Warszawa 2012, wydanie 7, format 170 x 240, objętość 530 str., oprawa miękka
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Książka omawia zagadnienia nauczania i uczenia się uwzględniając reorganizację systemu oświaty w Polsce oraz postęp w badaniach pedagogicznych;
prezentuje praktyczne scenariusze różnych sytuacji dydaktycznych;
podaje przykłady ciekawych metod nauczania i gier dydaktycznych do wykorzystania podczas zajęć lekcyjnych;
przybliża problemy pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
koresponduje z nowoczesnymi podręcznikami wydanymi w Europie i na świecie.
Pozycja przeznaczona jest dla studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych oraz nauczycieli w ich codziennej praktyce.
Tom stanowi komplementarną całość z książką Sztuka nauczania. tom 2 Szkoła.
Książka
-
ISBN:
978-83-01-14239-1
-
Redaktor:
Kruszewski Krzysztof