red. nauk. Adam R. Szromek
Czwarta monografia z serii publikacji dotyczących gospodarowania zasobami uzdrowiskowymi. Wpisuje się ona w nowoczesny nurt zarządzania zakładami uzdrowiskowymi, w których wykorzystuje się nie tylko tradycyjne narzędzia realizacji funkcji zarządczych, ale również nowe środki dotarcia do potencjalnego kuracjusza oraz innowacyjne produkty. Są to przede wszystkim narzędzia internetowe w postaci portali społecznościowych i platform zakupowych, a także komunikacji mailowej. Wiele miejsca poświęcono ponadto zasobom termalnym, które mogą uzupełnić współczesne oferty uzdrowisk. Interesującym zagadnieniem jest również próba modelowania konkurencyjności produktu uzdrowiskowego.
Książka zwraca uwagę zarówno na ekonomiczny wymiar zarządzania, jak i na społeczną rolę działalności prowadzonej w uzdrowisku, mając na celu rozwijanie zdrowotnego potencjału społecznego przez profilaktykę i leczenie uzdrowiskowe.
Adam R. Szromek
1. Wykorzystanie mediów internetowych w promocji marki zakładów lecznictwa
uzdrowiskowego
Krzysztof Herman, Mateusz Naramski, Adam R. Szromek
1.1. Wprowadzenie
1.2. Marka zakładów lecznictwa uzdrowiskowego
1.3. Media internetowe
1.4. Możliwości wykorzystania mediów internetowych do promocji marki ZLU
1.5. Zakończenie
2. Ocena wizerunku medialnego zakładów lecznictwa uzdrowiskowego
na przykładzie uzdrowisk zrzeszonych w Unii Uzdrowisk Polskich – wyniki badań
Mateusz Naramski, Krzysztof Herman, Adam R. Szromek
2.1. Wprowadzenie
2.2. Pojęcie wizerunku, marki i tożsamości marki
2.3. Wizerunek obiektów turystycznych w internecie
2.3.1. Rozwój dostępu do internetu w Polsce
2.3.2. Społeczności internetowe i ich wpływ na kreowanie wizerunku obiektów turystycznych
2.3.3. Media internetowe jako rozwinięcie mediów tradycyjnych
2.4. Badanie treści publikowanych w internecie na temat zakładów uzdrowiskowych
2.4.1. Charakterystyka publikowanych treści o uzdrowiskach
2.4.2. Analiza liczby odbiorców, zasięgu i skuteczności docierania materiałów publikowanych
w sieci do potencjalnych odbiorców
2.4.3. Odbiór treści nt. zakładów uzdrowiskowych w sieci
2.4.4. Podsumowanie wyników badania
2.5. Omówienie wyników i zakończenie
3. Sprawność operacyjna procesu zarządzania komunikacją internetową z klientem
w polskich przedsiębiorstwach uzdrowiskowych z uwzględnieniem potrzeb osób
pełnosprawnych i niepełnosprawnych
Anna Otremba, Adam R. Szromek
3.1. Wprowadzenie
3.2. Metoda Mystery Shopping
3.3. Turystyka uzdrowiskowa i lecznictwo uzdrowiskowe w Polsce
3.4. Analiza przeprowadzonego badania
3.5. Wyniki badań
3.5.1. Czas reakcji na zapytanie
3.5.2. Wartość merytoryczna wiadomości zwrotnej
3.5.3. Treść odpowiedzi
3.5.4. Utrzymywanie dalszego kontaktu
3.6. Podsumowanie
4. Platformy zakupowe jako nowoczesny sposób kierowania oferty zakładów lecznictwa
uzdrowiskowego do seniorów
Katarzyna Orfin-Tomaszewska, Agnieszka Sawińska, Marta Sidorkiewicz
4.1. Wstęp
4.2. Platformy zakupowe jako nowoczesne narzędzie promocji i dystrybucji oferty zakładów
lecznictwa uzdrowiskowego
4.3. Senior jako adresat nowoczesnych metod promocji i dystrybucji usług zakładów lecznictwa
uzdrowiskowego
4.4. Wykorzystanie platform zakupowych w kierowaniu oferty do seniorów – studium przypadku
4.5. Podsumowanie
5. Problemy behawioralne sprawozdawczości statystycznej jednostek lecznictwa
uzdrowiskowego
Marzena Strojek-Filus, Aleksandra Szewieczek
5.1. Wstęp
5.2. Forma organizacyjno-prawna jednostek lecznictwa uzdrowiskowego
5.3. Struktura systemu sprawozdawczości zakładów lecznictwa uzdrowiskowego
5.4. Zakres podmiotowo-przedmiotowy sprawozdawczości statystycznej jednostek lecznictwa
uzdrowiskowego
5.5. Aspekty behawioralne i niejednoznaczne w wybranych sprawozdaniach statystycznych
jednostek lecznictwa uzdrowiskowego
5.6. Podsumowanie
6. Model kształtowania konkurencyjności produktu turystyki uzdrowiskowej
Sylwia Mursch
6.1. Wprowadzenie
6.2. Konkurencyjność produktu turystyki uzdrowiskowej
6.3. Model kształtowania konkurencyjności produktu turystyki uzdrowiskowej
6.4. Oczekiwane efekty po wdrożeniu modelu kształtowania konkurencyjności
6.5. Zakończenie
7. Organizacja funkcjonowania uzdrowiska w podziemnym wyrobisku górniczym
na przykładzie Uzdrowiska Kopalnia Soli „Wieliczka”
Jolanta Mirek
7.1. Wprowadzenie
7.2. Rys historyczny lecznictwa uzdrowiskowego w Wieliczce
7.3. Prawne uwarunkowania funkcjonowania podziemnego sanatorium w Kopalni Soli „Wieliczka”
7.4. Charakterystyka działalności Uzdrowiska Kopalnia Soli „Wieliczka”
7.4.1. Stosowane metody terapeutyczne
7.4.2. Struktura organizacyjna Uzdrowiska Kopalnia Soli „Wieliczka”
7.4.3. Zakres świadczonych usług
7.5. Zakończenie
8. Propozycje implementacji wybranych metod oceny jakości usług rekreacji fizycznej
w sanatoriach uzdrowiskowych
Andrzej Hadzik, Justyna Maciąg, Krzysztof Pakulec
8.1. Wstęp
8.2. Jakość produktu rekreacyjnego w sanatoriach uzdrowiskowych – definiowanie pojęcia
8.3. Koncepcja oceny jakości produktu rekreacyjnego w uzdrowiskach – wymiary i cechy jakości
8.4. Metodyczne aspekty oceny jakości produktów rekreacyjnych w uzdrowiskach
8.5. Podsumowanie
9. Bariery dostępu do świadczeń lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce
Krzysztof Kaczmarek, Piotr Romaniuk
9.1. Wstęp
9.2. Czynniki kształtujące dostępność świadczeń ochrony zdrowia
9.3. Uwarunkowania prawne
9.4. Uwarunkowania ekonomiczne
9.5. Uwarunkowania w postaci zasobów
9.6. Podsumowanie
10. Wykorzystanie wód geotermalnych w Polsce w celach rekreacyjnych i uzdrowiskowych.
Studium przypadku – Białka Tatrzańska
Zygmunt Kruczek
10.1. Wprowadzenie
10.2. Zasoby wód geotermalnych w Polsce i ich wykorzystanie dla celów rekreacyjnych i uzdrowiskowych
10.3. Ośrodki geotermalne w Polsce – stan i perspektywy rozwoju
10.4. Termy Bania w Białce Tatrzańskiej – od orczyka do nowoczesnego kąpieliska termalnego
i wielofunkcyjnego kompleksu turystycznego
10.5. Wnioski
11. Sto lat tradycji uzdrowiskowej – sanatorium „Słowacki” w Busku-Zdroju
Monika Knefel, Paweł Korczak
11.1. Wprowadzenie
11.2. Wzloty i upadki obiektu w minionej epoce
11.3. Tradycja i nowoczesność
11.4. Analiza działalności
11.5. Podsumowanie i wizja przyszłości
12. Uzdrowiska województwa zachodniopomorskiego na tle wybranych uzdrowisk czeskich
Aleksandra Gromelska
12.1. Wstęp
12.2. Produkt uzdrowiskowy krajów Europy Środkowo-Wschodniej na rynku niemieckim
12.3. Rozmiary uzdrowiskowej działalności leczniczej w zachodniopomorskich i karlowarskich
uzdrowiskach – analiza porównawcza
12.4. Struktura własnościowa przedsiębiorstw uzdrowiskowych na rynku polskim i czeskim
w zachodniopomorskich i karlowarskich uzdrowiskach – analiza porównawcza
12.5. Oferta produktowa polskich i czeskich uzdrowisk – analiza porównawcza
12.6. Zakończenie
Zakończenie
Adam R. Szromek
Czwarta monografia z serii publikacji dotyczących gospodarowania zasobami uzdrowiskowymi. Wpisuje się ona w nowoczesny nurt zarządzania zakładami uzdrowiskowymi, w których wykorzystuje się nie tylko tradycyjne narzędzia realizacji funkcji zarządczych, ale również nowe środki dotarcia do potencjalnego kuracjusza oraz innowacyjne produkty. Są to przede wszystkim narzędzia internetowe w postaci portali społecznościowych i platform zakupowych, a także komunikacji mailowej. Wiele miejsca poświęcono ponadto zasobom termalnym, które mogą uzupełnić współczesne oferty uzdrowisk. Interesującym zagadnieniem jest również próba modelowania konkurencyjności produktu uzdrowiskowego.
