-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Instytut Kociewski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Gdańsk 2010, Wyd. 1, format 155 x 230, objętość 273 str., oprawa miękka
Od wielu lat obserwujemy zjawisko znacznego uczestnictwa dzieci i młodzieży w rywalizacji sportowej. Czasami zastanawiamy się, dlaczego tak jest oraz które z nich osiągnie najwyższy poziom sportowy, osiąganie sukces na Igrzyskach Olimpijskich, mistrzostwach świata, czy Europy. Wielu trenerów i rodziców zastanawia się w jaki sposób im w tym dopomóc. Prace próbujące podejmować tą tematykę są także nieliczne (por. Blecharz, Siekańska, 2009; Gracz, Sankowski, 2007; Hedstrom, Gould, 2004; Krawczyński, Nowicki (red.), 2004; Martens, 2009; Mroczkowska, 2010; Siekańska, Blecharz, 2006).
Dlaczego dzieci w ogóle uczestniczą w sporcie? Badania przeprowadzone przez Ewing i Seefeld (1990) w grupie 10 000 dzieci i młodzieży w wieku 10-18 lat wskazują, że do głównych przyczyn uczestnictwa zaliczyć należy: 1) zabawę, radość; 2) chęć podniesienia umiejętności; 3) utrzymanie figury, kondyq'i; 4) chęć robienia czegoś, w czym jest się dobrym; 5) erpocje (ekscytaq"a) związane z zawodami; 6) chęć ćwiczenia; 7) grę w zespole (jako członek drużyny); 8) wyzwanie jakim jest współzawodnictwo; 9) 'nabycie nowych umiejętności; 10) wygraną.
Równocześnie badacze zastanawiali się nad głównymi przyczynami rezygnacji ze sportu na wczesnych etapach rozwoju kariery sportowej i wyróżnili listę takich czynników: 1) utrata zainteresowania; 2) brak zadowolenia; 3) angażowanie zbyt dużej ilości czasu; 4) faworyzowanie innych przez trenera; 5) trener jest złym nauczycielem; 6) znużenie, zmęczenie; 7) zbyt duża koncentracja na wygrywaniu; 8) chęć uczestnictwa w innych, niesportowych aktywności ach; 9) potrzeba większej ilości czasu na naukę; 10) zbyt duża presja.
Przytoczone kwestie związane z głównymi motywami uczestnictwa dzieci i młodzieży w sporcie lub przyczynami odejścia ze sportu, mimo że nie wyczerpują omawianej kwestii, winny stanowić drogowskaz dla dalszego poszukiwania psychologicznych i społecznych czynników optymalizacji treningu sportowego. Stąd jako ważne rysują się zadania współczesnej psychologii sportu. [...]
Spis treści
Marcin Krawczyński - Od RedaktoraMonika Guszkowska - Prawidłowości rozwoju psychicznego w okresie późnego dzieciństwa i adolescencji
Monika Guszkowska - Wybrane zaburzenia rozwoju psychicznego w okresie późnego dzieciństwa i adolescencji
Jacek Gracz - Wybrane elementy przygotowania psychologicznego w treningu młodego sportowca
Dariusz Nowicki - Kształtowanie optymalnej gotowości startowej młodych zawodników
Daniel Krokosz, Magdalena Poliwodzińska, Mariusz Lipowski - Znaczenie cech temperamentalnych w treningu dzieci i młodzieży
Jacek Gracz - Odporność emocjonalna i możliwości jej wzmacniania w sporcie młodzieżowym
Jan Blecharz, Małgorzata Siekańska - Radzenie sobie z emocjami we wczesnych stadiach rozwoju sportowego
Aleksandra Tokarz, Kinga Bernacka - Lek jako czynnik psychologiczny związany z wynikiem w piłce siatkowej. Wyniki badań i uwagi praktyczne
Ryszard Botwina - Mentalne wspomaganie wyniku sportowego dzieci. Wizualizacja w nauce pływania - efektywność uczenia i obniżanie lęku przed wodą
Marek Graczyk - Rozgrzewka kinezjologiczna „brain gym"l jej wpływ na stan funkcjonalny młodego sportowca
Piotr Włodarczyk, Artur Ziółkowski - Coaching jako narzędzie wsparcia rozwoju zawodnika
Jan Supiriski - Sport tak, agresja nie. Czy sport czyni młodzież agresywną?
Katarzyna Rutkowska - Wartość treningu umiejętności społecznych w szkoleniu dzieci i młodzieży
Artur Ziółkowski, Anna Strzałkowska, Piotr Włodarczyk - Znaczenie rodziny w kształtowaniu zdrowia psychospołecznego młodych sportowców
Książka
-
ISBN:
978-83-931374-0-4
-
Redaktor:
Marcin Krawczyński