-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.SportWin
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
W toku bieżącego funkcjonowania organizacji sportowych rola planowania, organizowania oraz koordynowania działań marketingowych pozostaje nie do przecenienia. Próbując wzbudzić zainteresowanie rynku produktem przedsiębiorstwa sportowego, nie można polegać na sukcesie sportowym jako jedynym stymulatorze pożądanych przez organizację reakcji otoczenia. Jego osiągnięcie nie jest bowiem warunkiem sine qua non dla realizacji większości celów strategicznych. Brak tej świadomości może przyczynić się do niskiej skuteczności działań w obszarze budowania korzystnych relacji organizacji sportowej z podmiotami zewnętrznymi.
Zarządzanie sportem w rozumieniu marketingowym pozwala na właściwe podejście do procesu uzyskiwania pożądanej pozycji rynkowej, umożliwiając pełną i efektywną realizację założeń organizacji sportowej. Oddziałując na otoczenie za pomocą sprawnie przygotowanych narzędzi marketingowych, można otrzymać pozytywne rezultaty zarówno w zakresie osiągania własnych celów, jak i spełniania oczekiwań potencjalnych partnerów dla przedsiębiorstwa sportowego.
W sporcie można zarządzać skutecznie, tak jak dzieje się to w przypadku typowych projektów biznesowych. Niniejsza publikacja jest zbiorem cennych wskazówek pokazujących, jak to uczynić. Tytułowe marketingowe zarządzanie sportem jest pojęciem, o którym warto rozmawiać i które powinno stanowić przyczynek do analiz naukowych oraz rozważań bazujących na doświadczeniach wyniesionych z działalności rynkowej. Na kolejnych stronach zaprezentujemy rozwiązania modelowe oraz praktyczne w obszarze kierowania organizacją sportową, koncentrując się m.in. na zagadnieniu tworzenia wartości produktu przedsiębiorstwa sportowego oraz zarządzania relacjami z konsumentami-kibicami sportowymi. Mamy nadzieję, że książka, która oddajemy do Państwa rąk, będzie stanowić impuls do podjęcia szerszej dyskusji na temat istoty zarządzania marketingowego w sporcie. Życzymy owocnej lektury.
Spis treści
I.WprowadzeniePrzedmowa
Prof. dr hab. Henryk Mruk
Tytułem wstępu
Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki
II.Zarządzanie w sporcie
Modelowe założenia zarządzania organizacjami sportowymi
Dr Andrzej Wartecki
Innowacyjne usługi sportowego konsultingu zarządczego
Kamil Kukułka
III.Zarządzanie relacjami z klientami
Customer Relationship Management w polskim sporcie
Piotr Matecki
Strategie związków z klientami na przykładzie Parku Wodnego w Tarnowskich Górach
Wojciech Giergiel
IV.Produkty firmy sportowej
Strukturalizowanie produktu klubu sportowego
Prof. dr hab. Ryszard Panfil
Profil kompetencji gracza (zespołu sportowego) a jego wartość rynkowa
Paweł Barylski
Ocena wartości zawodnika sportowego i jej znaczenie jako wartości księgowej
Łukasz Motała
Dystrybucja komeptencji sportowych (kontrakt zawodniczy). Aspekty prawne i rynkowe
Dr Jacek Masiota
Marketingowy rozwój obiektów sportowych – wnioski z rynku niemieckiego
Tomasz Cieślik, Krzysztof Kropielnicki
V.Sportowa marka
Kreowanie marki sportowej
Dr Robert Śliwowski, Krzysztof Kropielnicki
Analiza medialna marki na przykładzie Piłkarskiej Reprezentacji Polski
Sebastian Bykowski
VI.Sponsoring w promocji i komunikacji
Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym
Stanisław Pogorzelski
Sponsoring piłki nożnej jako instrument promocji (porównanie Orange Ekstraklasa i Barclays Premiership)
Łukasz Gąsiorowski
Miejsce sponsoringu sportowego w strategiach rozwoju przedsiębiorstw opartych o społeczną odpowiedzialność biznesu, czyli gra typu wygrana-wygrana
Michał Kober
Dwie marki, jeden mistrz
Krzysztof Zakrzewski
VII.Media i public relations
Sport i media. Sukces medialny zespołu równie ważny jak sukces sportowy. Analiza na przykładzie KGHM Zagłębia Lubin
Michał Mango, Jerzy Staruchowicz
Działania na rzecz społeczności lokalnej narzędziem PR nowocześnie zarządzanego klubu sportowego
Marcin Dzedzej, Rafał Kędzior
Rynek praw transmisyjnych w Polsce
Dr Piotr Pykel
VIII.Sport, biznes i... polityka
Uprzywilejowana pozycja świata sportu wobec jego partnerów biznesowych. Aspekty formalno-prawne i wizerunkowe
Robert Kaczyński
Wykorzystanie sportu w samorządowej kampanii wyborczej
Prof. Janusz Klisiński, dr Zbigniew Widera
Książka
-
ISBN:
978-83-923047-1-4
-
Autor:
Henryk Munk,Robert Śliwowski,Krzysztof Kropielnicki,Piotr Matecki,Patrycja Przybylska
-
Redaktor:
Marcin Furlepa
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2007
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
209
-
Oprawa:
miękka