-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.GWP
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Gdańśk 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 368 str., oprawa miękka
Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla rodziców, nauczycieli i terapeutów, którzy podejmują się nauczania i terapii dzieci z umiarkowaną, znaczną oraz głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy przedstawiają tajniki pracy terapeuty dzieci z tymi dziećmi – począwszy od diagnozy i konstruowania indywidualnego programu nauczania, poprzez dobór i zastosowanie odpowiednich metod i ćwiczeń, aż po właściwą atmosferę pracy w placówce oraz chęć utrzymywania kontaktów z rodziną dziecka i włączenie jej w proces terapeutyczny. Nie wzbraniają się przy tym przed poruszaniem tematów problematycznych, takich jak trudne zachowania uczniów, które dla nauczycieli są szczególnym wyzwaniem. Prezentują też perspektywę neuropsychologiczną, niezwykle przydatną zwłaszcza w diagnozowaniu poszczególnych zaburzeń.
Spis treści
O AutorachWstęp
Część 1 Podstawy
Jacek Kielin
Rozdział 1 Osobowość nauczyciela
Rozdział 2 Praca zespołowa i proces grupowy
Rozdział 3 Superwizja
Rozdział 4 Cele pracy
Rozdział 5 Między behawioryzmem a humanizmem
Rozdział 6 Jak pracować niedyrektywnie?
Rozdział 7 Strefa najbliższego rozwoju
Rozdział 8 Wykorzystanie w praktyce teorii Jeana Piageta
Rozdział 9 Naśladownictwo odroczone
Rozdział 10 Mowa i alternatywne sposoby komunikowania
Rozdział 11 Zabawa symboliczna
Rozdział 12 Rysunek dziecka
Rozdział 13 Jak prawidłowo stawiać wymagania?
Rozdział 14 Zachowania trudne
Rozdział 15 Jak konstruować program pracy?
Rozdział 16 Jak postawić diagnozę funkcjonalną?
Rozdział 17 Rodzice
Część 2 Spojrzenie neuropsychologiczne
Katarzyna Klimek-Markowicz
Rozdział 18 Neuropsychologia
Rozdział 19 Badanie eksperymentalne - podstawowe założenia
Rozdział 20 Bloki funkcjonalne
Rozdział 21 Tonus- poziom aktywności
Rozdział 22 Odbiór danych - receptory
Rozdział 23 Interpretacja bodźców
Rozdział 24 Przetwarzanie i planowanie - uwaga
Rozdział 25 Przetwarzanie i planowanie - myślenie
Rozdział 26 Przetwarzanie i planowanie - pamięć
Rozdział 27 Przetwarzanie i planowanie - funkcje przestrzenne
Rozdział 28 Wykonanie
Rozdział 29 Analiza funkcjonowania poznawczego
Rozdział 30 Terapia neuropsychologiczna - podsumowanie
Załącznik 1
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7489-480-7
-
Autor:
Jacek Kielin