustawodawstwie polskim
w zakresie odpowiedzialności zakładów hotelarskich
6.2.1. Odpowiedzialność hotelu za rzeczy wniesione przez gości hotelowych
6.2.2. Odpowiedzialność za niewłaściwe wykonanie umowy
6.2.3. Odpowiedzialność zakładu hotelarskiego za szkody na osobie
Załącznik 1. Kodeks postępowania praktycznego Literatura
Książka
-
ISBN:
978-83-7544-021-8
-
Autor:
Joanna Orłowska ,Małgorzata Tkaczyk