-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Fraszka Edukacyjna
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 144 str., oprawa miękka
Terapia i edukacja osób o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych oraz osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego wymaga kompleksowych oddziaływań na wszystkie sfery ich życia. W myśl holistycznego podejścia do chorego, jego złożonych problemów, terapia wymaga połączenia w jedną całość różnych metod usprawniania motorycznego, psychopedagogicznego oraz różnych form adaptacji społecznej.
Postęp wiedzy z zakresu neurofizjologii rozwojowej i neuropatologii staje się stymulatorem dynamicznego rozwoju różnych metod i form usprawniania. W niniejszej ksiązce dokonano charakterystyki tych najczęściej stosowanych w praktyce, traktując zagadnienia z zakesu fizjoterapii i rewalidacji w sposób interdyscyplinarny.
Spis treści
PrzedmowaRozdział 1
Osoby o specjalnych potrzebach edukacyjnych
l .1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
1.1.1. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej
1.1.2. Kryteria oceny stopnia niepełnosprawności intelektualnej
1.1.3. Charakterystyka osób z niepełnosprawnością intelektualną,
1.1 .A. Terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną
1.2. Osoby z zaburzeniami słuchu
1.2.1. Przyczyny zaburzeń słuchu
1.2.2. Klasyfikacja uszkodzeń słuchu
l .2.3. Terapia osób z zaburzeniami słuchu
l .3. Osoby niewidome i niedowidzące (słabowidzące)
l .3.1. Przyczyny uszkodzeń wzroku
l .3.2. Klasyfikacja uszkodzeń wzroku
l .3.3. Terapia osób niewidomych i słabowidzących
l .4. Osoby z autyzmem
l .4.1. Przyczyny autyzmu
l .4.2. Diagnozowanie autyzmu
l .4.3. Objawy autyzmu
l .4.4. Terapia osób z autyzmem
1.5. Osoby z epilepsją
l .5. l. Rozpoznanie padaczki
l .5.2. Rodzaje napadów padaczkowych
l .5.3. Udzielanie pierwszej pomocy w napadzie padaczkowym
Rozdział 2
Osoby ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
2.1. Osoby z ADHD
2.1.1. Przyczyny ADHD
2.1.2. Diagnozowanie i rokowania osób z ADHD
2.1.3. Objawy ADHD
2.1.4. Terapia osób z ADHD
2.2. Osoby z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
2.2.1. Przyczyny trudności w uczeniu się
2.2.2. Terapia osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Rozdział 3
Osoby z zaburzeniami zdrowia psychicznego
3.1. Osoby z nerwicą
3.1.1. Mechanizmy zaburzeń nerwicowych
3.1.2. Charakterystyka zaburzeń nerwicowych
3.1.3. Osiowe objawy nerwic
3.1 .A. Terapia osób z nerwicą
3.2. Osoby z depresją
3.2.1. Depresja i jej rodzaje
3.2.2. Przyczyny depresji
3.2.3. Objawy depresji
3.2.4. Terapia osób z depresją
3.3. Osoby ze schizofrenią
3.3.1. Pojęcie schizofrenii
3.3.2. Przyczyny schizofrenii
3.3.3. Rozpoznanie i objawy schizofrenii
3.3.4. Terapia osób ze schizofrenią
3.4. Osoby z chorobą Alzheimera
3.4.1. Przyczyny choroby Alzheimera
3.4.2. Kryteria diagnostyczne choroby Alzheimera
3.4.3. Objawy i przebieg choroby Alzheimera.
3.4.4. Terapia osób z chorobą Alzheimera
Bibliografia
WYKAZ RYCIN
WYKAZ TABEL
Abstract
Książka
-
ISBN:
978-83-61309-39-0
-
Autor:
Ewa Puszczałowska-Lizis, Edyta Agnieszka Biała