-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Rzeszowski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Ze wstępu:
"Piłkę ręczną zaliczamy do grona zespołowych gier sportowych. Szczególne zainteresowanie grami sportowymi nastąpiło w Polsce w końcu XIX i początkach XX wieku.
Wielką rolę w upowszechnianiu gier w Polsce odegrały Park H. Jordana w Krakowie (1889), Ogrody im. W. E. Raua w Warszawie (1899) i Park Towarzystwa Zabaw Ruchowych we Lwowie (1909).
Gry w coraz większym stopniu stawały się podstawową formą ćwiczeń szkolnego wychowania fizycznego i stanowiły główną treść ruchu rekreacyjnego. Dostrzeżono w nich wielkie wartości zdrowotne i wychowawcze. Ich znaczenie dla rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci i młodzieży podkreślali zarówno lekarze, pedagodzy, jak również metodycy i organizatorzy wychowania fizycznego.
H. Jordan wskazywał, że gry pobudzają do czynu, dodają młodzieży energii, kształtują siłę, zręczność i zwinność, wyrabiają odwagę, kształtują wytrzymałość. Zalecał młodzieży codzienny, co najmniej dwugodzinny udział w grach na wolnym powietrzu.
Na wychowawcze znaczenie gier ruchowych szczególnie mocno wskazywał Stanisław Karpowicz (1864—1921), pedagog, autor rozprawy Zabawy i gry jako czynnik wychowawczy opublikowanej w Warszawie w 1905 roku. Pisał on, że gry ruchowe są szkołą solidarności i uczestniczących w grach obowiązuje poczucie sprawiedliwości i koleżeństwa. Gra zespołowa eliminuje samolubów i egoistów. Stają się członkami jakby społecznej grupy i muszą jej podporządkować swoje zdolności, siłę i wolę.[...]"
Spis treści
1. Wartości sportowe, zdrowotne, wychowawcze zespołowych gier sportowych (aspekty historyczne)2. Charakterystyka gry w piłkę ręczną
3. Metodyka nauczania
3.1. Metody nauczania ćwiczeń
3.2. Zasady nauczania
3.3. Zasady prowadzenia ćwiczeń w piłce ręcznej
3.4. Kolejność nauczania nowych elementów techniczno-taktycznych
4. Symbole graficzne
5. Gry i zabawy przygotowujące do nauczania mini piłki ręcznej
6. Technika
6.1. Postawa atakującego
6.2. Podania i chwyty
6.3. Rzuty
6.4. Kozłowanie
6.5. Zwody
6.6. Nauczanie poruszania się zawodnika w ataku
6.7. Obrona indywidualna
7. Taktyka ataku
7.1. Podstawowe pojęcie taktyki atakowania
7.2. Zasady atakowania
7.3. Taktyczne i indywidualne poruszanie się zawodników w atakowaniu (uwalnianie się od przeciwnika)
7.4. Zasady taktyczne atakowania
7.5. Zasłony
8. Atak szybki
8.1. Fazy szybkiego ataku
8.2. Odmiany ataku szybkiego
8.3. Taktyczne zasady atakowania szybkiego
8.4. Przykłady ćwiczeń w formie ścisłej
9. Atak pozycyjny
9.1. Atakowanie w pasach działania
9.2. Zadania środkowego obrotowego
9.3. Zadania skrzydłowych
9.4. Zadania rozgrywających
9.5. Ćwiczenia dla środkowego obrotowego (środkowy pas pola gry)
9.6. Ćwiczenia dla skrzydłowych
9.7. Ćwiczenia dla rozgrywających
9.8. Odmiany ataku pozycyjnego
9.9. Zasób ćwiczeń
10. Taktyka obrony
10.1. Zasady indywidualnej obrony
10.2. Zadania obrony
10.3. Obrona „każdy swego”
10.4. Obrona stref
10.5. Zadania obrony stref
10.6. Nauczanie obrony
11. Bramkarz
11.1. Technika gry bramkarza
11.2. Taktyka gry
11.3. Ćwiczenia na refleks i szybkość reakcji
11.4. Przykładowe treningi bramkarza
12. Budowa toku lekcyjnego
12.1. Budowa lekcji gier sportowych
12.2. Lekcja treningowa
12.3. Trening obwodowy
13. Przykładowe konspekty
14. Plan dydaktyczno-wychowawczy nauczyciela wychowania fizycznego
15. Przepisy gry w piłkę ręczną
15.1. Boisko
15.2. Czas gry
15.3. Piłka
15.4. Bramkarz
15.5. Pole bramkowe
15.6. Zdobycie bramki
15.7. Zachowanie się wobec przeciwnika
15.8. Klasyfikacja i wykonywanie rzutów
15.9. Kary
15.10. Sędziowie
15.11. Sygnalizacja
16. Program kształcenia instruktorów piłki ręcznej – specjalizacja
17. Piśmiennictwo
Książka
-
ISBN:
978-83-7338-812-3
-
Autor:
Alfreda Dencikowska
-
Wydanie:
3
-
Rok wydania:
2012
-
Format:
145 x 205
-
Liczba stron:
192
-
Oprawa:
miękka