-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Część pierwsza. Aksjologiczne barwy dziecięcego świata.
Kraków 2010, wyd. 2, format 165 x 235, objętość 220 str., oprawa miękka
Książka jest 14 tomem z serii "Nauczyciele-nauczycielom". Ujmuje ona problematykę wartości w szerokim zakresie. Ukazuje ich znaczenie dla edukacji, wydobywa istotne cechy samego pojęcia "wartości", przedstawia „typy omówień” funkcjonujące w literaturze i mowie potocznej, systematyzuje klasy wartości i przybliża, na podstawie wnikliwie opracowanych wyników badań, aksjologiczne barwy dziecięcego świata. To właśnie może stanowić o jej sile oddziaływania i użyteczności w wychowywaniu zarówno w szkole, jak i rodzinie. Końcowa część książki prezentuje sposoby wprowadzania dziecka w świat wartości rodzinnego domu, w którym stanowią one "nieodzowną busolę życia”.
Część pierwsza jest syntetycznym ujęciem dotyczącym sposobów definiowania pojęcia „wartości” i poszukiwania jego istotnych cech z punktu widzenie różnych dyscyplin naukowych. Akcentuje znaczenie rozpoznawania i wyjaśniania wartości za pomocą odpowiednio dobranych technik i narzędzi.
Część druga akcentuje nieobecne jak dotąd w pedagogicznej aksjologii widzenie świata wartości przez dziecko
Część trzecia prezentuje cechy rodziny jako pierwotnego środowiska życia, w którym dziecko przyswaja pewne wartości, zaś wybory, których musi dokonywać dziecko, mogą być tylko wówczas korzystne, jeżeli będą prowadzić do samoakceptacji i więzi z podstawowymi wartościami: miłością, życzliwością i zrozumieniem.
Spis treści
WstępIntroduction
Część pierwsza
Wartość jako źródło edukacji
Wstęp
I. Istota wartości
II. Kategorie wartości
III. Wartości poznawcze
IV. Wartości uniwersalne
V. Podstawy klaryfikacji wartości
VI. Techniki klaryfikacji wartości
VII. Porządek wartości
VIII. Rola wartości w edukacji
IX. Czy mamy do czynienia z kryzysem wartości
Przypisy
Problemy – Poszukiwania – Inspiracje
Streszczenie
Summary
Część druga
Aksjologiczne barwy świata dziecięcego
Wstęp: człowiek, pedagogika i wartości
I. Doświadczanie i poznawanie wartości
1. Aksjologia a badanie wartości w naukach humanistycznych
2. O subiektywizmie potocznym i rzeczywistym wartości
3. Pojęcie wartości
4. Doświadczanie a poznawanie wartości
II. Świat wartości i dóbr
1. Klasy wartości
2. Wartości dóbr
3. Wartości ugruntowane organicznie
4. Wartości duchowe
5. Hierarchia wartości
III. Dobro i zło w dziecięcym świecie
1. Odcienie dobroci i zła
2. Kontury dobra i zła w dziecięcym świecie
3. Dobroć dziecka w oczach dzieci
IV. Wartości cenione i antywartości odrzucane przez dzieci
1. Założenia teoretyczne i metodologiczne badań dziecięcych systemów wartości
2. Konstrukcja ankiety do badania preferencji aksjologicznych
3. Dziecięcy świat wartości a preferencje aksjologiczne dorosłych
V. Oceny, normy i powinności
1. Oceny
2. Ocenianie w szkole
3. Normy
4. Normy moralne a reguły słusznego czynu
5. Normy i powinności w szkole
VI. Słowniczek określeń wartości
Przypisy
Problemy – Poszukiwania – Inspiracje
Streszczenie
Summary
Część trzecia
Życie w rodzinie a budowanie świata wartości
Wstęp
I. Rodzina miejscem i rozwoju dziecka
II. Dziecko najcenniejsza wartością osobową
III. Budowanie hierarchii wartości w relacjach rodzinnych
IV. Wychowanie „mądrościowe” w rodzinie, czyli o dobrym wykorzystaniu wiedzy
V. Wartości i komunikacja w rodzinie. Projekty – scenariusze – warsztaty
Aneks 1 – Odpowiedzi, które zaprzeczają uczuciom
Aneks 2 – Jaka jest twoja natychmiastowa reakcja?
Aneks 3 – Potwierdzanie uczuć
Aneks 4 – Widziane oczami rodziców – część I
Aneks 5 – Widziane oczami rodziców – część II
Aneks 6 – Widziane oczami dziecka – część I
Aneks 7 – Widziane oczami dziecka – część II
Przypisy
Problemy – Poszukiwania – Inspiracje
Streszczenie
Summary
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-232-3
-
Autor:
Kazimierz Denek, Urszula Morszczyńska, Wojciech Morszczyński, Stanisław Czesław Michałowski