-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.ZYSK i S-KA
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Poznań 2013, wydanie 1, format 210 x 270, objętość 200 str., oprawa miękka
Czujesz tak, jak myślisz to pasjonujące i odkrywcze źródło materiałów do praktycznego wykorzystania w terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Przedstawione rozwiązania były udoskonalane przez samego autora i wielokrotnie wypróbowywane podczas pracy klinicznej dotyczącej szerokiego zakresu problemów psychicznych.
Paul Stallard poprzedza zasadniczą część książki przedstawieniem podstaw teoretycznych, na których opiera się terapia poznawczo- -behawioralna, oraz wskazówkami, jak należy korzystać z niniejszego zeszytu ćwiczeń. Następnie prezentuje atrakcyjne i tętniące życiem elementy programów terapii, przekazywane dzieciom i młodzieży na dostosowanym do ich rozwoju poziomie.
Czujesz tak, jak myślisz dostarcza bogatego spektrum niezwykle atrakcyjnych i zapewniających możliwość elastycznego dopasowywania materiałów, które można wykorzystywać do organizowania i ułatwiania przebiegu sesji terapeutycznych.
Spis treści
Źródła na bieżąco dostępne w Internecie1. Terapia poznawczo-behawioralna: podstawy teoretyczne i racjonalne oraz techniki
Empiryczne podstawy terapii poznawczo-behawioralnej
Model poznawczy
Deficyty i zniekształcenia poznawcze
Najistotniejsze cechy terapii poznawczo-behawioralnej
Cel terapii poznawczo-behawioralnej
Fundamentalne elementy interwencji poznawczo-behawioralnych
Ku przestrodze
2. Terapia poznawczo-behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą
Terapia poznawczo-behawioralna u dzieci poniżej dwunastego roku życia
Ocena podstawowych umiejętności wymaganych przy stosowaniu
terapii poznawczo-behawioralnej
Terapia poznawczo-behawioralna dla nastolatków
Powszechne problemy podczas stosowania terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą
3. Czujesz tak, jak myślisz: przegląd materiałów
Myśli, uczucia i to, co robimy
Myśli automatyczne
Błędy w myśleniu
Myślenie zrównoważone
Przekonania pierwotne
Kontrolowanie myśli
Jak czujemy
Kontrolowanie uczuć
Zmiana zachowania
Nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach
4. Myśli, uczucia i to, co robimy
Magiczne koło
Co myślisz
Przekonania pierwotne
Przekonania i założenia
Ważne wydarzenia
Myśli automatyczne
Co czujesz
Co robisz
Czujesz tak, jak myślisz: Myśli, uczucia i to, co robimy -podsumowanie
Czujesz tak, jak myślisz: Magiczne koło
Czujesz tak, jak myślisz: Negatywna pułapka
Czujesz tak, jak myślisz: Kwiz „Jeśli... to...”
Czujesz tak, jak myślisz: Co myślę, co robię, jak się czuję
5. Myśli automatyczne
Ja, to, co robię, oraz moja przyszłość
Dlaczego słuchamy swoich negatywnych myśli?
Negatywna pułapka
Błędne koło
„Gorące” myśli
Czujesz tak, jak myślisz: Myśli i uczucia
Czujesz tak, jak myślisz: Moje „gorące” myśli
Czujesz tak, jak myślisz: Przyjemne myśli o sobie
Czujesz tak, jak myślisz: Przyjemne myśli o swojej przyszłości
Czujesz tak, jak myślisz: Nieprzyjemne myśli o sobie
Czujesz tak, jak myślisz: Niepokojące myśli o tym, co robię
Czujesz tak, jak myślisz: Co myślą?
6. Błędy w myśleniu
„Dosmucacze”
Wyolbrzymianie
Przewidywanie klęski
Myślenie emocjami
Nastawienie na niepowodzenie
To przeze mnie!
Czujesz tak, jak myślisz: Rozpoznawanie błędów w myśleniu
Czujesz tak, jak myślisz: Jakie błędy w myśleniu popełniasz?
7. Myślenie zrównoważone
A więc jak to działa?
