-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Wydawnictwo Lekarskie PZWL
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Modele pielęgnowania dziecka przewlekle chorego Podręcznik dla studiów medycznych
Warszawa 2011, wyd. 1, format 165 x 235 mm, objętość 366 str., oprawa miękka
W podręczniku omówiono teorię pielęgnowania według Dorothei Orem, zagadnienia etyczne w opiece nad dzieckiem, wpływ choroby przewlekłej na jego rozwój i funkcjonowanie oraz funkcję edukacyjną pielęgniarki. Przedstawiono etiopatogenezę wybranych schorzeń, opisy przypadków oraz modele pielęgnowania dzieci przewlekle chorych, niepełnosprawnych oraz z zaburzeniami funkcjonowania społecznego.
Książka jest adresowana do studentów pielęgniarstwa oraz pracujących pielęgniarek.
Spis treści
Część I. ZAGADNIENIA OGÓLNE1. Model Dorothei Orem w opiece nad dzieckiem przewlekle chorym
2. Wybrane zagadnienia etyczne w opiece nad dzieckiem
2.1. Wprowadzenie
2.2. Kodeks etyki zawodowej
2.3. Problemy etyczne współczesnej pediatrii
2.4. Wybrane etyczne aspekty pielęgnowania dzieci
2.4.1. Informowanie i zachowanie tajemnicy
2.4.2. Zachowanie tajemnicy
2.4.3. Etyczne implikacje intensywnej terapii dzieci
2.4.4. Etyczne dylematy dotyczące przeszczepiania narządów
2.4.5. Przemoc wobec dziecka
2.4.6. Problemy etyczne w pielęgnowaniu dzieci specjalnej troski
3. Choroba przewlekła i niepełnosprawność jako sytuacje trudne w życiu dziecka i jego rodziny
3.1. Reakcja dziecka na chorobę przewlekłą
3.2. Rodzice a choroba przewlekła dziecka
3.2.1. Postawy rodziców wobec dzieci przewlekle chorych i niepełnosprawnych
4. Wsparcie w chorobie przewlekłej i w niepełnosprawności
5. Funkcja edukacyjna pielęgniarki w opiece nad dzieckiem chorym
Część II. MODELE PIELĘGNOWANIA DZIECI W WYBRANYCH CHOROBACH PRZEWLEKŁYCH
6. Schorzenia układu krwiotwórczego
6.1. Hemofilia
6.1.1. Etiopatogeneza hemofilii
6.1.2. Opis przypadku dziecka z hemofilią
6.1.3. Model pielęgnowania dziecka z hemofilią
6.2. Białaczka dziecięca
6.2.1. Etiopatogeneza białaczki
6.2.2. Opis przypadku dziecka z białaczką
6.2.3. Model pielęgnowania dziecka z białaczką
7. Schorzenia układu moczowego
7.1. Nerczyca
7.1.1. Etiopatogeneza zespołu nerczycowego
7.1.2. Opis przypadku dziecka z zespołem nerczycowym
7.1.3. Model pielęgnowania dziecka z zespołem nerczycowym
7.2. Przewlekła niewydolność nerek
7.2.1. Etiopatogeneza przewlekłej niewydolności nerek
7.2.2. Opis przypadku dziecka z przewlekłą niewydolnością nerek
7.2.3. Model pielęgnowania dziecka z przewlekłą niewydolnością nerek
8. Schorzenia układu kostno-stawowego i tkanki łącznej
8.1. Młodzieńcze idiopatyczne zapalenie stawów
8.1.1. Etiopatogeneza młodzieńczego idiopatycznego zapalenia stawów
8.1.2. Opis przypadku dziecka z młodzieńczym idiopatycznym zapaleniem stawów
8.1.3. Model pielęgnowania dziecka z młodzieńczym idiopatycznym zapaleniem stawów
8.2. Choroby nowotworowe kości
8.2.1. Etiopatogeneza chorób nowotworowych kości
8.2.2. Opis przypadku dziecka z nowotworem kości
8.2.3. Model pielęgnowania dziecka z nowotworem kości
9. Schorzenia układu dokrewnego
9.1. Cukrzyca typu 1
9.1.1. Etiopatogeneza cukrzycy
9.1.2. Opis przypadku dziecka z cukrzycą
9.1.3. Model pielęgnowania dziecka z cukrzycą
9.2. Zespół Cushinga
9.2.1. Etiopatogeneza zespołu Cushinga
9.2.2. Opis przypadku dziecka z zespołem Cushinga
9.2.3. Model pielęgnowania dziecka z zespołem Cushinga
10. Schorzenia układu nerwowego
10.1. Padaczka wieku dziecięcego
10.1.1. Etiopatogeneza padaczki
10.1.2. Opis przypadku dziecka z padaczką
10.1.3. Model pielęgnowania dziecka z padaczką
10.2. Wodogłowie
10.2.1. Etiopatogeneza wodogłowia
10.2.2. Opis przypadku dziecka z wodogłowiem
10.2.3. Model pielęgnowania dziecka z wodogłowiem
11. Schorzenia układu pokarmowego
11.1. Refluks żołądkowo-przełykowy i choroba refluksowa
