-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2005, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 240 str., oprawa miękka + płyta CD
Publikacja ma charakter konkretnych gier, zabaw oraz pomysłów metodycznych, wplecionych w naturalny rytm pracy z dziećmi 6-letnimi w ciągu całego roku szkolnego. Podkreśla rolę rodziny, zwraca uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów, wprowadza w świat baśni, będący inspiracją do poznawania siebie, innych, przyrody, zwyczajów. Dużo miejsca poświęca figurom geometrycznym, uwzględnia potrzebę zabawy w teatr, podkreśla niezwykle ważną umiejętność twórczej aktywności dzieci. Zawiera scenariusze lekcji oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Łączy tradycyjne, sprawdzone i efektywne rozwiązania z mądrym, racjonalnym oraz intuicyjnym nowatorstwem. Zaproponowane przez autorki rytmiczne „tęczowe wierszyki” oparte są na metodzie Dobrego Startu, dzięki której dzieci w wieku przedszkolnym znakomicie przygotowywują się do pisania i czytania, symultanicznie wykorzystując trzy kanały poznawcze: słuch, wzrok, ruch i kinestetykę. Działania z wierszykami można poszerzyć o elementy kinezjologii. Przy każdej z propozycji zabaw znajduje się dokładny opis postępowania. Za równie istotne autorki uznały wpływ baśni na rozwój 6-latków, dzięki, którym dzieci tworzą kanwę dla zrozumienia i oswojenia się z realnym światem i jego problemami. Baśnie, które mają wzbogacać życie i pobudzać wyobraźnię, rozwijać inteligencję, porządkować uczucia a przede wszystkim budzić wiarę w siebie i w swoją przyszłość. Cała książka propaguje konfucjuszowską ideę „wykorzystuj cały świat jako szkołę”, a wykorzystując elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz polską metodę Bon Depart autorstwa Marty Bogdanowicz pokazuje, że sensomotoryka dla młodszych dzieci jest typową droga poznawania i zdobywania informacji.
Do książki dołączona jest płyta CD z muzyką instrumentalną do pląsów i zabaw zawartych w ostatnim oddziale.
Spis treści
1. Stajemy się uczniami2. W rodzinnym kręgu
3. Kraina zmysłów - patrzymy i słuchamy
4. Kraina zmysłów - dotykamy
5. Kraina zmysłów – wąchamy i smakujemy
6. Na leśnych dróżkach, czyli śladami Jasia i Małgosi
7. Jesienna pogoda
8. W zdrowym ciele zdrowy duch
9. Stajemy się aktorami
10. W krainie figur
11. Andrzejki
12. W pałacu Królowej Śniegu
13. Mikołaju, Mikołaju
14. Zima z wróbelkiem Elemelkiem
15. Dzień Babci i Dziadka
16. Bal karnawałowy
17. Podróż przez kontynenty
18. Zwierzęta naszego lasu
19. Wiosna tuż, tuż
20. Koszyczek Czerwonego Kapturka
21. Ważne zawody
22. Bawimy się wyobraźnią, czyli, do czego mogą służyć stare gazety
23. Święto rodziny
24. Zabawa z pacynką
25. Tęczowe wierszyki
26. Uczymy się bawić - zabawy matematyczne
27. W krainie liter
Książka
-
ISBN:
83-7308-545-9
-
Autor:
Lucyna Bzowska, Renata Kownacka, Maria Lorek, Anna Sowińska