Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Agnieszka Nowak-Łojewska,
Waga produktu: 0.380 kg
EAN: 8373080988
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2002, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 216 str., oprawa miękka

Podjęta w książce problematyka ukazuje odmienne spojrzenie na edukację i proces kształcenia dziecka wczesnoszkolnego. Może ona stanowić swego rodzaju alternatywę edukacyjną. Na jej treść składa się sześć rozdziałów obejmujących w pierwszej części przegląd różnych koncepcji dotyczących struktur poznawczych i ich znaczenia w edukacji wczesnoszkolnej, a w drugiej założenia i organizację badań eksperymentalnych oraz wypływające z nich wnioski. Całość książki kończą aneksy zawierające podstawowe narzędzia wykorzystane w toku prowadzenia badań oraz przykładowe karty pracy, opracowane z zastosowaniem zintegrowanych zadań szkolnych.

Spis treści

Wstęp
I. Przemiany filozofii edukacji w Polsce i na świecie

1. Nowe kategorie wyznaczające odmiany myślenia i typy wiedzy o edukacji
2. Zagrożenia i nadzieje edukacji w perspektywie przemian i transformacji
3. Myślenie o edukacji w nowym ­— transcendentalno- uniwersalistycznym wymiarze

II. Kierunki badań nad strukturami poznawczymi

1. Koncepcje struktur poznawczych w ujęciu filozoficznym, lingwistycznym, socjologicznym, psychologicznym i pedagogicznym
2. Eksplikacja pojęcia „struktury poznawcze”
3. Model struktur poznawczych w ujęciu zrównoważonym

III. Nowe spojrzenie na struktury poznawcze i obrazowanie językowe

1. Zrównoważanie i uspójnianie struktur poznawczych i obrazowania językowego
2. Dynamika przekształceń struktur poznawczych i obrazowania językowego
3. Zintegrowane zadania szkolne a zrównoważanie i uspójnianie struktur poznawczych i obrazowania językowego

IV. Metodologiczne podstawy badań

1. Cele i problemy badawcze
2. Zmienne, definicje zmiennych i wskaźniki
3. Konstrukcja narzędzi, dobór technik i metod badawczych
4. Teren, dobór próby i organizacja badań

V. Analiza wyników badań

1. Analiza ilościowa wyników badań
2. Analiza jakościowa wyników badań
3. Analiza triangulacyjna wyników badań

VI. Podsumowanie i wnioski z badań

1. Wnioski wynikające z założeń teoretycznych
2. Wnioski wynikające z badań empirycznych
3. Wnioski kierowane pod adresem praktyki szkolnej

Bibliografia
Aneksy

Książka

  • ISBN: 

    83-7308-098-8

  • Autor: 

    Agnieszka Nowak-Łojewska

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss