Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Joanna Święcicka,
Waga produktu: 0.150 kg
EAN: 9788375879667
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2012, wydanie 2, format 160 x 235, objętość 50 str., oprawa miękka

Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.  

Spis treści

Wstęp

Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera

Zaburzenia komunikacyjne dziecka z zespołem Aspergera

Zaburzenia społeczne dziecka z zespołem Aspergera

Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspergera

Gospodarka żetonowa – system punktowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA

Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspergera

Trening umiejętności społecznych

Terapia integracji sensorycznej (SI), czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniem bodźców zmysłowych

Terapia mowy

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Hipo- i dogoterapia

Podsumowanie

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-966-7

  • Autor: 

    Joanna Święcicka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss