X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.SGGW
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Problematyka zagadnień związanych z funkcjonowaniem oraz rozwojem turystyki i rekreacji wskazuje na ich znaczną różnorodność i duży zakres. Z jednej strony, z punktu widzenia współczesnej turystyki w różnych obszarach jej funkcjonowania i wspierania, szczególnie istotne wydaje się przedstawienie aspektów finansowania rozwoju turystyki w Polsce ze środków publicznych oraz wpływu współczesnych trendów w turystyce i rekreacji na planowanie rozwoju turystyki w gminie. Stąd też ważna jest rola turystyki w rozwoju społeczno-gospodarczym (kraju, powiatu, gminy) i jej finansowania. Z drugiej zaś strony, w celu pełnej ochrony konsumentów na rynku usług turystycznych niezbędne jest prowadzenie edukacji konsumenckiej, aby zwiększyć świadomość konsumentów z zakresu praw im przysługujących w tym obszarze usług oraz znajomości wśród nich instytucji i organizacji zajmujących się ochroną konsumentów na rynku. Ważną kwestią jest także nie tylko przestrzeganie regulacji prawnych przez przedsiębiorstwa działające na rynku usług turystycznych, ale również stosowanie przez nie zasad etycznych w promocji swojej oferty oraz w sposobie jej realizacji. Jednocześnie warto podkreślić, że obecnie nie można odnosić się tylko do społecznej odpowiedzialności biznesu, ale trzeba także do społecznej odpowiedzialności turysty.
Produkt turystyczny jest kategorią niezwykle złożoną, a poszczególne jego elementy ulegają zmianie w zależności od rodzaju turystyki i indywidualnych preferencji turystów. Najważniejszym składnikiem produktu turystycznego są walory turystyczne, a szczególnie walory przyrodnicze. Las jest jednym z podstawowych elementów przestrzeni rekreacyjnej z uwagi na właściwości bioklimatyczno-zdrowotne, filtracyjno-detoksykacyjne, fizyczno-estetyczne oraz izolacyjne. Stąd też niezmiernie ważna jest problematyka oddziaływania turystyki i rekreacji na zagospodarowanie lasów oraz bezpiecznego funkcjonowania i rozwoju fauny. Ważne jest również określenie stanu obecnego i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce, tym bardziej że położenie Polski na europejskich szlakach kulturowych stwarza nadzieję na właściwe miejsce szlaków krajoznawczych na turystycznej mapie Polski w przyszłości.
Istotna również jest problematyka miejsca na współczesnym rynku turystyki kwalifikowanej, która jest uważana za najdoskonalszą formę świadomie uprawianej turystyki.
Irena Ozimek
Rozdział 1. Finansowanie rozwoju turystyki w Polsce ze środków
publicznych Katarzyna Gralak
Rozdział 2. Wpływ wybranych współczesnych trendów w turystyce i rekreacji
na planowanie rozwoju turystyki w gminie Agata Cieszewska, Renata Giedych
Rozdział 3. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu w turystyce
Agnieszka Bobola
Rozdział 4. Instytucje i organizacje zajmujące się ochroną konsumentów
na rynku usług turystycznych Irena Ozimek, Julita Szlachciuk
Rozdział 5. Od turystyki aktywnej do ekstremalnej - miejsce turystyki
kwalifikowanej na współczesnym rynku Joanna Adamczyk
Rozdział 6. Stan obecny i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych
w Polsce Longina Chojnacka-Ożga, Wojciech Ożga
Rozdział 7. Społeczne uwarunkowania rekreacyjnego zagospodarowania
lasów Emilia Janeczko
Rozdział 8. Oddziaływanie turystyki i rekreacji na faunę
Jarosław Sklodowski
Rozdział 9. Turystyka konna osób niepełnosprawnych
Jacek Łojek, Natasza Chabinowska, Anna Łojek