Książka zwraca uwagę zarówno na ekonomiczny wymiar zarządzania, jak i na społeczną rolę działalności prowadzonej w uzdrowisku, mając na celu rozwijanie zdrowotnego potencjału społecznego przez profilaktykę i leczenie uzdrowiskowe.
Spis treści
WprowadzenieAdam R. Szromek
1. Wykorzystanie mediów internetowych w promocji marki zakładów lecznictwa
uzdrowiskowego
Krzysztof Herman, Mateusz Naramski, Adam R. Szromek
1.1. Wprowadzenie
1.2. Marka zakładów lecznictwa uzdrowiskowego
1.3. Media internetowe
1.4. Możliwości wykorzystania mediów internetowych do promocji marki ZLU
1.5. Zakończenie
2. Ocena wizerunku medialnego zakładów lecznictwa uzdrowiskowego
na przykładzie uzdrowisk zrzeszonych w Unii Uzdrowisk Polskich – wyniki badań
Mateusz Naramski, Krzysztof Herman, Adam R. Szromek
2.1. Wprowadzenie
2.2. Pojęcie wizerunku, marki i tożsamości marki
2.3. Wizerunek obiektów turystycznych w internecie
2.3.1. Rozwój dostępu do internetu w Polsce
2.3.2. Społeczności internetowe i ich wpływ na kreowanie wizerunku obiektów turystycznych
2.3.3. Media internetowe jako rozwinięcie mediów tradycyjnych
2.4. Badanie treści publikowanych w internecie na temat zakładów uzdrowiskowych
2.4.1. Charakterystyka publikowanych treści o uzdrowiskach
2.4.2. Analiza liczby odbiorców, zasięgu i skuteczności docierania materiałów publikowanych
w sieci do potencjalnych odbiorców
2.4.3. Odbiór treści nt. zakładów uzdrowiskowych w sieci
2.4.4. Podsumowanie wyników badania
2.5. Omówienie wyników i zakończenie
3. Sprawność operacyjna procesu zarządzania komunikacją internetową z klientem
w polskich przedsiębiorstwach uzdrowiskowych z uwzględnieniem potrzeb osób
pełnosprawnych i niepełnosprawnych
Anna Otremba, Adam R. Szromek
3.1. Wprowadzenie
3.2. Metoda Mystery Shopping
3.3. Turystyka uzdrowiskowa i lecznictwo uzdrowiskowe w Polsce
3.4. Analiza przeprowadzonego badania
3.5. Wyniki badań
3.5.1. Czas reakcji na zapytanie
3.5.2. Wartość merytoryczna wiadomości zwrotnej
3.5.3. Treść odpowiedzi
3.5.4. Utrzymywanie dalszego kontaktu
3.6. Podsumowanie
4. Platformy zakupowe jako nowoczesny sposób kierowania oferty zakładów lecznictwa
uzdrowiskowego do seniorów
Katarzyna Orfin-Tomaszewska, Agnieszka Sawińska, Marta Sidorkiewicz
4.1. Wstęp
4.2. Platformy zakupowe jako nowoczesne narzędzie promocji i dystrybucji oferty zakładów
lecznictwa uzdrowiskowego
4.3. Senior jako adresat nowoczesnych metod promocji i dystrybucji usług zakładów lecznictwa
uzdrowiskowego
4.4. Wykorzystanie platform zakupowych w kierowaniu oferty do seniorów – studium przypadku
4.5. Podsumowanie
5. Problemy behawioralne sprawozdawczości statystycznej jednostek lecznictwa
uzdrowiskowego
Marzena Strojek-Filus, Aleksandra Szewieczek
5.1. Wstęp
5.2. Forma organizacyjno-prawna jednostek lecznictwa uzdrowiskowego
5.3. Struktura systemu sprawozdawczości zakładów lecznictwa uzdrowiskowego
5.4. Zakres podmiotowo-przedmiotowy sprawozdawczości statystycznej jednostek lecznictwa
uzdrowiskowego
5.5. Aspekty behawioralne i niejednoznaczne w wybranych sprawozdaniach statystycznych
jednostek lecznictwa uzdrowiskowego
5.6. Podsumowanie
6. Model kształtowania konkurencyjności produktu turystyki uzdrowiskowej
Sylwia Mursch
6.1. Wprowadzenie
6.2. Konkurencyjność produktu turystyki uzdrowiskowej
6.3. Model kształtowania konkurencyjności produktu turystyki uzdrowiskowej
6.4. Oczekiwane efekty po wdrożeniu modelu kształtowania konkurencyjności
6.5. Zakończenie
7. Organizacja funkcjonowania uzdrowiska w podziemnym wyrobisku górniczym
na przykładzie Uzdrowiska Kopalnia Soli „Wieliczka”
Jolanta Mirek
7.1. Wprowadzenie
