Kraków 2011, wydanie 1, Format 165 x 230, objętość 182 str., oprawa miękka
Książka autorstwa Michała Spiesznego, Ryszarda Tabora oraz Lidii Walczyk doskonale promuje piłkę ręczną jako dyscyplinę, która powinna być wprowadzana już w programy szkolnego wychowania fizycznego.
- Niniejsza pozycja oprócz wskazówek metodycznych do nauczania podstawowych elementów techniki i taktyki (bez wgłębiania się w zawiłości systematyczne i specjalistyczne) zawiera przykładowe opracowania toku lekcyjnego oraz różne formy gier i zabaw uwzględniających elementy gry w piłkę ręczną, a możliwych do realizacji także na mniejszych salach, boiskach trawiastych czy na plaży - podają autorzy książki.
Bez wątpienia pozycja "Piłka Ręczna - Technika, Metodyka, Podstawy Taktyki" może okazać się niezwykle pomocna nie tylko dla nauczycieli wychowania fizycznego, studentów kształcących się na kierunku Wychowanie Fizyczne, ale i dla instruktorów oraz trenerów piłki ręcznej szczególnie w początkowych fazach szkolenia.
Na tę pozycję warto zwrócić uwagę, bo autorzy to nie osoby przypadkowe, a ludzie od lat związani z piłką ręczną. Trenerzy klasy mistrzowskiej, pracownicy Katedry Teorii i Metodyki Gier Sportowych i Rekreacyjnych AWF w Krakowie - osoby, dla których piłka ręczna to coś więcej niż tylko gra zespołowa. Lidia Walczyk to wielokrotna reprezentantka Polski w piłce ręcznej, z kolei Ryszard Tabor jest doskonale znany jako trener pierwszoligowej drużyny BKS Stalprodukt Bochnia, która w zakończonym sezonie uplasowała się na piątym miejscu w grupie B pierwszej ligi.
Na sportowy wynik w piłce ręcznej składa się szereg ważnych czynników, a jednym z nich jest doskonałe opanowanie techniki gry, szczególnie w okresie szkolnym, co bardzo precyzyjnie i w sposób niezwykle przystępny przedstawia prezentowana pozycja.
Spis treści
Wprowadzenie1. Historia piłki ręcznej na świecie i w Polsce
2. Wskazówki metodyczne
2.1. Metody nauczania
2.2. Formy nauczania
2.3. Zasady nauczania
2.4. Nauczanie czynności ruchowych
2.4.1. Sposób postępowania w nauczaniu elementów techniki gry
2.4.2. Korekta błędów
3. Gry i zabawy
3.1. Zasady gry w mini piłkę ręczną
3.2. Gry i zabawy z elementami techniki piłki ręcznej - poruszanie się po boisku w ataku, chwyty, podania, rzuty
3.3. Gry i zabawy przygotowujące do gry w obronie
4. Systematyka elementów techniki, opis ruchu i metodyka nauczania
4.1. Sposoby poruszania się zawodnika w ataku i w obronie
4.1.1. Nauczanie poruszania się w ataku
4.1.2. Nauczanie poruszania się w obronie
4.2. Chwyty i podania
4.3. Kozłowanie
4.3.1. Nauczanie kozłowania
4.4. Rzuty
4.4.1. Rzut z przeskokiem
4.4.2. Nauczanie rzutu z przeskokiem
4.4.3. Rzut w wyskoku
4.4.4. Nauczanie rzutu w wyskoku
4.4.5. Rzut z padem
4.4.6. Nauczanie rzutu z padem
4.5. Zwody
4.5.1. Zwody ciałem
4.5.2. Nauczanie zwodów ciałem
4.5.3. Zwody piłką
4.6. Zasłony
4.6.1. Nauczanie zasłon
5. Technika gry bramkarza 5. l. Postawa bramkarza
5.1.1. Ćwiczenia prawidłowej postawy i poruszania się
5.2. Obrona rzutów górnych
5.3. Obrona rzutów półgórnych
5.3. Obrona rzutów dolnych
5.4. Obrona rzutów w trakcie wyskoku i z upadkiem
5.5. Nauczanie gry na pozycji bramkarza
6. Podstawowe elementy taktyki gry - metodyka nauczania, zasób ćwiczeń
6.1. Atak szybki
6.1.1. Nauczanie ataku szybkiego
6.2. Atak pozycyjny
6.2.1. Dobór zawodników na pozycje gry
6.2.2. Zagrania taktyczne w ataku pozycyjnym
6,2.3. Nauczanie ataku pozycyjnego
6.3. Obrona
6.3.1. Nauczanie obrony
7. Tok lekcyjny z gier zespołowych
7.1, Zestawy ćwiczeń kształtujących
7.2. Przykładowe opracowania 11 części toku lekcyjnego
Legenda Piśmiennictwo
Książka
-
ISBN:
978-83-929790-4-3
-
Autor:
Michał Spieszny,Ryszard Tabor,Lidia Walczyk