-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.PWE
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2011, wydanie 1, format 165 x 240, objętość 152 str., oprawa miękka
Turystyka należy do najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki. Jednym z najważniejszych jej segmentów jest turystyka kulturowa, zwłaszcza w Europie - uważanej za kolebkę światowej kultury. Turystyka kulturowa to podróżowanie ludzi z miejsc ich stałego zamieszkania do miejsc atrakcji kulturowych, aby poszerzyć wiedzę, zdobyć nowe doświadczenia czy zaspokoić własne potrzeby poznawcze. W książce autor opisuje główne nurty turystyki kulturowej oraz zachęca do poznawania skarbów światowej kultury.
Książka jest przeznaczona dla studentów różnych typów szkół na kierunkach związanych z turystyką, krajoznawstwem, geografią turystyczną i hotelarstwem. Z pewnością będzie też przydatna słuchaczom studiów podyplomowych oraz osobom profesjonalnie zajmującym się organizacją turystyki.
Spis treści
WstępRozdział I. Turystyka kulturowa i czynniki jej rozwoju
1. Pojęcie turystyki kulturowej
2. Kultura a turystyka
3. Atrakcje i walory turystyczne
4. Walory kulturowe w strukturze atrakcji turystycznych
5. Związek walorów kulturowych z motywacjami podróży
6. Turyści zainteresowani turystyką kulturową
Rozdział II. Dziedzictwo kulturowe jako przesłanka rozwoju turystyki kulturowej
1. Definicja dziedzictwa kulturowego
2. Światowe dziedzictwo kulturowe i naturalne
3. Lista światowego dziedzictwa.
4. Polskie zabytki na Liście światowego dziedzictwa kulturowego i naturalnego UNESCO
5. Dziedzictwo kulturowe a turystyka
Rozdział III. Formy turystyki kulturowej
1. Turystyka kulturowa w Polsce
2. Kulturowa turystyka miejska
Zwiedzanie miast
Zwiedzanie obiektów architektury przemysłowej
Walory turystyczne muzeów
Udział w imprezach kulturalnych, rozrywkowych i sportowych
Turystyka sentymentalna
Cmentarze
Turystyka pielgrzymkowa
Tradycyjna kuchnia polska
Turystyka mniejszości seksualnych
3. Kulturowa turystyka wiejska
Rozdział IV. Obecny stan i perspektywy rozwoju turystyki kulturowej
1. Turystyka na świecie i perspektywy jej rozwoju
2. Tendencje występujące na światowym rynku turystycznym
3. Zagraniczna turystyka przyjazdowa do Polski
4. Analiza SWOT polskiego potencjału turystycznego
Rozdział V. Ekonomiczne aspekty rozwoju turystyki kulturowej
1. Turystyka kulturowa jako element rozwoju gospodarki
2. Produkt turystyczny
3. Atrakcyjność i cechy produktu turystycznego w turystyce kulturowej
4. Markowy produkt turystyczny w turystyce kulturowej
5. Narodowy produkt turystyki kulturowej
6. Działania mające na celu rozwój turystyki kulturowej w Polsce
7. Ekonomiczne aspekty rozwoju kulturowej turystyki wiejskiej
Rozdział VI. Szanse i zagrożenia w rozwoju turystyki kulturowej
1. Turystyka zrównoważona przyszłością turystyki kulturowej
2. Zrównoważona turystyka kulturowa miejska
3. Zrównoważona turystyka kulturowa wiejska
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-208-1759-1
-
Autor:
Tadeusz Jędrysiak