Warszawa 2010, wydanie 1, format 145 x 205, objętość 84 str., oprawa miękka
Od 9 listopada 2009 roku obowiązuje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, które uszczegóławia zadania i czynności nadzoru pedagogicznego określone w art.33 ustawy o systemie oświaty. I tak, zakres nadzoru pedagogicznego określony w art. 33 ust.l „ocenianie stanu i warunków działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkól, placówek i nauczycieli" będzie realizowany w formie kontroli działalności szkoły/placówki i nauczycieli, zgodnie z przepisami prawa. Zakres nadzoru: „ analizowanie i ocenianie efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek" będzie realizowany w formie ewaluacji, a zakres nadzoru: „udzielanie pomocy szkołom, placówkom i nauczycielom, inspirowanie nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych" - w formie wspomagania.
Niniejsza publikacja ma na celu zainspirowanie dyrektorów, na których spoczywa odpowiedzialność za realizację zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole/placówce, do podjęcia nowych rozwiązań organizacyjnych. Nowe rozwiązania są nieuniknione, ponieważ ustawodawca w cytowanym rozporządzeniu obliguje dyrektorów do demokratyzacji działań i przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej z udziałem nauczycieli.
Spis treści
Rozdział 1. Ewaluacja wewnętrzna i zewnętrznaRozdział 2. Planowanie i projektowanie ewaluacji wewnętrznej
Rozdział 3. Propozycje projektów ewaluacji wewnętrznej
Rozdział 4. Narzędzia do wykorzystania przez dyrektora w trakcie ewaluacji wewnętrznej
Książka
-
ISBN:
978-83-61309-78-9
-
Autor:
B. Fronckiewicz, A. Stefaniak