11.1.1. Etiopatogeneza refluksu żołądkowo-przełykowego i choroby refluksowej
11.1.2. Opis przypadku dziecka z refluksem żołądkowo-przełykowym . .
11.1.3. Model pielęgnowania dziecka z refluksem żołądkowo-przełykowym
11.2. Nieswoiste zapalenie jelit
11.2.1. Etiopatogeneza nieswoistego zapalenia jelit
11.2.2. Opis przypadku dziecka z nieswoistym zapaleniem jelit
11.2.3. Model pielęgnowania dziecka z nieswoistym zapaleniem jelit
12. Choroby alergiczne
12.1. Zespół atopowego zapalenia skóry
12.1.1. Etiopatogeneza zespołu atopowego zapalenia skóry
12.1.2. Opis przypadku dziecka z zespołem atopowego zapalenia skóry
12.1.3. Model pielęgnowania dziecka z zespołem atopowego zapalenia skóry
12.2. Alergiczny nieżyt nosa
12.2.1. Etiopatogeneza alergicznego nieżytu nosa
12.2.2. Opis przypadku dziecka z alergicznym nieżytem nosa
12.2.3. Model pielęgnowania dziecka z alergicznym nieżytem nosa
13. Schorzenia układu oddechowego
13.1. Astma oskrzelowa
13.1.1. Etiopatogeneza astmy oskrzelowej
13.1.2. Opis przypadku dziecka z astmą oskrzelową
13.1.3. Model pielęgnowania dziecka z astmą oskrzelową
13.2. Mukowiscydoza
13.2.1. Etiopatogeneza mukowiscydozy
13.2.2. Opis przypadku dziecka z mukowiscydozą
13.2.3. Model pielęgnowania dziecka z mukowiscydozą
14. Schorzenia układu krążenia
14.1. Kardiomiopatia
14.1.1. Etiopatogeneza kardiomiopatii
14.1.2. Opis przypadku dziecka z kardiomiopatią
14.1.3. Model pielęgnowania dziecka z kardiomiopatią
14.2. Nadciśnienie tętnicze krwi
14.2.1. Etiopatogeneza nadciśnienia tętniczego krwi
14.2.2. Opis przypadku dziecka z nadciśnieniem tętniczym krwi
14.2.3. Model pielęgnowania dziecka z nadciśnieniem tętniczym krwi
15. Zaburzenia stanu odżywienia
15.1. Otyłość prosta
15.1.1. Etiopatogeneza otyłości prostej
15.1.2. Opis przypadku dziecka z otyłością prostą
15.1.3. Model pielęgnowania dziecka z otyłością prostą
15.2. Jadłowstręt psychiczny
15.2.1. Etiopatogeneza jadłowstrętu psychicznego
15.2.2. Opis przypadku dziecka z jadłowstrętem psychicznym
15.2.3. Model pielęgnowania dziecka z jadłowstrętem psychicznym
Część III. MODELE PIELĘGNOWANIA DZIECKA W NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
16. Dziecko niepełnosprawne sensorycznie
16.1. Zaburzenia słuchu
16.1.1. Etiopatogeneza zaburzeń słuchu
16.1.2. Opis przypadku dziecka z zaburzeniem słuchu
16.1.3. Model pielęgnowania dziecka z zaburzeniem słuchu
17. Dziecko niepełnosprawne ruchowo i intelektualnie
17.1. Mózgowe porażenie dziecięce
17.1.1. Etiopatogeneza mózgowego porażenia dziecięcego
17.1.2. Opis przypadku dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
17.1.3. Model pielęgnowania dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
17.2. Boczne skrzywienie kręgosłupa
17.2.1. Etiopatogeneza bocznego skrzywienia kręgosłupa
17.2.2. Opis przypadku dziecka z bocznym skrzywieniem kręgosłupa
17.2.3. Model pielęgnowania dziecka z bocznym skrzywieniem kręgosłupa
17.3. Zespół Downa
17.3.1. Etiopatogeneza zespołu Downa
17.3.2. Opis przypadku dziecka z zespołem Downa
17.3.3. Model pielęgnowania dziecka z zespołem Downa
CZĘŚĆ IV. MODELE PIELĘGNOWANIA DZIECKA Z ZABURZENIAMI FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO
18. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
18.1. Etiologia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
18.2. Opis przypadku dziecka z ADHD
18.3. Model pielęgnowania dziecka z ADHD
19. Dziecko krzywdzone
19.1. Uwarunkowania zjawiska krzywdzenia dziecka
19.2. Opis przypadku dziecka zaniedbywanego
19.3. Model pielęgnowania dziecka zaniedbywanego
20. Moczenie nocne u dzieci
20.1. Patofizjologia moczenia nocnego u dzieci
20.2. Opis przypadku dziecka z izolowanym moczeniem nocnym
20.3. Model pielęgnowania dziecka z izolowanym moczeniem nocnym
Skorowidz
Książka
-
ISBN:
978-83-200-3975-7
-
Autor:
Grażyna Cepuch ,Bożena Krzeczowska,Mieczysława Perek,Krystyna Twarduś