Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Bogusław Śliwerski ,
Waga produktu: 0.700 kg
EAN: 9788375879087
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls


Kraków 2012, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 384 str., oprawa miękka

Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną –  autorefleksję pedagoga nad tożsamością  pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika

Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:

1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości

2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki

3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki 

Seria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o  nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.

Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości. prof. dr hab. Bogusław Śliwerski


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1 Etymologia pojęcia „wychowanie”
Rozdział 2 Systematyzo wanie wiedzy o wychowaniu
Rozdział 3 Teleologiawy chowania
Rozdział 4 Aksjonormatywny status wychowania
Rozdział 5 Zasady wychowania
Rozdział 6 Wychowanie jako działanie
Rozdział 7 Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania – doznawania
Rozdział 8 Wychowanie jako spotkanie
Rozdział 9 Wychowanie w ujęciu syste mowym
Rozdział 10 Wychowanie jako pielęgnacja, piecza
Rozdział 11 Wychowanie jako proces
Rozdział 12 Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie,terapia)
Rozdział 13 Wychowanie jako samore alizacja, samowy chowanie
Rozdział 14 Wychowanie jako formacja duchowa
Rozdział 15 Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja
Rozdział 16 Granice wy chowania
Rozdział 17 Pseudowy chowanie

Zakończenie
Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny (Sebastian Ciszewski)
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osób

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-908-7

  • Autor: 

    Bogusław Śliwerski

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss