Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Danuta Kopeć,
Waga produktu: 0.550 kg
EAN: 9788323225225
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Naukowe UAM


Rzeczywistość (nie) edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną Zbiorowe instrumentalne studium przypadku

Poznań 2013, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 366 str., oprawa miękka

Przedmiotem tej pracy są problemy badawcze dotyczące rzeczywistości edukacyjnej osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, której podstawy prawne dało powyższe rozporządzenie. Autorka do aparatu pojęciowego swojego projektu badawczego celowo wprowadziła pojęcie rzeczywistości (nie)edukacyjnej świadoma kontrowersji, które może implikować. Oddaje ono jednak w całej swojej pełni niejednoznaczność rozumienia statusu osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie edukacji warunkowaną rozporządzeniem ministerialnym (Dz. U.1997, nr 14, poz. 76), która znajduje swoje odzwierciedlenie w indywidualnych biografiach osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

I tak, w myśl ministerialnego rozporządzenia, osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną jest objęta obowiązkiem szkolnym, o którym można powiedzieć, że jest warunkiem sine qua non rzeczywistości edukacyjnej, ale na podstawie powyższego dokumentu nie jest uczniem, tylko uczestnikiem zajęć rewalidacyjno--wychowawczych, w rezultacie czego nie przysługują jej prawa ucznia2 – o jej rzeczywistości można zatem powiedzieć, że jest nieedukacyjna (por. Dz. U. 1997, nr 14, poz. 76; apel nauczycieli o równe prawa dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, 2011)3. Należy jednocześnie pamiętać, że między rzeczywistością edukacyjną a nieedukacyjną zachodzi proces wzajemnego przenikania i nakładania

się na siebie, zatem czasami trudno zobaczyć je oddzielnie. W swoje pracy autorska stara się przedstawić obie rzeczywistości.

Książka

  • ISBN: 

    978-83-232-2522-5

  • Autor: 

    Danuta Kopeć

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss