Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Teresa Hejnicka-Bezwińska,
Waga produktu: 0.840 kg
EAN: 9788360501191
Wysyłka od: 9.90 PLN


Warszawa 2008, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 524 str., oprawa miękka

Podręcznik dla studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej oraz kierunków przygotowujących do zawodu nauczyciela, a także dla osób zajmujących się zawodowo problemami edukacji (politycy, pracownicy administracji, samorzadowcy, dziennikarze). Książka ukazała się w serii "Pedagogika wobec współczesności".

Prof. dr hab. Teresa Hejnicka-Bezwińska, pedagog i filolog; badacz o bogatym dorobku, potwierdzonym wieloma publikacjami z zakresu pedagogiki ogólnej. Kieruje Katedrą Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jest członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN - przewodniczy Zespołowi Pedagogiki Ogólnej. Zainteresowania naukowe prof. Hejnickiej-Bezwińskiej to pedagogika ogólna, historia pedagogiki, ewolucja tożsamości pedagogiki, polityka oświatowa i dyskursy edukacyjne przełomu XX i XXI wieku, miejsce pedagogiki i edukacji w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych i kulturowych, standardy związane z wytwarzaniem wiedzy naukowej o edukacji, reguły tworzenia dyrektyw praktycznego działania edukacyjnego.

"Tworzenie całościowego oglądu edukacji z pozycji pedagogiki ogólnej jest przedsięwzięciem niezwykle trudnym i odpowiedzialnym. (...) Autorka tekstu podręcznika to niezwykłe wyzwanie podjęła. (...) we właściwy sposób rozważyła kwestię relacji między pedagogiką ogólną, jako najbardziej ogólną nauką o edukacji (opartą na paradygmacie naukowym), a ideologiami wychowania (pedagogiami opartymi na zróżnicowanych ideologiach społecznych). Dostarczyła przekonujących argumentów: jak rozumieć ogólność myślenia o edukacji w okresie współczesnego przełomu formacyjnego, jak pojmować teorię pedagogiczną i praktykę edukacyjną w okresie nowoczesności, ponowoczesności i neonowoczesności (...)". Z recenzji prof. dr. hab. Janusza Gniteckiego Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu


Spis treści

Część I Edukacja i pedagogika w warunkach zmiany kulturowej
ROZDZIAŁ 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy
ROZDZIAŁ 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja Pedagogiki
ROZDZIAŁ 3. „Uczenie się” jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej

Część II Pedagogika ogólna. Społeczna praktyka edukacyjna jako przedmiot badań pedagogicznych (w perspektywie poznawczej współczesnej pedagogiki ogólnej)
ROZDZIAŁ 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przełomu wieków
ROZDZIAŁ 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną
ROZDZIAŁ 6. Język współczesnej pedagogiki
ROZDZIAŁ 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej

Część III Ewolucja myślenia oraz reguł i zasad związanych z wytwarzaniem wiedzy o edukacji
ROZDZIAŁ 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związane z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii
ROZDZIAŁ 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki

Książka

  • ISBN: 

    978-83-605-0119-1

  • Autor: 

    Teresa Hejnicka-Bezwińska

aaa ssss