-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.UMCS
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Lublin 2010, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 272 str., oprawa miękka
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne:: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością; metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością; psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych; organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Spis treści
WstępI. Problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością
Grażyna Kwaśniewska, Wczesna interwencja - perspektywa interdyscyplinarna
Magdalena Bełza, Metoda Pęto jako główna metoda pracy z dzieckiem z dziecięcym porażeniem mózgowym na podstawie doświadczeń Ingfield Manor School w Wielkiej Brytanii
Bożena Sidor, Terapia niedyrektywna jako jedna z form pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
Małgorzata Hwang, Metoda integracji sensorycznej w terapii małych dzieci niepełnosprawnych
Beata Wołosiuk, Profilaktyka i wczesna diagnoza zaburzeń mowy
Dorota Kornaś, Możliwos'ci rehabilitacji dzieci z zespołem wad mnogich w Maltańskim Centrum Pomocy
Agnieszka Marchewka, Problemy psychospołecznego i ruchowego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
II. Metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji dzieci niepełnosprawnych
Beata Szabala, Przystosowanie społeczne dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Katarzyna Rusinek, Postawy młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym wobec zachowań dewiacyjnych
Barbara Bilewicz-Kufnia, Teresa Parczewska, Pedagog specjalny w percepcji wychowanków z upośledzeniem umysłowym
Katarzyna Patyk, Szansę i zagrożenia edukacji dzieci autystycznych w Polsce
Jolanta Baran, Dziecko niesłyszące i słabo słyszące w percepcji matki a jego edukacja
Kornelia Czerwińska, Funkcjonowanie adolescentów z niepełnosprawnością wzrokową '
Karol Bidziński, Zmiany w hierarchii wartości osób z dysfunkcją narządu ruchu w okresie od dorastania do wczesnej dorosłości
III. Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych
Stanisława Byra, Monika Parchomiuk, Motywacja osiągnięć i radzenie sobie ze stresem pracujących i niepracujących matek dzieci z niepełnosprawnością
Barbara Skalbania, Emilia Marszałek, Postawy ojców wobec ich niepełnosprawnych dzieci w świetle badań własnych
Zbigniew Ostrach, Psychospołeczne problemy rodzin wychowujących dziecko z głębokim upośledzeniem umysłowym
Ewa Domagała-Zyśk, Uwarunkowania rozumienia tekstu w jeżyku obcym przez osoby z uszkodzeniem słuchu
Ewa Dyduch, Uwarunkowania zachowań zdrowotnych osób z niepełnosprawnością intelektualną
Ilona Fajfer-Kruczek, Deprywacja potrzeb osób niepełnosprawnych jako jedna z przyczyn społecznego wykluczenia
Piotr Gindrich, O przejawach nieprzystosowania u osób z niepełnosprawnością.
Analiza korelatów, przyczyn i skutków psychospołecznych
Bernadeta Szczupai, Wykształcenie a sytuacja zawodowa i zatrudnienie kobiet niepełnosprawnych - współczesne dylematy
IV. Organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością
Grzegorz Brzuzy, Edukacja zdrowotna - istotny element rehabilitacji osób chorych i niepełnosprawnych
Marzena Dycht, Bezpieczeństwo osób niepełnosprawnych w prawie europejskim
Teresa Lewandowska-Kidoń, Drama w edukacji dzieci niepełnosprawnych
Edyta Nieduziak, Teatroterapia jako forma rehabilitacji niepełnosprawnych dzieci i dorosłych z różnymi dysfunkcjami
Alicja Olszak, System wartości i poziom rozumienia empatycznego pracowników domów pomocy społecznej
Agnieszka Plusajska-Otto, Magdalena Olempska, Barbara Tokarska, Postawy nauczycieli wobec uczniów jąkających się, z uszkodzonym słuchem oraz niedostosowanych społecznie w szkole ogólnodostępnej
Anna Zamkowska, Przygotowanie szkoły ogólnodostępnej do kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
Informacje o autorach
Książka
-
ISBN:
978-83-227-3148-2
-
Autor:
Zofia Palak,Anna Bujnowska,Agnieszka Pawlak