Wrocław 2010, wydanie 1, format 168 x 240, objętość 208 str, oprawa miękka
Edukacja gracza uzdolnionego przebiega w określonych etapach rozumianych jako odcinki czasu konieczne do tego, aby została uzyskana pożądana umiejętność gry. Każdy etap kształcenia jest związany z innymi wymaganiami. Decydują o tym specyfika konkretnej gry i takie czynniki, jak predyspozycje graczy, wiek, cele etapu oraz status gracza. Proces treningowy jest więc bardzo złożonym przedsięwzięciem. Celem Autora prezentowanej książki było dostarczenie – studentom, trenerom, nauczycielom wf. – informacji dotyczących tego procesu: metod doskonalenia dyspozycji gracza, organizacji cyklu treningowego, znaczenia osoby trenera, specjalistycznego języka itd. W publikacji tej – przekraczającej formalne wymogi podręcznika akademickiego – Zbigniew Naglak przedstawił spójną, nowatorską koncepcję wyraźnie przeciwstawną tendencjom łączącym osiąganie wysokich wyników sportowych przede wszystkim z usprawnianiem tzw. technologii treningu.
Spis treści
PrzedmowaWprowadzenie. Sport jako zjawisko społeczne
1. Teoria gier sportowych
1.1. Charakterystyka gry wielopodmiotowej
2. Indywidualne dyspozycje do działania w czasie gry wielopodmiotowej
3. Znaczenie osoby trenera i jego kompetencje
4. Metodyka kształcenia gracza na podstawowym etapie
4.1. Cykl doskonalenia dyspozycji gracza
4.1.1. Mezocykl przygotowawczy
A. Zadaniowa gra kontrolna
B. Doskonalenie umiejętności sprawnego działania fragmenty gry
C. Doskonalenie indywidualnych umiejętności działania pozycyjnego
D. Doskonalenie dyspozycji motorycznych oraz gibkości ciała gracza
4.1.2. Mezocykl współzawodnictwa
4.1.3. Mezocykl regeneracyjny
Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Spis rycin i tabel
Książka
-
ISBN:
978-83-89156-95-2
-
Autor:
Zbigniew Naglak