-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2007, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 196 str., oprawa miękka + płyta CD
Książka omawia zagadnienie rozumienia pojęć z wybranego kręgu znaczeniowego dzieci 7-10-letnich. W ramach podjętej problematyki omówiono zagadnienie rozumienia znaczenia pojęć wolicjonalnych i mentalnych z perspektywy dzieci, zdolności poznawcze dzieci, ujawniające się w trakcie definiowania pojęć, stopień znajomości znaczenia wybranych pojęć, przygotowywanie dzieci do komunikacji oraz ich wiedzę.
Autorka prowadziła badania empiryczne na terenie szkół podstawowych. Stanowiły one fundament dla drugiego etapu badań , którego celem było ustalenie, jaki wpływ wywiera stosowanie przez nauczycieli koncepcji „oswajania ze sztuką słowa” na – opisane i zdiagnozowane w badaniach eksperymentalnych – umiejętności metaforyzacyjne dzieci.
Do książki dołączona jest płyta CD - Wypowiedzi dzieci na temat ich rozumienia niektórych pojęć.
Spis treści
WstępRozdział pierwszy
Analiza literatury przedmiotu
1. Kognitywizm w myśli psychologicznej
1.1. Powstanie psychologii poznawczej
1.2. Konteksty rozwoju psychologii poznawczej
1.3. Przedmiot badań psychologii poznawczej
2. Językoznawcze podstawy kognitywizmu
2.1. Ramy czasowe, zasięg terytorialny, wybrani przedstawiciele
2.2. Przedmiot badań językoznawstwa kognitywnego
2.3. Przyswajanie języka przez dzieci w ujęciu kognitywnym
2.4. Metody badań rozwoju języka dzieci
3. Kognitywistyczna orientacja badawcza w pedagogice
3.1. Zmiany reformatorskie w polskiej pedagogice i europejska perspektywa
3.2. Inspiracje płynące z pogranicza pedagogiki i psychologii poznawczej
3.3. Inspiracje płynące z pogranicza pedagogiki oraz językoznawstwa kognitywnego
Rozdział drugi
Metodologia badań
1. Wprowadzenie
2. Problematyka badań
3. Techniki i narzędzia badawcze
4. Miejsce, czas i organizacja badań
Rozdział trzeci
Analiza wyników badań
1. Rozumienie przez dzieci znaczenia pojęć wolicjonalnych
1.1. Wola
1.2. Prośba – rozkaz
1.3. Ochota – pragnienie
1.4. Postanowienie – zamiar
1.5. Namowa – zachęta
2. Rozumienie przez dzieci znaczenia pojęć mentalnych
2.1. Myślenie
2.2. Mądrość – rozsądek
2.3. Rozum – inteligencja
3. Zdolności poznawcze dzieci w młodszym wieku szkolnym
4. Stopień znajomości znaczenia wybranych pojęć wolicjonalnych i mentalnych
Rozdział czwarty
Uogólnienia i wnioski wynikające z badań
Bibliografia
Aneks
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-877-1
-
Autor:
Monika Wiśniewska-Kin