7.2. Rys historyczny lecznictwa uzdrowiskowego w Wieliczce
7.3. Prawne uwarunkowania funkcjonowania podziemnego sanatorium w Kopalni Soli „Wieliczka”
7.4. Charakterystyka działalności Uzdrowiska Kopalnia Soli „Wieliczka”
7.4.1. Stosowane metody terapeutyczne
7.4.2. Struktura organizacyjna Uzdrowiska Kopalnia Soli „Wieliczka”
7.4.3. Zakres świadczonych usług
7.5. Zakończenie
8. Propozycje implementacji wybranych metod oceny jakości usług rekreacji fizycznej
w sanatoriach uzdrowiskowych
Andrzej Hadzik, Justyna Maciąg, Krzysztof Pakulec
8.1. Wstęp
8.2. Jakość produktu rekreacyjnego w sanatoriach uzdrowiskowych – definiowanie pojęcia
8.3. Koncepcja oceny jakości produktu rekreacyjnego w uzdrowiskach – wymiary i cechy jakości
8.4. Metodyczne aspekty oceny jakości produktów rekreacyjnych w uzdrowiskach
8.5. Podsumowanie
9. Bariery dostępu do świadczeń lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce
Krzysztof Kaczmarek, Piotr Romaniuk
9.1. Wstęp
9.2. Czynniki kształtujące dostępność świadczeń ochrony zdrowia
9.3. Uwarunkowania prawne
9.4. Uwarunkowania ekonomiczne
9.5. Uwarunkowania w postaci zasobów
9.6. Podsumowanie
10. Wykorzystanie wód geotermalnych w Polsce w celach rekreacyjnych i uzdrowiskowych.
Studium przypadku – Białka Tatrzańska
Zygmunt Kruczek
10.1. Wprowadzenie
10.2. Zasoby wód geotermalnych w Polsce i ich wykorzystanie dla celów rekreacyjnych i uzdrowiskowych
10.3. Ośrodki geotermalne w Polsce – stan i perspektywy rozwoju
10.4. Termy Bania w Białce Tatrzańskiej – od orczyka do nowoczesnego kąpieliska termalnego
i wielofunkcyjnego kompleksu turystycznego
10.5. Wnioski
11. Sto lat tradycji uzdrowiskowej – sanatorium „Słowacki” w Busku-Zdroju
Monika Knefel, Paweł Korczak
11.1. Wprowadzenie
11.2. Wzloty i upadki obiektu w minionej epoce
11.3. Tradycja i nowoczesność
11.4. Analiza działalności
11.5. Podsumowanie i wizja przyszłości
12. Uzdrowiska województwa zachodniopomorskiego na tle wybranych uzdrowisk czeskich
Aleksandra Gromelska
12.1. Wstęp
12.2. Produkt uzdrowiskowy krajów Europy Środkowo-Wschodniej na rynku niemieckim
12.3. Rozmiary uzdrowiskowej działalności leczniczej w zachodniopomorskich i karlowarskich
uzdrowiskach – analiza porównawcza
12.4. Struktura własnościowa przedsiębiorstw uzdrowiskowych na rynku polskim i czeskim
w zachodniopomorskich i karlowarskich uzdrowiskach – analiza porównawcza
12.5. Oferta produktowa polskich i czeskich uzdrowisk – analiza porównawcza
12.6. Zakończenie
Zakończenie
Adam R. Szromek
Książka
-
ISBN:
978-83 - 60789-63-6
-
Redaktor:
Adam R. Szromek
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2016
-
Format:
176 x 250
-
Liczba stron:
210
-
Oprawa:
miękka
Inne tytuły z tej serii:
Transformacje prawa turystycznego
6,90
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN
Marketing w turystyce PWE
25,00
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 21.00 PLN
Międzynarodowe organizacje turystyczne
25,00
PLN
38,85 PLN
Oszczędzasz 13.85 PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Promocja i informacja w turystyce
9,90
PLN
Strategie rozwoju turystyki w regionie
39,20
PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Wpływ uprawiania turystyki kwalifikowanej przez ludzi dorosłych na ich sprawność motoryczną
24,00
PLN
38,00 PLN
Oszczędzasz 14.00 PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
8,00
PLN
Wyspy Bałtyku Przewodnik dla nurków
45,15
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie
32,13
PLN
Polska Atlas turystyki wiejskiej 2010/2011
12,76
PLN
42,53 PLN
Oszczędzasz 29.77 PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
8,00
PLN
Marketing w turystyce i rekreacji
64,80
PLN