Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest próbą modelowego ujęcia procesu rehabilitacji, odnoszonego do jego aspektów edukacyjnych. Szczególnie polecamy zainteresowanym pedagogiką specjalną.
Przyjmujemy założenie, że proces rehabilitacji zawiera swoiste podstawy i wspólne elementy, które można odnieść do różnych niepełnosprawności – odmienności.
Książka ta jest ofertą skierowaną do tych, którzy uczestniczą w procesie rehabilitacji edukacyjnej, medycznej zawodowej i społecznej jako organizatorzy określonych projektów. Zadania i sytuacje w projektach dokonują się też dzięki aktywności samych osób niepełnosprawnych oraz osób nadzorujących te projekty: lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, służb samorządowych, ruchów samopomocowych, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców.
Przedstawione w czterech rozdziałach zagadnienia pokazują zarazem, że efektywną rehabilitację edukacyjną osób z niepełnosprawnością determinuje splot czynników, wśród których diagnoza, wczesna interwencja, właściwy dobór strategii i metod postępowania usprawniającego stanowią kluczowe elementy systemowego ujęcia tego procesu.
Tezy zaprezentowane syntetycznie w poszczególnych rozdziałach książki eksponują przede wszystkim podejście podmiotowe i społeczno-humanistyczne w procesie oddziaływań rehabilitacyjnych. Akcentują również integracyjną perspektywę w podejmowaniu i rozwiązywaniu problemów jednostek niepełnosprawnych.
Przyjmujemy założenie, że proces rehabilitacji zawiera swoiste podstawy i wspólne elementy, które można odnieść do różnych niepełnosprawności – odmienności.
Książka ta jest ofertą skierowaną do tych, którzy uczestniczą w procesie rehabilitacji edukacyjnej, medycznej zawodowej i społecznej jako organizatorzy określonych projektów. Zadania i sytuacje w projektach dokonują się też dzięki aktywności samych osób niepełnosprawnych oraz osób nadzorujących te projekty: lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, służb samorządowych, ruchów samopomocowych, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców.
Przedstawione w czterech rozdziałach zagadnienia pokazują zarazem, że efektywną rehabilitację edukacyjną osób z niepełnosprawnością determinuje splot czynników, wśród których diagnoza, wczesna interwencja, właściwy dobór strategii i metod postępowania usprawniającego stanowią kluczowe elementy systemowego ujęcia tego procesu.
Tezy zaprezentowane syntetycznie w poszczególnych rozdziałach książki eksponują przede wszystkim podejście podmiotowe i społeczno-humanistyczne w procesie oddziaływań rehabilitacyjnych. Akcentują również integracyjną perspektywę w podejmowaniu i rozwiązywaniu problemów jednostek niepełnosprawnych.
Książka
-
ISBN:
978-83-7586-122-8
-
Autor:
Józef Sowa
-
Wydanie:
2
-
Rok wydania:
2017
-
Format:
17.0x24.0cm
-
Liczba stron:
268
-
Oprawa:
Kartonowa Foliowana
Inne tytuły z tej serii:
Zawód fizjoterapeuty Aspekty prawne i organizacyjne
55,90
PLN
Cena rynkowa: 67.90 PLN
Bóle kręgosłupa Rozpoznawanie i leczenie
19,90
PLN
Anatomia funkcjonalna dla fizjoterapeutów
187,50
PLN
Rehabilitacja w stwardnieniu rozsianym
24,80
PLN
Igłoterapia w rehabilitacji
99,00
PLN
Stretching powięziowy
104,90
PLN
Czy fizjoterapeuta rozumie pacjenta?
20,00
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Immunologia Krótkie wykłady
69,20
PLN