-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Laurum
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2009, wyd. 1, format 156 x 233, objętość 384 str., oprawa miękka
W dzisiejszych czasach większość specjalistów przyjmuje zaburzenie z deficytem uwagi i nadaktywnością (Attention Deficit Hyperactivity Disorder - ADHD) jako ważny element dzieciństwa. Wszędzie dookoła nas ADHD powoduje, że inteligentne dzieci nie dają sobie rady w szkole i mimo właściwego wychowywania sprawiają kłopoty w domu. Przy dzisiejszej świadomości tego stanu specjaliści i rodzice potrzebują praktycznych najświeższych informacji, jak można pomóc tym dzieciom, a celem niniejszej publikacji jest odpowiedzenie na tę potrzebę.
Wciąż trwa dyskusja na temat najlepszych sposobów diagnozowania ADHD, relatywnego znaczenia różnych rodzajów terapii oraz przypuszczalnych, ale jeszcze nieudowodnionych długoterminowych korzyści wypływających ze stosowania leków stymulujących. Te i inne nierozwiązane dotychczas kwestie nie są specjalnie istotne, jeśli wszyscy dążymy do osiągnięcia tego samego celu, jakim jest pomaganie tym dzieciom we wkraczaniu w dorosłość z możliwie najlepszym wykształceniem, wysokim poziomem pewności siebie, przydatnymi umiejętnościami życiowymi oraz nieuszkodzonymi relacjami rodzinnymi. Jeżeli wszyscy razem będziemy pracować dla tego celu, następna dekada będzie dużo łatwiejsza zarówno dla tych dzieci, jak i ich zestresowanych rodziców.
Zrozumieć ADHD to książka napisana przystępnym językiem, pełna sprawdzonych, praktycznych propozycji, odpowiednich do zastosowania zarówno w domu, jak i w klasie szkolnej. Dowiesz się z niej::
- jakie są fakty, a jakie mity na temat ADHD,
- czego spodziewać się po dziecku z ADHD i jak zdiagnozować nadpobudliwość psychoruchową,
- jak skłaniać dziecko z ADHD do nauki oraz słuchania i jak opanować jego nadpobudliwe reakcje,
- I jak radzić sobie z presją otoczenia i reakcjami osób trzecich:: rówieśników dziecka, nauczycieli, sąsiadów, B jakie terapie zdają egzamin i jak je stosować.
Spis treści
O autorachOd autorów
Wstęp
Rozdział 1. ADHD-fakty
Rozdział 2. ADHD - ponownie odkryte
Rozdział 3. ADHD — przyczyny
Rozdział 4. Zachowania, które sprawiają problemy rodzicom
Rozdział 5. Współczesne spojrzenie na ADHD - czteroczęściowy problem
Rozdział 6. Stany współwystepujące
Rozdział 7. Znaczenie dobrego i złego wychowania
Rozdział 8. ADHD - stawianie diagnozy
Rozdział 9- Stresy rodziców i rodzeństwa
Rozdział 10. Jak poprawić zachowanie dziecka?
Rozdział 11. Praktyczne rozwiązania typowych problemów z zachowaniem
Rozdział 12. Poprawianie wyników w szkole — rady dla rodziców i nauczycieli
Rozdział 13- Inne terapie i dieta
Rozdział 14. Lekarstwa - fakty
Rozdział 15. Przepisywanie (stymulantów)
Rozdział 16. Inne lekarstwa
Rozdział 17. Lekarstwa — wszystkie pytania, jakie chcielibyście zadać
Rozdział 18. ADHD u dzieci poniżej piątego roku życia
Rozdział 19. Podnoszenie poczucia własnej wartości
Rozdział 20. Wybieranie właściwych dyscyplin sportu, hobby i innych rodzajów aktywności
Rozdział 21. Dorośli z ADHD
Rozdział 22. Towarzyszące ADHD problemy z nauką i językiem
Rozdział 23. Jak pomagać przy problemach z czytaniem?
Rozdział 24. Jak pomagać przy problemach z językiem?
Rozdział 25. Jak pomagać w pisaniu ręcznym i koordynacji?
Rozdział 26. Obalanie mitów
Dodatek I. Kryteria diagnostyczne dla nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (DSM-IY 1994)..
Dodatek II. Kryteria diagnostyczne dla zaburzeń opozycyjno- -buntowniczych (DSM-IY 1994)
Dodatek III. Kryteria diagnostyczne dla zaburzeń zachowania (DSM-IY 1994)
Dodatek IV. Kryteria diagnostyczne dla zaburzeń tikowych i syndromu Tourette'a (DSM-IY 1994)
Dodatek V. Kryteria diagnostyczne dla większych epizodów depresyjnych i maniakalnych (kryteria dla dorosłych)
(DSM-IY 1994)
Dodatek VI. Skała oceny ADHD Uniwersytetu Massachusetts...
Dodatek VII. Testy wytrwałości, pamięci i uwagi
Dodatek VIII. Ilościowe EEG (QEEG) — mapowanie mózgu
Dodatek IX. Obrazowanie mózgu w ADHD
Dodatek X. Interpretowanie WISC-III
Dodatek XI. Testy neuropsychologiczne
Dodatek XII. Stymulanty — efekty uboczne
Dodatek XIII. Nietolerancja pokarmowa - leczenie przez dietę ..
Dodatek XIV. Programy komputerowe pomagające w nauce
Książka
-
ISBN:
978-83-617-3205-1
-
Autor:
Green Christopher , Kit Chee