-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Katowice
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Determinanty wolnoczasowej aktywności fizycznej młodzieży i ich implikacje dla procesu wychowania do uczestnictwa w kulturze fizycznej
Katowice 2009, wyd. 1, format 170 x 240, objętość 419 str., opraw miękka
Pisząc o ewolucji gatunku ludzkiego R. Foley (1997) stwierdził, że "dzieje organizmu są już istotnym ograniczeniem dla jego własnej przyszłości" (s. 165). Odnosząc to stwierdzenie do sytuacji człowieka współczesnego należy uznać, iż w historii naszego gatunku zapisany jest wzorzec, w ramach którego należy rozpatrywać obecne potrzeby, możliwości, ograniczenia, funkcje i struktury naszego organizmu. Możemy zatem kształtować warunki w jakich żyjemy i funkcjonujemy, lecz nie jesteśmy w stanie zmienić naszego dziedzictwa ewolucyjnego. W spółczesna nauka nie pozostawia raczej złudzeń co do tego, iż nie tylko nasze właściwości morfo-fizjologiczne, ale także - jak przekonują psycholodzy ewolucyjni (Wilson 2000, Buss 2001) - psychologiczne są takimi, jakimi są obecnie, bowiem zadecydowały o tym procesy ewolucyjne zachodzące w obrębie naszego gatunku przez dziesiątki, a nawet setki tysięcy lat. Pomimo bowiem olbrzymiego postępu kulturowego, który pozwolił człowiekowi polecieć na księżyc, dotrzeć na dno oceanów, czy w sposób bezinwazyjny zajrzeć do wnętrza nawet tak wrażliwego organu jakim jest mózg - że pozwolimy sobie wymienić jedynie kilka osiągnięć ludzkości - to jednak z biologicznego punktu widzenia niewiele różnimy się od naszych odległych przodków (Eaton i in. 2002).
z Rozdziału I.
Spis treści
I. Aktywność fizyczna - znaczenie i czynniki determinujące jej podejmowaniel. Aktywność fizyczna w perspektywie ewolucyjnej
2. Korzyści aktywności fizycznej dla zdrowia fizycznego i psychicznego
3. Wzorce podejmowania aktywności fizycznej i obserwowane tendencje w tym zakresie
4. Determinanty (korelaty) aktywności fizycznej
4.1. Demograficzne determinanty aktywności fizycznej
4.2. Biologiczne podłoże zachowań związanych z kulturą fizyczną
4.3 Zmienne predysponujące czyli psychologiczne determinanty aktywności fizycznej
4.4. Środowiskowe ułatwienia i utrudnienia aktywności fizycznej.
4.4.1. Środowisko fizyczne a aktywność fizyczna
4.4.2. Społeczne determinanty aktywności fizycznej .
4.4.3. Czy bierne formy spędzania czasu wolnego istotnie konkurują z aktywnością fizyczną?
5. "Teoretyczny" nurt badań nad aktywnością fizyczną i jej uwarunkowaniami
6. Stan badań nad determinantami aktywności fizycznej w Polsce
II. Założenia metodologiczne badań własnych
l. Założenia badań, cele i pytania badawcze
2. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3. Organizacja i przebieg badań
4. Analiza statystyczna danych
III. Wyniki badań własnych
1. Poziom aktywności fizycznej oraz etapy gotowości motywacyjnej do regularnej aktywności fizycznej w badanej populacji
2. Osobnicze uwarunkowania poziomu aktywności fizycznej i etapów zmian zachowania
2.1 Przekonania o możliwościach podejmowania aktywności fizycznej
2.1.1. Postrzegane kompetencje sportowe a aktywność fizyczna i etapy zmian badanej populacji
2.1.2. Poczucie własnej skuteczności a aktywność fizyczna i etapy zmian zachowania
2.2. Postrzegane bariery aktywności fizycznej
2.3. Przekonania odnośnie sensowności podejmowania aktywności fizycznej
2.3.1. Postawy wobec aktywności fizycznej w czasie wolnym
2.3.2. Oczekiwania dotyczące skutków podejmowania aktywności fizycznej
3. Środowisko rodzinne i grupa rówieśnicza a aktywność fizyczna młodzieży
3.1. Wpływ środowiska rodzinnego na aktywność fizyczną młodzieży
3.2. Wpływ rówieśników na aktywność fizyczną młodzieży
4. Analiza ścieżkowa - próba całościowego spojrzenia na relacje między zmiennymi osobistymi i społecznymi a aktywnością fizyczną badanej młodzieży
5. Dyskusja i wnioski
Piśmiennictwo
Summary
Książka
-
ISBN:
978-83-60841-43-3
-
Autor:
Krzysztof Sas-Nowosielski