Warszawa 2006, wydanie 1, format 145 x 205, objętość 204 str., oprawa miękka
Zanim zabrzmi pierwszy dzwonek, wielu rodziców zastanawia się, czy ich dziecko dojrzało do rozpoczęcia nauki w szkole, czy będzie umiało sprostać nowym wymaganiom, jak mu pomóc w tym przełomowym momencie, a może należałoby przedłużyć mu dzieciństwo. Decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego można podjąć tylko wspólnie z psychologiem i pedagogiem. Zależy ona w dużym stopniu od rozwoju dziecka i jego przygotowania przedszkolnego do nauki. W tym poradniku rodzice znajdą odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in. co to jest dojrzałość (gotowość) szkolna dziecka, jak wcześnie rozpoznać ryzyko dysleksji oraz jakie są objawy nadpobudliwości ruchowej, a jakie – silnego zahamowania. Autor opisuje kryteria gotowości szkolnej pięcio- i sześciolatków oraz podstawowe trudności związane z uczeniem się, które napotyka dziecko. Ważną część poradnika, przeznaczonego dla rodziców i wychowawców, stanowią szczegółowe studia przypadków, które pokazują, jak określić dojrzałość szkolną, oraz kwestionariusze i testy umożliwiające samodzielne przeprowadzenie oceny.
Spis treści
WstępDojrzałość a dojrzałość szkolna
Kryteria dojrzałości szkolnej, czyli dojrzałość fizyczna, intelektualna i emocjonalno-społeczna
Dojrzałość szkolna a ryzyko dysleksji
Dojrzałość szkolna a zaburzenia dynamiki procesów emocjonalnych
O wspomaganiu rozwoju zakłóconego
Dziesięć przykazań przed-szkolnych, czyli jak dzieckiem rządzić, by mu krzywdy nie wyrządzić
Dojrzałość szkolna – studia przypadków
Zamiast podsumowania: najczęściej zadawane pytania dotyczące dojrzałości szkolnej
Książki, które mogą być przydatne rodzicom we wspomaganiu rozwoju dzieci
Załączniki
Książka
-
ISBN:
83-200-3399-3
-
Autor:
Wojciech Brejnak