Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Baran Jolanta,Cierpiałowska Tamara,Kornaś Dorota,
Waga produktu: 0.300 kg
EAN: 9788378502906
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 210 str., oprawa miękka

Opracowanie zawiera zbiór tekstów poświęconych teoretycznym i praktycznym rozwiązaniom w obszarach profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością. Proces wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością wymaga wciąż - na - nowo - podejmowanej refleksji teoretycznej oraz nieustannego poszukiwania rozwiązań w zakresie oddziaływań praktycznych. Ujęcie procesu wspierania rozwoju osoby z niepełnosprawnością w perspektywie systemowo- ekologicznej pozwala dostrzec istnienie wielowymiarowych związków pomiędzy różnymi elementami tworzącymi system przestrzeni życia danej jednostki.

Książka składa się z dwóch części. W części I, zatytułowanej W poszukiwaniu rozwiązań dla profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością, przedstawiono szerokie spektrum propozycji działań praktycznych w zakresie rehabilitacji i integracji społecznej Celem prezentowanych tekstów jest inspirowanie czy wręcz udzielanie wskazówek do działań o charakterze edukacyjnym i terapeutycznym oraz – zgodnie ze współczesnymi trendami obowiązującymi w pedagogice – prewencyjnym. Część II prezentowanego opracowania to próba odpowiedzi na pytanie Z. Kwiecińskiego: „I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?” (2007, s. 38). Składają się na nią zaledwie dwa teksty, ale stanowiące ważne głosy w dyskusji o roli i powinnościach oraz kondycji współczesnych pedagogów.

Spis treści

Część I
W poszukiwaniu rozwiązań dla profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością

Dorota Prysak, Sylwia Wrona
Działania profilaktyczne wczesnej interwencji w kształtowaniu
prawidłowych relacji społecznych dorosłych osób niepełnosprawnych

Karina Szafrańska
Drama jako rodzaj twórczej terapii pedagogicznej w rozwijaniu kompetencji
językowych u dzieci z zespołem Aspergera

Yuliya Tarnavska
Próba wykorzystania programu TEACCH we wspomaganiu
psychospołecznego rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym
w wieku 5 lat

Leszek Ploch
Aktywność artystyczna a kształtowanie się samooceny osób
z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Danuta Baraniewicz
Szkoła integracyjna w ocenie absolwentów z niepełnosprawnością
intelektualną

Jarosław Bąbka
Rozwojowe i edukacyjne uwarunkowania współpracy jako umiejętności
składającej się na kompetencje społeczne niepełnosprawnych uczniów
Małgorzata Szmit
Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie – stereotypy i wyzwania

Elżbieta M. Minczakiewicz
Autyzm a efekty rozwoju funkcji komunikacyjnych u dzieci objętych
programem wieloprofilowego ich usprawniania

Agnieszka Ochman
Wspomaganie zaburzonej zdolności komunikacyjnej dziecka
metodą symultaniczno-sekwencyjną. Studium przypadku

Część 2
"I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?"

Patrycja Jurkiewicz
Czy nauczyciele szkół specjalnych i ogólnodostępnych identyfikują się
z wykonywanym zawodem?

Anna Łachowska
Kto profesjonalnie wspiera rozwój osób z niepełnosprawnością,
czyli rzecz o pedagogach specjalnych w pierwszym dziesięcioleciu XXI w.

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7850-290-6

  • Autor: 

    Baran Jolanta,Cierpiałowska Tamara,Kornaś Dorota

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss