-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Katowice
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Oddajemy do rąk czytelników kolejną, drugą część poradnika dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego pt. "Uczymy grać w koszykówkę". Ta część poświęcona jest zagadnieniom obrony indywidualnej i zespołowej i wraz z pierwszą częścią podręcznika dotyczącą indywidualnego ataku stanowi zwartą całość tematyczną. W książce oprócz działów techniki, taktyki i metodyki obrony indywidualnej i zespołowej w koszykówce, w których czytelnik znajdzie - podobnie jak w pierwszej części dyptyku wskazówki metodyczne dotyczące projektowania i prowadzenia szkolnej lekcji koszykówki. Prezentujemy też praktyczne dyspozycje do kształtowania sprawności motorycznej w zajęciach koszykówki oraz praktyczne rozwiązania dotyczące sposobu planowania zajęć w roku szkolnym i cyklu tematycznym tak istotne dla nauczycieli wychowania fizycznego we wszystkich etapach edukacyjnych. Walorem publikacji są tabele, ryciny i fotografie ilustrujące wszystkie omawiane elementy obrony indywidualnej i zespołowej. Z pewnością będą pomocne w pełnym odbiorze przekazywanych treści.
Koszykówka jest niezmiennie atrakcyjną formą aktywności ruchowej popularną zarówno wśród chłopców, jak i dziewcząt, a lekcje koszykówki cieszą się ciągle dużym zainteresowaniem uczniów.
Mamy nadzieję, że kolejna część naszego poradnika - podobnie jak część pierwsza - znajdzie uznanie Czytelników. Głównym celem naszej publikacji jest pomoc studentom wychowania fizycznego, nauczycielom oraz trenerom w planowaniu i prowadzeniu ciekawych, atrakcyjnych i nowoczesnych w formie i treści zajęć z koszykówki dla dzieci i młodzieży, przede wszystkim - ale nie tylko w ramach szkolnych lekcji wychowania fizycznego. Wierzymy, że podręcznik spotka się z życzliwym przyjęciem Czytelników i spełni ich oczekiwania.
z Przedmowy
Spis treści
l. PODSTAWY TEORETYCZNE1.1. BIOLOGICZNE UWARUNKOWANIA POTENCJAŁU MOTORYCZNEGO DZIECKA
1.2. SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA W LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
1.2.1. Współczesna klasyfikacja zdolności motorycznych
1.2.2. Kształtowanie sprawności fizycznej w lekcji koszykówki
1.2.3. Diagnozowanie sprawności ogólnej i specjalnej w warunkach szkolnych
1.3 . PLANOWANIE PRACY NAUCZYCIELA W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
1.3.1. Planowanie pracy nauczyciela w cyklu tematycznym - osnowa dla cyklu lekcji
1.3.2. Planowanie pracy nauczyciela w roku szkolnym, plan semestralny z koszykówki
2. KLASYFIKACJA, TECHNIKA ORAZ METODYKA NAUCZANIA GRY W OBRONIE
2.1. INDYWIDUALNA TECHNIKA OBRONY
2.1.1. Postawa obronna
2.1.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.1.3. Nauczanie postawy obronnej
2.2.1. Poruszanie się w obronie
2.2.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.2.3. Nauczanie poruszania się w obronie
2.3.1. Krycie zawodnika z piłką
2.3.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.3.3. Nauczanie krycia zawodnika z piłką
2.4.1. Faul w ataku
2.4.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.4.3. Nauczanie przyjmowaniafaulu zawodnika ataku
2.5.1. Przechwytywanie i wygarnianie piłki
2.5.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.5.3. Nauczanie przechwytywania i wygarniania piłki
2.6.1. Zastawianie i zbiórka piłki z tablicy
2.6.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
2.6.3. Nauczanie zastawiania i zbiórki piłki z tablicy
3. OBRONA ZESPOŁOWA
3.1. PODSTAWOWE FORMY WSPÓŁPRACY ZA WODNIKÓW OBRONY
3.1.1. Krycie zawodnika bez piłki
3.1.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
3.1.3. Nauczanie krycia zawodnika bez piłki
3.2.1. "Pomoc-powrót"jako podstawowa forma współpracy w obronie
3.2.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
3.2.3. Nauczanie "pomocy-powrotu"
3.3.1. "Rotacja" -zmiana krycia w obronie
3.3.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
3.3.3. Nauczanie "rotacji w obronie"
3.4.1. Obrona przewagi liczebnej ataku
3.4.2. Wskazania do prowadzenia lekcji
3.4.3. Nauczanie obrony przewagi liczebnej ataku
4. PRZYKŁADOWE KONSPEKTY LEKCJI
4.1. OGÓLNE ZASADY SPORZĄDZANIA KONSPEKTÓW
4.2. NAUKA POSTAWY OBRONNEJ
4.3. NAUKA PORUSZANIA SIĘ KROKIEM ODSTAWNO-DOSTAWNYM (FORMA FRONTALNA)
4.4. NAUKA PORUSZANIA SIĘ KROKIEM ODSTAWNO-DOSTAWNYM (FORMA PRACY W ZESPOŁACH)
4.5. NAUKA KRYCIA ZAWODNIKA KOZŁUJĄCEGO
4.6. DOSKONALENIE ELEMENTÓW TECHNIKI OBRONY Z WYKORZYSTANIEM FORMY ZABAWOWEJ.
4.7. NAUKA ZASTAWIENIA I ZBiÓRKI PIŁKI Z TABLICY
4.8. NAUKA KRYCIA ZAWODNIKA BEZ PIŁKI W OPARCIU O ZASADĘ "TRÓJKĄTA"
4.9. DOSKONALENIE OBRONY ZESPOŁOWEJ, KSZTAŁTOWANIE WYBRANYCH ZDOLNOŚCI MOTORYCZNYCH W OPARCIU O OBWÓD ĆWICZEBNY
5. BIBLIOGRAFIA
Parametry
-
Tytuł:
Uczymy grać w koszykówkę Część 2 Obrona indywidualna i zespołowa
-
ISBN:
9788360841310
-
Autor:
Ryszard Litkowycz, Dorota Olex-Zarychta
-
Rok wydania:
2009
-
Numer wydania:
1
-
Liczba stron:
222
-
Szerokość produktu:
16.5
-
Wysokość produktu:
23.5
-
Okładka:
miękka