Podręcznik dla studiów medycznych
Warszawa 2010, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 144 str., oprawa miękka
Jest to pierwszy na polskim rynku podręcznik metodologii badań naukowych przeznaczony dla pielęgniarek. Autorki opisują w nim zagadnienia dotyczące określania problemów badawczych, doboru właściwych metod i technik badawczych, krytycznego czytania naukowych tekstów i samodzielnego pisania artykułów naukowych.
Podręcznik jest skierowany do studentów pielęgniarstwa, ale może być przydatny także dla nauczycieli metodologii oraz promotorów prac dyplomowych na studiach pielęgniarskich i innych kierunkach prowadzonych w ramach nauk o zdrowiu.
Spis treści
1. Badania naukowe1.1. Cele, funkcje, struktura, paradygmaty nauki
1.2. Rodzaje badań naukowych i ich użyteczność w pielęgniarstwie
1.3. Istota badań w pielęgniarstwie
1.4. Teoretyczne modele pielęgniarstwa
1.5. Etyczne aspekty badań
1.6. Proces krytycznej oceny publikacji
1.7. Zastosowanie badań naukowych w praktyce pielęgniarskiej
2. Koncepcja naukowego badania empirycznego
2.1. Struktura koncepcji
2.2. Źródła informacji naukowej - przegląd piśmiennictwa
2.3. Określenie celów badania
2.4. Problemy badawcze i kryteria ich poprawności
2.5. Zmienne, wskaźniki zmiennych i hipotezy badawcze
3. Gromadzenie materiału badawczego
3.1. Wybór metod, technik, narzędzi badawczych
3.2. Określenie zbiorowości statystycznej i dobór próby
3.3. Przeprowadzenie badań
4. Opracowanie materiału badawczego
4.1. Porządkowanie zebranego materiału
4.2. Statystyczne opracowanie zebranego materiału
4.3. Analiza i prezentacja materiału
4.4. Dyskusja i wnioski
4.5. Opracowanie pisemne
Piśmiennictwo
Skorowidz
Książka
-
ISBN:
978-83-200-4097-5
-
Autor:
Helena Lenartowicz, Maria Kózka