Rozdział 10. Turystyka wiejska i agroturystyka - stan obecny i perspektywy
rozwoju Katarzyna Karbowiak
Rozdział 11. Wybrane tendencje rozwojowe współczesnego hotelarstwa
Beata Sawicka, Monika Swiątkowska, Ewa Świstak
Aneks - Globalny Kodeks Etyki w Turystyce
Informacje o autorach
Produkt turystyczny jest kategorią niezwykle złożoną, a poszczególne jego elementy ulegają zmianie w zależności od rodzaju turystyki i indywidualnych preferencji turystów. Najważniejszym składnikiem produktu turystycznego są walory turystyczne, a szczególnie walory przyrodnicze. Las jest jednym z podstawowych elementów przestrzeni rekreacyjnej z uwagi na właściwości bioklimatyczno-zdrowotne, filtracyjno-detoksykacyjne, fizyczno-estetyczne oraz izolacyjne. Stąd też niezmiernie ważna jest problematyka oddziaływania turystyki i rekreacji na zagospodarowanie lasów oraz bezpiecznego funkcjonowania i rozwoju fauny. Ważne jest również określenie stanu obecnego i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce, tym bardziej że położenie Polski na europejskich szlakach kulturowych stwarza nadzieję na właściwe miejsce szlaków krajoznawczych na turystycznej mapie Polski w przyszłości.
Istotna również jest problematyka miejsca na współczesnym rynku turystyki kwalifikowanej, która jest uważana za najdoskonalszą formę świadomie uprawianej turystyki.
Spis treści
WprowadzenieIrena Ozimek
Rozdział 1. Finansowanie rozwoju turystyki w Polsce ze środków
publicznych Katarzyna Gralak
Rozdział 2. Wpływ wybranych współczesnych trendów w turystyce i rekreacji
na planowanie rozwoju turystyki w gminie Agata Cieszewska, Renata Giedych
Rozdział 3. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu w turystyce
Agnieszka Bobola
Rozdział 4. Instytucje i organizacje zajmujące się ochroną konsumentów
na rynku usług turystycznych Irena Ozimek, Julita Szlachciuk
Rozdział 5. Od turystyki aktywnej do ekstremalnej - miejsce turystyki
kwalifikowanej na współczesnym rynku Joanna Adamczyk
Rozdział 6. Stan obecny i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych
w Polsce Longina Chojnacka-Ożga, Wojciech Ożga
Rozdział 7. Społeczne uwarunkowania rekreacyjnego zagospodarowania
lasów Emilia Janeczko
Rozdział 8. Oddziaływanie turystyki i rekreacji na faunę
Jarosław Sklodowski
Rozdział 9. Turystyka konna osób niepełnosprawnych
Jacek Łojek, Natasza Chabinowska, Anna Łojek
Rozdział 10. Turystyka wiejska i agroturystyka - stan obecny i perspektywy
rozwoju Katarzyna Karbowiak
Rozdział 11. Wybrane tendencje rozwojowe współczesnego hotelarstwa
Beata Sawicka, Monika Swiątkowska, Ewa Świstak
Aneks - Globalny Kodeks Etyki w Turystyce
Informacje o autorach
Inne tytuły z tej serii:
Strategie rozwoju turystyki w regionie
39,20
PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
5,00
PLN
Marketing w turystyce PWE
19,90
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 26.10 PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Transformacje prawa turystycznego
5,00
PLN
Polska Atlas turystyki wiejskiej 2010/2011
12,76
PLN
42,53 PLN
Oszczędzasz 29.77 PLN
Theoretical and Methodological Principles of Selected Summer...
14,49
PLN
20,70 PLN
Oszczędzasz 6.21 PLN
Drogi ewolucji drukowanych przewodników turystycznych po Polsce
14,90
PLN
36,90 PLN
Oszczędzasz 22.00 PLN
Prawo turystyczne
50,20
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN
Wyspy Bałtyku Przewodnik dla nurków
45,15
PLN
Międzynarodowe organizacje turystyczne
25,00
PLN
38,85 PLN
Oszczędzasz 13.85 PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie
32,13
PLN