-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2008, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 286 str., oprawa miękka
Problematyka podjęta w książce dotyczy strategii społecznego uczestnictwa młodzieży, czyli zagadnień związanych z kreowaniem przez dorastających swojej społecznej biografii. Przy czym w głównym nurcie rozważań znajdują się strategie społecznej partycypacji przyjmowane przez młodzież gimnazjalną średniego miasta.
Celem badań, których wyniki są przedstawione w książce, było sprawdzenie modelu teoretycznego oraz ustalenie czy czynniki (zasoby), których źródłem są społeczne relacje lub indywidualne cechy jednostki, wpływają na przyjmowanie określonej strategii społecznego uczestnictwa. Na podstawie wyników badań scharakteryzowane zostały relacje dorastających z najważniejszymi partnerami społecznymi (rodzicami, nauczycielami i rówieśnikami) w kontekście generowanych przez nie zasobów społecznych. Podjęto również analizy uwarunkowań strategii społecznego uczestnictwa. Wskazano także charakterystyczne dla reprezentantów każdej ze strategii (integracja, asymilacja, indyferencja lub separacja) stanowiska w kwestiach związanych z dalszą edukacją, przyszłą karierą zawodową i aktywnością w roli obywatela.
Proponowane w książce podejście do opisu okresu dorastania, pomimo że oparte na klasycznych teoriach rozwoju, jest próbą przyjęcia wieloaspektowej, uwzględniającej przemiany warunków dorastania młodzieży, perspektywy opisu młodości.
Zagadnienia podejmowane w pracy mogą zainteresować przede wszystkim badaczy problematyki młodzieżowej, pedagogów i socjologów. Odbiorcami książki mogą być również studenci pedagogiki i socjologii, gdyż książka w części teoretycznej zawiera przegląd ustaleń teoretycznych i analizę wyników różnych badań dotyczących okresu dorastania. Także nauczyciele i rodzice dzięki lekturze książki mogą zyskać nową perspektywę oglądu swoich relacji z dorastającą młodzieżą, a uzyskana wiedza może wspomagać ich wysiłki wychowawcze.
Dr Edyta Mianowska – pracownik naukowy Uniwersytetu Zielonogórskiego, adiunkt w Katedrze Zdrowia Publicznego w Zakładzie Metodologii Badań Społecznych. W latach 2000-2003 wzięła udział w polsko-niemieckim projekcie badawczym prowadzonym przez Instytut Pedagogiki Społecznej UZ wraz z Instytutem Pedagogiki Freie Universität w Berlinie, którego tematem była socjalizacja młodzieży w dużym i średnim mieście.
Spis treści
Wstęp1. Część teoretyczna
1.1. Socjalizacja i społeczne uczestnictwo
1.2. Teoretyczne ujęcia społecznego uczestnictwa
1.2.1. Charakter i formy społecznego uczestnictwa
1.2.2. Społeczne uczestnictwo w przebiegu życia jednostki
1.2.3. Społeczne uczestnictwo młodzieży
1.2.3.1. Tranzycja i moratorium
1.2.3.2. Strategie społecznego uczestnictwa
1.2.3.3. Typologia strategii społecznego uczestnictwa a inne propozycje typologiczne
1.3. Strategie i zasoby
1.4. Społeczne i indywidualne źródła zasobów
1.4.1. Rodzina
1.4.1.1. Rodzina jako miejsce startu w dorosłość
1.4.1.2. Relacje między dziećmi a rodzicami
1.4.1.3. Spójność rodziny
1.4.2. Szkoła
1.4.2.1. Szkoła jako instytucja w procesie socjalizacji
1.4.2.2. Partnerzy społeczni ucznia w szkole
1.4.3. Grupa rówieśnicza
1.4.4. Samoocena jako indywidualny zasób jednostki
2. Część metodologiczna
2.1. Założenia metodologiczne badań
2.1.1. Cele badań
2.1.2. Problemy i hipotezy
2.1.3. Zmienne, kategorie i wskaźniki
2.1.4. Teoretyczny model badań
2.2. Przebieg badań i opis badanych
2.2.1. Opis przebiegu badań
2.2.2. Charakterystyka badanej próby
2.2.3. Środowisko rodzinne badanych
2.2.3.1. Pozycja społeczna rodziców
2.2.3.2. Struktura wykształcenia rodziców
2.2.3.3. Sytuacja ekonomiczna rodziny
2.2.3.4. Struktura zawodowa rodziców
3. Część empiryczna
3.1. Typologia uczestnictwa młodzieży w społeczeństwie
3.1.1. Młodość jako faza przejścia do dorosłości i społeczne moratorium
3.1.2. Empiryczne sprawdzenie modelu teoretycznego
3.1.2.1. Tranzycja i moratorium
3.1.2.2. Nastawienia temporalne gimnazjalistów i ich relacje z dorosłymi
3.1.2.3. Typologia społecznego uczestnictwa
3.2. Społeczne i indywidualne zasoby młodzieży
a strategie uczestnictwa w społeczeństwie
3.2.1. Zasoby społeczne tworzone w szkolnych relacjach
a strategie uczestnictwa w społeczeństwie
3.2.1.1. Partnerzy społeczni ucznia w szkole
– relacje z nauczycielami
3.2.1.2. Partnerzy społeczni ucznia w szkole
– relacje z innymi uczniami
3.2.2. Zasoby społeczne tworzone w rodzinie
a strategie uczestnictwa w społeczeństwie
3.2.2.1. Kontrola rodziców
3.2.2.2. Rodzicielskie wsparcie i akceptacja samodzielności
3.2.2.3. Pozycja rodziny na skalach stratyfikacji społecznej
3.2.3. Zasoby społeczne tworzone w grupie rówieśniczej
a strategie uczestnictwa w społeczeństwie
3.2.4. Zasoby indywidualne
a strategie uczestnictwa w społeczeństwie
3.3. Charakterystyka młodzieży realizującej odmienne strategie
uczestnictwa w społeczeństwie
3.3.1. Oczekiwania wobec przyszłej pracy
3.3.2. Aspiracje edukacyjne młodzieży
3.3.3. Wartościowanie sukcesów
3.3.4. Aktywność polityczna i obywatelska
3.4. Najważniejsze ustalenia empiryczne
Bibliografia
Aneks
Spis schematów, wykresów i tabel.
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-992-1
-
Autor:
Edyta Mianowska