-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2009, wyd. 2, format 145 x 205, objętość 170 str., oprawa miękka
Książka stanowi ujęcie teoretyczno-empiryczne problematyki przemocy w wychowaniu rodzinnym.
Moim celem badawczym było poznanie zjawiska przemocy w rodzinie wobec dziecka (rozmiarów, uwarunkowań i skutków) oraz poglądów uczniów, rodziców i nauczycieli na temat stosowania przemocy w wychowaniu.
Treść książki dotyczy więc 2 zagadnień:
1. po pierwsze samego zjawiska stosowania przez rodziców przemocy wobec dziecka w wychowaniu jako swoistej „metody wychowawczej”
2. postrzegania przemocy wobec dziecka przez badanych uczniów, rodziców i nauczycieli- ten aspekt badano dwukrotnie (w 2003 i 2008 roku) co daje możliwość poznania ewentualnej zmiany poglądów społecznych w tym zakresie, wobec dość szeroko prowadzonych kampanii edukacyjnych
Praca składa się z 6 rozdziałów: pierwszy stanowi wprowadzenie w problematykę przemocy oraz przedstawia założenia metodologiczne. W kolejnych rozdziałach omawiam przemoc fizyczną w wychowaniu, psychiczną, jej uwarunkowania i skutki, a także społeczny sposób postrzegania tego zjawiska. W załączeniu zamieściłam Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przyjęty w 2006 roku. Ufam, że przedstawione rezultaty badań mogą stanowić obszar do działań profilaktyczno-edukacyjnych wszelkich służb społecznych, zajmujących się zwalczaniem przemocy wobec dziecka.
Spis treści
WstępRozdział 1 Wprowadzenie do tematu i założenia metodologiczne
1.1. Uzasadnienie tematu badań
1.2. Cele badań i problematyka badawcza
1.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
1.4. Teren badań, dobór próby i charakterystyka badanych
Rozdział 2 Przemoc fizyczna w wychowaniu
2.1. Przemoc fizyczna wobec dziecka w świetle literatury
2.1.1. Pojęcie przemocy fizycznej, przyczyny i symptomy zjawiska
2.1.2. Wybrane badania nad przemocą fizyczną wobec dziecka
2.2. Przemoc fizyczna w wychowaniu w świetle badań własnych
Rozdział 3 Przemoc psychiczna w wychowaniu
3.1. Przemoc psychiczna wobec dziecka w literaturze
3.1.1. Pojęcie przemocy psychicznej, przyczyny
i symptomy zjawiska
3.1.2. Wybrane badania nad przemocą psychiczną
3.2. Przemoc psychiczna w wychowaniu w badaniach własnych
Rozdział 4 Uwarunkowania występowania przemocy
4.1. Uwarunkowania stosowania przemocy w literaturze
4.2. Wybrane badania nad uwarunkowaniami zjawiska
4.3. Uwarunkowania przemocy w wychowaniu w badaniach własnych
4.3.1. Warunki materialne a stosowanie przemocy
4.3.2. Poziom wykształcenia rodziców a stosowanie przemocy
4.3.3. Płeć dziecka a stosowanie przemocy
4.3.4. Typ środowiska a stosowanie przemocy
4.3.5. Alkoholizm w rodzinie a stosowanie przemocy
Rozdział 5 Skutki przemocy
5.1. Konsekwencje przemocy w świetle literatury
5.2. Skutki przemocy w świetle wybranych badań
5.3. Skutki przemocy w badaniach własnych
Rozdział 6 Społeczne postrzeganie przemocy w wychowaniu
6.1. Postrzeganie przemocy w literaturze
6.2. Wybrane badania nad postrzeganiem przemocy
6.3. Postrzeganie przemocy w wychowaniu w badaniach własnych
6.3.1. Postrzeganie przemocy przez uczniów
6.3.2. Postrzeganie przemocy przez rodziców
6.3.3. Postrzeganie przemocy przez nauczycieli
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-128-9
-
Autor:
Jolanta Maćkowicz