-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Rzeszowski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Ocena stopnia i kierunku odchyleń reakcji fenotypowych organizmu dziecka na obciążenie pływackim treningiem sportowym to praca interesująca, co oznacza, że z naukowego, poznawczego punktu widzenia jest godna polecenia.
Autor wykazał się bardzo dobrą znajomością podstaw teoretycznych badanych zjawisk. Posiada bardzo dobry warsztat metodyczny i metodologiczny znajdujący głębokie uzasadnienie i zastosowanie w wyjaśnianiu szeroko pojętej interakcji zachodzącej w trakcie rozwoju ontogenetycznego między wyposażeniem genetycznym organizmu a środowiskiem zewnętrznym, szczególnie w przypadku treningu. Taki sposób myślenia autora przekonuje mnie, że wie, co bada, jakie zachodzą interakcje i jakich możliwych, choć nieprzewidywalnych reakcji fenotypowych może się spodziewać w badanym materiale.
Godne podkreślenia jest znakomite rozeznanie w metodach statystyki matematycznej, które w sposób zasadny zostały zastosowane i pozwoliły uzyskać rzetelne i przekonujące wyniki. Dobrze wyodrębnione zadania badawcze oraz sposób ich rozwiązania z punktu widzenia zastosowanych metod statystyki matematycznej przekonują mnie, że praca ta może być uznana jako wzorcowa w tego typu badaniach naukowych.
Spis treści
Wprowadzenie1. Teoretyczne przesłanki pracy
1.1. Pojęcia związane ze sprawnością motoiyczną i fizyczną
1.2. Pojęcia związane z treningiem
1.3. Proces treningu; etapy szkoleniowe w pływaniu, dobór środków, charakterystyka
1.4. Czynniki endogenne i egzogenne rozwoju osobniczego
1.5. Fenotypowe uwarunkowania w procesie wychowania fizycznego i treningu
1.6. Pływanie sportowe w badaniach naukowych
2. Cel i założenia badawcze
2.1. Materiał i metody
2.1.1. Struktura badanej zbiorowości
2.2. Metody badań
2.2.1. Cechy somatyczne
2.2.2. Cechy czynnościowe układu oddechowego
2.2.3. Cechy ogólnej sprawności fizycznej
2.2.4. Ogólna sprawność pływacka i predyspozycje pływackie
2.2.5. Zastosowane metody analizy statystycznej
3. Wyniki badań i dyskusja
3.1. Charakterystyka porównawcza stanu rozwoju fizycznego obu badanych
grup na tle układu odniesienia, ogólnej sprawności fizycznej i spraw
ności pływackiej
3.1.1. Cechy somatyczne
3.1.2. Wysokość ciała
3.1.3. Masa ciała
3.1.4. BMI
3.2. Sprawność fizyczna - wyniki testu Eurofit
3.2.1. Skok w dal z miejsc (siła eksplozywna)
3.2.2. Siady z leżenia (siła tułowia)
3.2.3. Bieg wahadłowy (szybkość biegowa)
3.3. Sprawność pływacka
3.3.1. Styl klasyczny
3.3.2. Styl grzbietowy
3.3.3. Styl dowolny
4. Współzależność pomiędzy cechami ogólnej sprawności fizycznej (test Eurofit) a poziomem cech rozwoju fizycznego w badanym odcinku ontogenezy i płcią
4.1. Równowaga ogólna
4.2. Szybkość ruchów ręki
4.3. Gibkość
4.4. Silą eksplozywna
4.5. Siła statyczna
4.6. Siła tułowia
4.7. Siła funkcjonalna
4.8. Szybkość biegowa
4.9. Wytrzymałościowy bieg wahadłowy
5. Określenie stopnia zależności między cechami ogólnej sprawności fizy-znej a wyodrębnionymi grupami - trenującą i nietrenującą, płcią i wiekiem badanych oraz interakcjami pomiędzy nimi
5.1. Równowaga ogólna
5.2. Szybkość ruchów ręki
5.3. Gibkość
5.4. Siła eksplozywna
5.5. Siła statyczna
5.6. Siła tułowia
5.7. Siła funkcjonalna, zwis o ramionach ugiętych
5.8. Szybkość biegowa, bieg wahadłowy 10x5 metrów
5.9. Wytrzymałość krążeniowo-oddechowa
6. Wpływ sprawności pływackiej na poziom rozwoju biologicznego i ogólnej sprawności fizycznej
6.1. Sprawność pływacka a poziom sprawności fizycznej (test Eurofit) -sumaryczny wynik testu Eurofit
6.2. Sprawność pływacka a ogólna sprawność fizyczna - analiza korelacji
6.2.1. Styl klasyczny
6.2.2. Styl grzbietowy
6.2.3. Styl dowolny
6.3. Sprawność pływacka a ogólna sprawność fizyczna — analiza regresji...
6.3.1. Styl klasyczny
6.3.2. Styl grzbietowy
6.3.3. Styl dowolny
7. Ocena kształtowania cech sprawności i cech czynnościowych układu oddechowego jako funkcji czasu uprawiania sportu pływackiego
7.1. Cechy czynnościowe układu oddechowego (FEV1, PEF) w zależności od płci, wieku i uprawiania sportu pływackiego
7.1.1. FEY1 (przed wytrzymałościowym biegiem wahadłowym)
7.1.2. FEV1 (bezpośrednio po wytrzymałościowym biegu wahadłowym)
7.1.3. FEV1 (15 minut po wytrzymałościowym biegu wahadłowym)
7.1.4. PEF (przed wytrzymałościowym biegiem wahadłowym)
7.1.5. PEF (bezpośrednio po wytrzymałościowym biegu wahadłowym)
7.1.6. PEF (15 minut po wytrzymałościowym biegu wahadłowym)
7.2. Czas treningu - wpływ na pozostałe cechy - grupa trenująca pływanie
8. Czynniki warunkujące poziom sprawności pływackiej
8.1. Styl klasyczny
8.2. Styl grzbietowy
8.3. Styl dowolny
9. Podsumowanie i wnioski
Książka
-
ISBN:
978-83-7338-558-0
-
Autor:
Bartłomiej Czarnota
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2010
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
168
-
Oprawa:
miękka