-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2008, wyd. 2, format 165 x 235, objętość 314 str., oprawa mięka
Książka jest kontynuacją dyskursu o polityce reform oświatowych oraz nauczycielskich praw do autonomii i twórczości. Autor stara się w niej także odpowiedzieć na dylematy dotyczące fazy przejścia od systemu totalitarnego do demokratycznego, sięgając tak do rodzimych, jak i zagranicznych doświadczeń. Okazuje się bowiem, iż troska o lepszy wymiar kształcenia humanistycznego w szkołach nie jest specyfiką tylko tych krajów, które przechodzą głęboką zmianę ustrojową, ale także państw wysoko rozwiniętych. Odrabiając wieloletnie zapóźnienia w stosunku do nich na bieżąco wpisujemy się we współczesny dyskurs o szkole „na miarę wieku” (wieku dziecka, ale i kończącego się stulecia).
Mamy nadzieję, że niniejsza książka będzie jeszcze jednym krokiem w naszych oświatowych zmaganiach z wyzwalaniem się od minionej dominacji syndromu homo sovieticus w nas samych, a więc pozbawianych i wciąż uciekających od wolności. Obyśmy nie musieli więcej uważać za swojego wroga każdego, kto jest w tym świecie wolny. Jeśli ta książka choć w części przyczyni się do osiągnięcia tego celu, to satysfakcji doświadczą jako pierwsi i przede wszystkich nasi wychowankowie czy uczniowie.
Spis treści
1. Reformowanie edukacji w warunkach wyzwań ponowoczesności2. Pedagogika humanistyczna w szkole
3. Co to znaczy dobra szkoła?
4. Szkoły z własnym profilem
5. Berliński model szkół o poszerzonej odpowiedzialności
6. Szkoły Gestalt
7. Europejskie Forum o Wolność w Oświacie
8. Uspołecznienie edukacji szkolnej
9. Austriacka diagnoza i projekt współpracy szkoły z rodzicami
10. Jak Czesi zmieniają swoje szkoły?
11. Nowatorzy i faryzeusze w edukacji alternatywnej w Polsce
12. Nie chciane przez MEN eksperymenty pedagogiczne
13. Nauczycielskie manewry wobec uczniów
14. Co z etyką nauczycieli?
15. (Nie)samorządność nauczycieli
16. Prawna suwerenność dziecka
17. Potrzeby i bariery doskonalenia zawodowego nauczycieli w Polsce
18. Chora praktyka oświatowa
19. Co to znaczy być nauczycielem?
20. Korczakowskie obserwacje dziecięcego świata
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-715-6
-
Autor:
Bogusław Śliwerski