Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska,Alicja Krztoń,
Waga produktu: 0.350 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2008, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 208 str., oprawa miękka

Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju.

Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie – dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych.

Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.

Spis treści

Rozdział I. CHARAKTERYSTYKA ZABURZEŃ AUTYSTYCZNYCH
1. Poglądy na temat patogenezy rozwoju dziecka autystycznego
2. Zaburzenia w percepcji świata społecznego u dzieci autystycznych
3. Zakłócenia w komunikowaniu się u dzieci z autyzmem
4. Deficyt poznawczy w rozwoju dzieci autystycznych
5. Z badań nad inteligencją dzieci autystycznych
Rozdział II. POWSTAWANIE I ROZWÓJ UMYSŁOWEJ REPREZENTACJI ŚWIATA DZIECKA
1. Aparat pojęciowy dziecięcej teorii umysłu
2. Dziecięca teoria umysłu a teorie naukowe
3. Etapy rozwoju dziecięcej teorii umysłu w świetle najnowszych koncepcji
4. Z badań nad dziecięcą teorią umysłu
5. Dziecięca teoria umysłu a kompetencja komunikacyjna
6. Neuropoznawczy model kształtowania się systemu czytania umysłu
7. Czynniki warunkujące rozwój dziecięcej teorii umysłu
Rozdział III. ZAKŁÓCENIA W ROZWOJU TEORII UMYSŁU U DZIECI AUTYSTYCZNYCH
1. Defekt w rozwoju teorii umysłu u dzieci autystycznych
2. Z badań nad różnymi aspektami rozwoju teorii umysłu u dzieci autystycznych
3. Neuropoznawczy model systemu czytania umysłu w rozwoju dzieci autystycznych
4. Perspektywy teorii umysłu u dzieci autystycznych
Rozdział IV. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ
1. Cele i problematyka badań
2. Hipotezy badawcze
3. Zmienne i ich wskaźniki
4. Charakterystyka metody badawczej
5. Narzędzia badawcze
6. Teren i organizacja badań eksperymentalnych
7. Znaczenie badań pilotażowych dla przeprowadzanego eksperymentu
Rozdział V. ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW PRZEPROWADZONYCH BADAŃ EKSPERYMENTALNYCH
1. Poziom rozwoju teorii umysłu przed rozpoczęciem eksperymentu w wybranej grupie dzieci autystycznych
2. Rozwijanie teorii umysłu u badanych dzieci autystycznych
3. Poziom rozwoju teorii umysłu po zakończonym eksperymencie w wybranej grupie dzieci autystycznych
4. Próba syntezy wyników badań w świetle weryfikacji hipotez
Rozdział VI. KONKLUZJE I IMPLIKACJE PRAKTYCZNE
Bibliografia
Załączniki


Książka

  • ISBN: 

    978-83-7308-997-6

  • Autor: 

    Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska,Alicja Krztoń

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...