(...) Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakładają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywania i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydaktyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania (...).
Ze wstępu
Książka
-
ISBN:
978-83-8019-633-9
-
Autor:
Agnieszka Olczak, Marzenna Magda-Adamowicz,Lidia Kataryńczuk-Mania
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2017
-
Format:
22.4x16.1
-
Liczba stron:
240
-
Oprawa:
Miękka