Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Zofia Palak,Anna Bujnowska,Agnieszka Pawlak,
Waga produktu: 0.530 kg
EAN: 9788322731482
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: UMCS

Lublin 2010, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 272 str., oprawa miękka

Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne:: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością; metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością; psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych; organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością. 

Spis treści

Wstęp
I. Problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością
Grażyna Kwaśniewska, Wczesna interwencja - perspektywa interdyscyplinarna
Magdalena Bełza, Metoda Pęto jako główna metoda pracy z dzieckiem z dziecięcym porażeniem mózgowym na podstawie doświadczeń Ingfield Manor School w Wielkiej Brytanii
Bożena Sidor, Terapia niedyrektywna jako jedna z form pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
Małgorzata Hwang, Metoda integracji sensorycznej w terapii małych dzieci niepełnosprawnych
Beata Wołosiuk, Profilaktyka i wczesna diagnoza zaburzeń mowy
Dorota Kornaś, Możliwos'ci rehabilitacji dzieci z zespołem wad mnogich w Maltańskim Centrum Pomocy
Agnieszka Marchewka, Problemy psychospołecznego i ruchowego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym

II. Metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji dzieci niepełnosprawnych
Beata Szabala, Przystosowanie społeczne dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Katarzyna Rusinek, Postawy młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym wobec zachowań dewiacyjnych
Barbara Bilewicz-Kufnia, Teresa Parczewska, Pedagog specjalny w percepcji wychowanków z upośledzeniem umysłowym
Katarzyna Patyk, Szansę i zagrożenia edukacji dzieci autystycznych w Polsce
Jolanta Baran, Dziecko niesłyszące i słabo słyszące w percepcji matki a jego edukacja
Kornelia Czerwińska, Funkcjonowanie adolescentów z niepełnosprawnością wzrokową '
Karol Bidziński, Zmiany w hierarchii wartości osób z dysfunkcją narządu ruchu w okresie od dorastania do wczesnej dorosłości

III. Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych
Stanisława Byra, Monika Parchomiuk, Motywacja osiągnięć i radzenie sobie ze stresem pracujących i niepracujących matek dzieci z niepełnosprawnością
Barbara Skalbania, Emilia Marszałek, Postawy ojców wobec ich niepełnosprawnych dzieci w świetle badań własnych
Zbigniew Ostrach, Psychospołeczne problemy rodzin wychowujących dziecko z głębokim upośledzeniem umysłowym
Ewa Domagała-Zyśk, Uwarunkowania rozumienia tekstu w jeżyku obcym przez osoby z uszkodzeniem słuchu
Ewa Dyduch, Uwarunkowania zachowań zdrowotnych osób z niepełnosprawnością intelektualną
Ilona Fajfer-Kruczek, Deprywacja potrzeb osób niepełnosprawnych jako jedna z przyczyn społecznego wykluczenia
Piotr Gindrich, O przejawach nieprzystosowania u osób z niepełnosprawnością.
Analiza korelatów, przyczyn i skutków psychospołecznych
Bernadeta Szczupai, Wykształcenie a sytuacja zawodowa i zatrudnienie kobiet niepełnosprawnych - współczesne dylematy

IV. Organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością
Grzegorz Brzuzy, Edukacja zdrowotna - istotny element rehabilitacji osób chorych i niepełnosprawnych
Marzena Dycht, Bezpieczeństwo osób niepełnosprawnych w prawie europejskim
Teresa Lewandowska-Kidoń, Drama w edukacji dzieci niepełnosprawnych
Edyta Nieduziak, Teatroterapia jako forma rehabilitacji niepełnosprawnych dzieci i dorosłych z różnymi dysfunkcjami
Alicja Olszak, System wartości i poziom rozumienia empatycznego pracowników domów pomocy społecznej
Agnieszka Plusajska-Otto, Magdalena Olempska, Barbara Tokarska, Postawy nauczycieli wobec uczniów jąkających się, z uszkodzonym słuchem oraz niedostosowanych społecznie w szkole ogólnodostępnej
Anna Zamkowska, Przygotowanie szkoły ogólnodostępnej do kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim

Informacje o autorach

Książka

  • ISBN: 

    978-83-227-3148-2

  • Autor: 

    Zofia Palak,Anna Bujnowska,Agnieszka Pawlak

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss