Wrocław 2009, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 129 str., oprawa miękka
Gry, zabawy i ćwiczenia z piłką należą do najbardziej lubianych przez dzieci form aktywności ruchowej. Dlatego też autor niniejszej monografii, wykorzystując własną wiedzę o kulturze fizycznej, wiedzę psychologiczną dotyczącą podstawowych mechanizmów społecznego funkcjonowania dzieci, a także wiedzę pedagogiczną związaną ze specyfiką problemów wychowawczych, postanowił potraktować je jako środek stymulujący wszechstronny rozwój ucznia, a nie cel w szkolnym wychowaniu fizycznym. Opracowanie, będące podsumowaniem wielu lat badań i studiów nad kreacyjnymi i rekreacyjnymi wartościami zabaw i gier z piłką, składa się z dwóch części: pierwsza ma charakter poznawczy, odnoszący się do znaczenia ćwiczeń i gier z piłką w rozwoju indywidualnym, w części drugiej przedstawiono wybrane aspekty wykorzystania aktywności ruchowej z piłką w doskonaleniu umiejętności nauczycielskich studentów, a także możliwości zastosowania efektów empirycznych w uzupełnianiu wiedzy i wzbogacaniu umiejętności nauczycieli wychowania fizycznego.
Spis treści
Od autoraCZĘŚĆ PIERWSZA
1. Podstawy teoretyczne koncepcji innowacyjnego wykorzystania aktywności ruchowej z piłką w wychowaniu fizycznym
2. Cel badań, hipotezy, pytania badawcze
3. Materiał badawczy i metoda badań
3.1. Metoda badań
3.2. Techniki i narzędzia badawcze
3.3. Projekt badawczy
3.4. Zmienna niezależna (aktywność ruchowa z piłką)
3.5. Zmienne zależne
3.5.1. Zmienna niezależna a wzmacnianie poczucia własnej wartości...
3.5.2. Zmienna niezależna a umiejętności empatyczne
3.5.3. Zmienna niezależna a umiejętności asertywne
3.5.4. Zmienna niezależna a umiejętności decyzyjne, komunikowanie się i aktywność emocjonalna
3.5.5. Zmienna niezależna a korekcja zachowań
4. Analiza wyników badań
4.1. Związek aktywności ruchowej z piłką ze wzmacnianiem poczucia własnej wartości
4.2. Związek aktywności ruchowej z piłką z umiejętnościami empatycznymi
4.3. Związek aktywności ruchowej z piłką z nabywaniem umiejętności asertywnych
4.4. Związek aktywności ruchowej z piłką z nabywaniem umiejętności decyzyjnych, komunikowania się i aktywności emocjonalnej
4.5. Aktywność ruchowa z piłką a korygowanie zachowań
w procesie wychowawczym
5. Wnioski
CZĘŚĆ DRUGA
1. Czynniki warunkujące przygotowanie nauczyciela wychowania fizycznego do zawodu
2. Czynniki określające umiejętności pedagogiczne
nauczyciela wychowania fizycznego
3. Kształcenie umiejętności nauczycielskich z wykorzystaniem gier z piłką dla realizacji celów kultury fizycznej
PODSUMOWANIE
Bibliografia
Wykaz rycin i tabel
Summary
Książka
-
ISBN:
978-83-89156-90-7
-
Autor:
Tadeusz Rzepa