-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWFiS Gdańsk
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Gdańsk 2002, wyd 2, format 170 x 240, objętość 336 str., oprawa ,iękka
Prezentowany podręcznik zawiera wybór treści z obszernej dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej jaką zajmuje się współczesna psychologia. W opracowaniu autorzy kierowali się najnowszymi osiągnięciami z zakresu psychologii ogólnej i rozwojowej, niezbędnymi w odpowiednim przygotowaniu przyszłych nauczycieli i trenerów.
Układ podręcznika obejmuje dwie części.
Pierwsza zawiera wiadomości z psychologii ogólnej, oparte na obszernym materiale źródłowym. Rozdział 1 omawia procesy orientacyjno-poznawcze: wrażenia, spostrzeżenia, uwagę, pamięć, a także problematykę uczenia się i myślenia. Rozdział 2 poświęcony jest najnowszym badaniom w zakresie emocji i motywacji. Rozdział 3 przedstawia wybrane zagadnienia bogatej problematyki osobowości z ogólnym omówieniem jej składników.
Drugą część stanowią wiadomości wybrane z szerokiego wachlarza problematyki psychologii rozwojowej i wychowawczej.
Rozdział 4 przedstawiano pojęcie rozwoju psychicznego, charakterystykę zmian rozwojowych, modele i stadia rozwoju, tempo i rytm rozwoju, teorie rozwoju, teorie rozwoju, ogólną charakterystykę okresów rozwojowych.
Rozdział 5 traktuje temat klasy szkolnej jako grupy społecznej, jej strukturę, wpływ na jednostkę, klasę szkolną jako grupę formalną i nieformalną, czynniki wyznaczające pozycję jednostki w grupie, metody i techniki poznawania nieformalnej struktury klasy szkolnej.
Rozdział 6 przybliża czytelnikowi zaburzenia rozwoju psychicznego.
Spis treści
Część IPODSTAWY PSYCHOLOGII OGÓLNEJ
Rozdział I. Procesy oricntacyjno-poznawcze (Ewa Dubowik).
1. Wrażenia
2. Spostrzeganie
3. Wyobrażenia
4. Uwaga
5. Pamięć.
6. Uczenie się
7. Myślenie
Bibliografia.
Rozdział II. Procesy regulacyjne. Emocje (Ewa Dubowik).
1. Pojęcie emocji.
2. Charakterystyka procesu emocjonalnego
Bibliografia.
3. Charakterystyka procesu motywacyjnego
(Agnieszka Tomczak-Witych).
Bibliografia.
Rozdział III. Wybrane zagadnienia problematyki osobowości (Ryszard Kościelak)
1. Pojęcie osobowości.
2. Wybrane główne teorie osobowości
3. Struktura osobowości
Bibliografia.
Część II
GŁÓWNE PROBLEMY PSYCHOLOGII ROZWOJOWEJ 1 WYCHOWAWCZEJ
Rozdział IV. Charakterystyka rozwoju psychicznego
(Ewa Dubowik)
Bibliografia
Rozdział V. Klasa szkolna jako grupa społeczna oraz metody i techniki poznawania jej struktury nieformalnej [Henryk Kulas)
1. Klasa szkolna jako grupa społeczna.
2. Metody i techniki poznawania nieformalnej struktury klasy
szkolnej
Bibliografia
Rozdział VI. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego
(Ryszard Kościelak)
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
83-85968-69-5
-
Autor:
Ewa Dubowik, Ryszard Kościelak, Henryk Kulas, Agnieszka Tomczak-Witych