Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Wiktor Żłobicki,Beata Maj
Waga produktu: 0.400 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788378501121
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls


Nierówność szans edukacyjnych Przyczyny skutki koncepcje zmian

Kraków 2012, wydanie 1, format 160 x 235, objętość 486 str., oprawa miekka


Tom, który prezentujemy Czytelnikom, poświęcony jest problematyce nierówności w dostępie do edukacji i udziału poszczególnych grup społecznych w kształceniu różnego typu i na różnych poziomach w Polsce oraz w innych krajach Europy.

Artykuły zostały zebrane w kilku grupach tematycznych.

 Zgodzę się z redaktorami tomu, że zebrane w publikacji teksty obrazują złożoność i wieloaspektowość podjętej problematyki. Od siebie dodam, że bardzo dobrze ją oddają. Zaproszeni do współpracy autorzy w sposób wyczerpujący, a jednocześnie bardzo dobrze osadzony w literaturze tematu odkrywają przed czytelnikiem obszary, przyczyny, uwarunkowania i oblicza nierówności edukacyjnych. Wnikliwy odbiorca znajdzie w tym tomie materiał, który może zaskoczyć, zszokować, wręcz zbulwersować, jak choćby wskazane przez jedną z autorek błędy w podręcznikach dla uczniów klas I–III szkół podstawowych. Może jednak również skłaniać do refleksji i zadania sobie pytań podstawowych, o to, czym są dla nas równość, demokracja, jakiej równości, jakiej demokracji chcemy, a na jaką się zgadzamy.

Z przyjemnością rekomenduję publikację pod redakcją Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj pod tytułem Nierówność szans edukacyjnych – przyczyny, skutki, koncepcje zmian do druku i jestem przekonana, że znajdzie ona szerokie grono czytelników.

 


Spis treści

Część I
Stan i perspektywy współczesnej edukacji

Bogusław Śliwerski
Demokracja w szkole – szkołą wyrównywania szans rozwojowych
i edukacyjnych uczniów    

Krystyna Ferenz
Oblicza współczesnego egalitaryzmu edukacyjnego    

Marek Budajczak
O dyskryminacji i opresji w polskim systemie oświaty
z przypadku edukacji domowej metodami semiotycznymi
wywiedzionych    

Wiktor Żłobicki
Wspieranie uzdolnień jako oferta optymalizacji szans
edukacyjnych uczniów    

Część II
Edukacja w wybranych krajach europejskich –
rys historyczny oraz współczesność

Anna Jurek
Metody nauki czytania i pisania w Polsce i Rosji jako przykład
nierównych szans edukacyjnych uczniów    


Božena Šupšáková, Jaroslava Markofová
Keď sa lokálne stretne s globálnym: reflexia politiky umeleckého
vzdelávania a globálnej vizuálnej kultúry v kurikule umeleckej
edukácie v európskych štátoch 

Tomasz Gmerek
Edukacja wyższa i nierówności społeczne w Rosji –
od socjalizmu do neoliberalizmu   

Arleta Suwalska
Zmiany w ideologiach edukacyjnych w polityce oświatowej
w Wielkiej Brytanii   

Katarzyna Wawrzynkowska
Holandia i Polska – nierówne szanse edukacyjne?
Analiza systemów kształcenia specjalnego   

Część III
Środowiskowe uwarunkowania dostępu do edukacji

Beata Maj
Nierówność szans edukacyjnych środowisk
zróżnicowanych społecznie   

Katarzyna Palka
Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży ze wsi
Analiza temporalna i środowiskowa 

Ewa Kurek
Między rzeczywistością a światem medialnym
Pustka aksjologiczna młodzieży gimnazjalnej żyjącej
w środowisku miasta robotniczego   

Iwona Paszenda
Nierówność dostępu do edukacji w szkole wyższej
Wybrane tendencje i egzemplifikacje   

Beata Krawiec
Nierówności w idiomie kulturowym współczesnych
wspólnot uczonych   

Janusz Maj
Pluralizm wartości a równość szans edukacyjnych   

Grażyna Lubowicka
Równość i sprawiedliwość – u podstaw problematyki
nierówności i wyrównywania szans 

Część IV
Doświadczenia edukacyjne w różnych fazach życia

Aneta Czerska
Edukacja rodziców i jej rola w rozwoju małego dziecka   

Marzena Możdżyńska
Osoby znaczące dla sukcesów i niepowodzeń uczniów
z punktu widzenia nauczycieli 

Emilia Mazurek
Doświadczenie nierówności szans edukacyjnych
w dzieciństwie i adolescencji z perspektywy człowieka dorosłego 

Katarzyna Ziomek-Michalak
Uczenie się przez całe życie na przykładzie
uniwersytetu trzeciego wieku 

Część V
Szanse i bariery dostępu osób niepełnosprawnych do edukacji

Dorota Kornas-Biela
Przekraczanie barier edukacyjnych w ujęciu pedagogiki
niepełnosprawności Jeana Vaniera: inspiracje biograficzne 

Marta Papiernik
Znaczenie edukacji w życiu osób z niepełnosprawnością fizyczną   

Marzena Dycht
Funkcjonalne następstwa schorzeń narządu wzroku i zaburzeń
widzenia a jakość edukacji dziecka słabowidzącego 

Iwona Jagoszewska
Możliwości i ograniczenia edukacji zawodowej
młodzieży niesłyszącej 

Agnieszka Jędrzejowska
Wspomaganie rozwoju komunikacji u małego dziecka
z zaburzeniami rozwoju z zastosowaniem elementów AAC   

Łukasz Banaszak
Szanse i bariery dostępu pacjentów terminalnych do edukacji –
egzemplifikacja   

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7850-112-1

  • Redaktor: 

    Wiktor Żłobicki,Beata Maj

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss