-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Biomed Neurotechnologie
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Słuch wzrok ruch Skuteczna pomoc w problemach automatyzacji funkcji
Przedmowa do polskiego wydania
Niniejszy podręcznik jest przeznaczony dla terapeutów, nauczycieli, rodziców oraz wszystkich, którzy spotykają się z dziećmi i dorosłymi mającymi problemy z opanowaniem umiejętności poprawnego czytania, pisania i mówienia.
Współczesny tryb życia w dużej mierze narzuca nam korzystanie z informacji wizualnych jako źródła wiedzy o świecie. Sprzyja to kształtowaniu pewnych nawyków, które trudno później wykorzenić. Dzieci coraz częściej mają problemy z przyswajaniem informacji przekazywanych przez nauczyciela w formie ustnej. Jak pokazują badania, wiąże się to bezpośrednio z deficytami w zakresie centralnego przetwarzania słuchowego, które ma istotne znaczenie dla prawidłowego dekodowania słów, a w dalszej kolejności - rozumienia treści mowy. Bez właściwego odczytania i rozszyfrowania treści zapamiętywanie jest bezowocne. Okazuje się, że powyższe problemy leżą taże u podstaw zaburzeń związanych z dysleksją. Dlatego też rozwiązania treningowe opracowane przez Freda Warnkego stanowią ważny krok na drodze do wyeliminowania problemów z czytaniem i pisaniem u dzieci w wieku szkolnym.
Zgłoszenia patentowe dokonane przez Freda Warnkego w latach 1990-2000 zaowocowały opracowaniem prostych i intuicyjnych narzędzi, które zdobyły uznanie zarówno w środowisku specjalistów, nauczycieli, jak i rodziców.
Proponowane rozwiązania (m.in. diagnoza i trening funkcji podstawowych i trening lateralny) znalazły zastosowanie w terapii dzieci z zaburzeniami mowy, dysleksją, ale także spotkały się z zainteresowaniem środowisk specjalistów zajmujących się korygowaniem (np. za pomocą aparatów słuchowych) wad słuchu obwodowego u osób dorosłych. Okazuje się, że protetyka słuchu nie rozwiązuje wszystkich problemów i niejednokrotnie brakuje tego ostatniego ogniwa - procedury treningowej, która mogłaby sprawić, aby ucho „słyszało" nie tylko nieuporządkowane dźwięki, ale żeby mózg był w stanie skutecznie je odczytać - w sposób automatyczny, przebiegający niejako mimowolnie, zintegrować dochodzące dźwięki w słowa i zdania, a w efekcie ukierunkować całą energię na rozpoznawanie i zapamiętywanie treści przekazu słuchowego. Takie możliwości daje właśnie metoda Warnkego.
Oddajemy w Państwa ręce podręcznik, w którym odpowiadamy na pytania, w jaki sposób prowadzić terapię z użyciem nowoczesnych narzędzi do treningu wzrokowego, słuchowego i ruchowego. Treści w nim zawarte będą interesujące dla każdego, kto zajmuje się problemami związanymi z trudnościami w nauce szkolnej, przetwarzaniem słuchowym i sensomotoryką.
W podręczniku omówione zostały podstawowe założenia metody Warnkego. Zwrócono szczególną uwagę na badania naukowe, które utorowały drogę dla powstania tej nowej metody. Dowiedzą się Państwo, skąd autor czerpał pomysły opracowując poszczególne zadania testowe. Omówione zostały wszystkie kroki diagnozy i odpowiadające im postępowanie terapeutyczne - czternastu krokom diagnozy odpowiada czternaście kroków terapii. Zauważą Państwo, że metoda Warnkego integruje różne formy oddziaływania: ćwiczenia słuchowe, wzrokowe i motoryczne, angażując w proces terapii nie tylko mózg, ale i całe ciało.
W polskim wydaniu książki uwzględniono specyfikę języka polskiego. Mamy nadzieję, że książka ta będzie nie tylko pasjonującą lekturą, ale przede wszystkim praktycznym poradnikiem dla terapeutów, nauczycieli i zatroskanych rodziców.
Metodę Warnkego stosuje obecnie ponad 2000 ośrodków (w Polsce i na świecie). Wierzymy, że z jej pomocą również Państwa praca terapeutyczna stanie się jeszcze bardziej efektywna, a Państwa podopieczni będą odnosili sukcesy edukacyjne. Zapraszamy do lektury.
Katarzyna Majorowska i Robert Kozłowski Biomed Neurotechnologie
Spis treści
1. Podstawy automatyzacji1.1. Dyktanda w domu i w szkole
Spostrzeganie figury i tła
Słyszenie kierunkowe
Promień krytyczny
Czytanie z ruchu warg
Przesadna artykulacja
Minimalne sygnały zwrotne (minimal cues)
Prędkość dyktowania
Obciążenie psychiczne
1.2. Lęk i stres szkodzą automatyzacji
1.3. Przyczyny zaburzeń automatyzacji
Przyczyny genetyczne
Problemy podczas ciąży / trudności w czasie porodu..
Częste zapalenie ucha środkowego
Upośledzenie słyszenia obwodowego
Mała ilość rozmów w obecności dziecka i z dzieckiem
Syndrom walkmana
2. Wprowadzenie do stawiania diagnozy
2.1. Przyczyną trudności są zaburzenia automatyzacji
2.2. Poziomy kompetencji językowych według Ptoka
2.3. Czy trudności w nauce obejmują wszystkie modalności?
2.4. Podstawy słyszenia
Cztery poziomy nauki
Aspekty centralnego przetwarzania słuchowego
Różnicowanie tonów
Umiejętność różnicowania głosek
2.5. Podstawy widzenia
Próg kolejności wzrokowej
Fuzja obrazu
Ruchy sakkadowe
Prawidłowe spostrzeganie dynamiczne
Wnioski wynikające z badań nad problemami widzenia .
2.6. Podstawy motoryki
Synchroniczne wystukiwanie rytmu
Automatyczne utrzymanie równowagi
Szybki czas reakcji z wyborem (Choice-Reaction-Time)
Trening automatyzacji nowych umiejętności
Czy można „nadrobić" braki w automatyzacji?
3. Wprowadzenie do diagnostyki i rozpoznawania objawów
3.1. Ważne informacje na temat pierwszego kontaktu
3.2. Przywitanie rodziny
4. Diagnozowanie funkcji słuchowych, wzrokowych i ruchowych
4.1. Zadanie pierwsze - próg kolejności wzrokowej
4.2. Zadanie drugie - próg kolejności słuchowej
4.3. Zadanie trzecie - słyszenie kierunkowe
4.4. Zadanie czwarte - różnicowanie tonów
4.5. Zadanie piąte - synchroniczne wystukiwanie rytmu
4.6. Zadanie szóste - czas reakcji z wyborem
4.7. Zadanie siódme - rozpoznawanie wzorca częstotliwości
4.8. Zadanie ósme - koordynacja oko-ręka
4.9. Zadanie dziewiąte - czytanie tekstów złożonych z pseudosłów
4.10. Zadanie dziesiąte - krótkoterminowe zapamiętywanie sylab ..
4.11. Zadanie jedenaste - selektywność percepqi
4.12. Zadanie dwunaste - spostrzeganie dynamiczne
4.13. Zadanie trzynaste - testy współpracy obuocznej
4.14. Zadanie czternaste - literowanie wzrokowe
5. Wprowadzenie do treningu
6. Trening słyszenia, widzenia i motoryki
6.1. Próg kolejności wzrokowej
6.2. Próg kolejności słuchowej
6.3. Słyszenie kierunkowe
6.4. Różnicowanie tonów
6.5. Synchroniczne wystukiwanie rytmu
6.6. Czas reakcji z wyborem
6.7. Rozpoznawanie wzorca częstotliwości
6.8. Koordynacja oko-ręka
6.9. Czytanie tekstów złożonych z pseudosłów
6.10. Umiejętność krótkoterminowego zapamiętywania sylab
6.11. Selektywność percepqi
Wariant a - trening rozpoznawania głosek w urządzeniu Alpha Trainer
Wariant b - test selektywności percepcji Wedemärker jako narzędzie treningowe
6.12. Spostrzeganie dynamiczne
6.13. Testy współpracy obuocznej (zez ukryty)
6.14. Literowanie wzrokowe
7. Pozostałe zastosowania treningu lateralnego
7.1. Problemy z językiem mówionym
7.2. Ćwiczenia śpiewania piosenek dla dzieci
7.3. Zabawa w opowiadanie historii
7.4. Tablica do czytania dla krasnali
7.5. Nauka słówek podczas dialogu synchronicznego
7.6. Rehabilitacja językowa osób z afazją
8. Zajęcia wyrównawcze w szkole według metody Warnkego
Załączniki
Katalog urządzeń, narzędzi oraz szkoleń
Materiały pomocnicze do prowadzenia treningów
A - Badanie typowych funkcji centralnych
B - Trening automatyzacji przy problemach przetwarzania
i spostrzegania
C - Informacje do przeprowadzania testu fonematycznego
dla prowadzącego
D - Formularz do testów i ćwiczenia fonematycznego
czytania pseudosłów
E - Pomoc do ćwiczeń koordynacji wzrokowo-motorycznej F - Arkusz ćwiczeń z 400 sylabami
Książka
-
ISBN:
978-83-934270-1-7
-
Autor:
Fred Warnke
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2014
-
Format:
160 x 235 mm
-
Liczba stron:
122
-
Oprawa:
Miękka