Diagnoza i terapia. Wskazówki dla rodziców i nauczycieli
Kraków 2010, wyd. 1, format 145 x 205, objętość 63 str., oprawa miękka
Celem tej książki jest omówienie objawów zachowania się i specyfiki potrzeb edukacyjnych dzieci z zespołem Williamsa i dziecięcą hiperkalcinemią. Omawia cechy charakterystyczne choroby i metody jej rozpoznawania. W opracowaniu tym przedstawione zostały sylwetki psychologiczne trzech chłopców i jednej dziewczynki oraz wskazania do postępowania wychowawczego dla rodziców i nauczycieli.
Pozycja adresowana jest głównie do nauczycieli szkół specjalnych, lekarzy pediatrów, studentów pedagogiki, psychologii i medycyny, rodziców dzieci o zaburzeniach rozwoju oraz osób towarzyszących tym dzieciom w rozwoju.
Zawiera ona skalę oceny zachowania (poziomu adaptacji do warunków życia i samoobsługa) do wypełnienia przez rodziców i nauczycieli.
Spis treści
WstępModel radzenia sobie z diagnozą zaburzeń rozwoju
Ogólna charakterystyka zespołu Williama
Badania własne
Wskazania dla rodziców
Wskazania dla nauczycieli
Literatura
Skala oceny zachowania (poziomu adaptacji do warunków życia i samoobsługa)– do wypełniania przez rodziców
Skala oceny zachowania się i umiejętności uczniów zespołem Williama – do wypełniania przez nauczycieli
Kwestionariusz wywiadu z rodzicami
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-376-4
-
Autor:
Alicja Maurer, Iwona Bołtuć