Czujesz tak, jak myślisz: Poszukiwanie dowodów
Czujesz tak, jak myślisz: Myślenie zrównoważone
Czujesz tak, jak myślisz: Termometr myśli
8. Przekonania pierwotne
Rozpoznawanie przekonań pierwotnych
Podważanie przekonań pierwotnych
Porozmawiaj z kimś
Czujesz tak, jak myślisz: Rozpoznawanie przekonań pierwotnych
Czujesz tak, jak myślisz: Podważanie przekonań pierwotnych
Czujesz tak, jak myślisz: Powszechne przekonania
9. Kontrolowanie myśli
Rozproszenie uwagi
Absorbujące zajęcia
Monolog wewnętrzny typu „poradzę sobie”
Podtrzymujący na duchu monolog wewnętrzny
Powstrzymywanie myśli
Ściszanie
Poddawanie myśli próbie
Wyrzucanie myśli
Czujesz tak, jak myślisz: Poddaj próbie swoje myśli i przekonania
Czujesz tak, jak myślisz: Myśl konkurentka
Czujesz tak, jak myślisz: Szukanie dobrych stron
Czujesz tak, jak myślisz: Podtrzymujący na duchu monolog wewnętrzny Czujesz tak, jak myślisz: Monolog wewnętrzny typu „poradzę sobie” ....
Czujesz tak, jak myślisz: Sejf na zmartwienia
Czujesz tak, jak myślisz: Wyłączanie kasety
Czujesz tak, jak myślisz: Ćwiczymy odnoszenie sukcesów
Czujesz tak, jak myślisz: Powstrzymywanie myśli
10. Jak czujemy
Jakie uczucia się zdarzają?
Uczucia i to, co robimy
Uczucia i to, co myślimy
Zbierz to w całość
Czujesz tak, jak myślisz: Myśli i uczucia
Czujesz tak, jak myślisz: Działania i uczucia
Czujesz tak, jak myślisz: Szukamy słów z Odkrywczynią Uczuć
Czujesz tak, jak myślisz: Gdzie się tak czujesz?
Czujesz tak, jak myślisz: Moje uczucia
Czujesz tak, jak myślisz: Co się dzieje, kiedy czuję smutek
Czujesz tak, jak myślisz: Co się dzieje, kiedy czuję złość?
Czujesz tak, jak myślisz: Co się dzieje, kiedy czuję niepokój?
Czujesz tak, jak myślisz: Co się dzieje, kiedy czuję się szczęśliwy/wa?
Czujesz tak, jak myślisz: Uczucia i miejsca
Czujesz tak, jak myślisz: Termometr uczuć
11. Kontrolowanie uczuć
Naucz się odprężać
Ćwiczenia fizyczne
Kontrolowanie oddechu
Uspokajające wyobrażenia
Zajęcia relaksujące
Zapobieganie
Czujesz tak, jak myślisz: Komnata mocy
Czujesz tak, jak myślisz: Wulkan gniewu
Czujesz tak, jak myślisz: Uczymy się odprężać
Czujesz tak, jak myślisz: Miejsce, w którym się odprężam
Czujesz tak, jak myślisz: Zajęcia, dzięki którym się odprężam
12. Zmiana zachowania
Zadbaj o przyjemności
Zaznacz, jak się czujesz i co robisz
Małymi kroczkami
Stawiać czoło strachom
Wyrzuć przyzwyczajenia na śmieci
Czujesz tak, jak myślisz: Dziennik zajęć
Czujesz tak, jak myślisz: Szczebel wyżej na drabinie
Czujesz tak, jak myślisz: Rzeczy, które sprawiają, że czuję się dobrze
Czujesz tak, jak myślisz: Rzeczy, które sprawiają, że czuję się źle
Czujesz tak, jak myślisz: Rzeczy, które mam ochotę zrobić
Czujesz tak, jak myślisz: Stawiam czoło strachom
Czujesz tak, jak myślisz: Małymi kroczkami
Czujesz tak, jak myślisz: Wyrzuć przyzwyczajenia na śmieci
13. Nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach
Dlaczego miewasz kłopoty?
Naucz się stanąć i pomyśleć
Rozpoznaj różne rozwiązania
Rozważ konsekwencje
Przypomnij sobie, co masz zrobić
Ćwicz pomyślne zakończenie
Planuj odniesienie sukcesu
Udziel sobie wskazówek
Czujesz tak, jak myślisz: Rozpoznawanie możliwych rozwiązań
Czujesz tak, jak myślisz: Jakie mogą być konsekwencje moich rozwiązań?
Czujesz tak, jak myślisz: Poszukiwanie wyjścia z trudnej sytuacji
Czujesz tak, jak myślisz: Udzielanie sobie wskazówek
Czujesz tak, jak myślisz: Stań, zaplanuj i działaj
Bibliografia
Indeks
Książka
-
ISBN:
978-83-7506-049-2
-
Autor:
Paul Stallard
-
Redaktor:
Kossak-Nowocień Hanna