Problematyka osób niepełnosprawnych w oglądzie teoretyków i praktyków
Kraków 2012, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 152 str., oprawa miękka
Obserwatorzy życia społecznego, w tym także osób niepełnosprawnych, skłaniają się do pobieżnej oceny ich świata i życia. Rzadko dostrzegają potrzeby i możliwości poprawy jakości ich życia. Jest jednak duży krąg specjalistów zajmujących się problematyką niepełnosprawności, którzy widzą więcej, patrzą szerzej i obiektywniej. Dostrzegają warunki i alternatywy, widzą, jak wiele można i trzeba jeszcze zrobić na rzecz faktycznej integracji i inkluzji osób niepełnosprawnych. Dlatego z satysfakcją przedstawiamy naszym czytelnikom kolejny – piętnasty – tom cyklu wydawniczego „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. W tomie tym prezentujemy opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części...
Oddajemy czytelnikom wartościowy tom zawierający bogaty ładunek wiedzy teoretycznej i materiał doświadczonych w pracy z niepełnosprawnymi praktyków.
Spis treści
Część IAktywizacja osób niepełnosprawnych w wybranych formach nauczania i wychowania
Siv Fischbein
Special education from different perspectives: an example from Sweden
Agata Gawron
Czynniki warunkujące efektywność nauczania języka angielskiego
wśród dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Grażyna Durlow
Metoda rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a w edukacji dziecka
z niepełnosprawnością intelektualną – między pedagogiką a sztuką
Teresa Żółkowska
Ekologia w pedagogice specjalnej
Część II
Terapia niepełnosprawnych w ocenie naukowców i polityków
Aniela Korzon
Terapia rodziców dziecka niepełnosprawnego
dotkniętych syndromem burn-out
Mateusz Warchał
Role taking w terapii i integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych
Magdalena Rusin
Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej
osób z niepełnosprawnością
Marzena Fryszkiewicz
Integracja – wyznacznik socjalizacji dziecka z autyzmem
w grupie przedszkolnej
Andrzej Knapik, Jerzy Rottermund, Andrzej Myśliwiec
Integracja – w dążeniu do modelu
Część III
Dyskusje teoretyków i praktyków wokół kompetencji pedagogów specjalnych
Zenon Gajdzica
Panel dyskusyjny pt. Kwalifikacje i kompetencje pedagogów specjalnych –
model akademicki a oczekiwania praktyków
Zbigniew Marten
Główne problemy psychologicznego kształcenia pedagogów specjalnych –
przyczynek do dyskusji panelowej pedagogów
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-205-0
-
Autor:
Klinik Anna