Inicjatywę opracowania podręcznika na temat zaburzeń postawy u dzieci uważam za potrzebną i dydaktycznie uzasadnioną wobec niezwykle wysokiego stopnia występowania tych schorzeń w populacji dzieci polskich. W programie nauczania nowej polskiej szkoły ważne miejsce ma zająć edukacja zdrowotna, w której profilaktyka i upowszechnianie aktywności moto- rycznej stanie się trwałym elementem tego programu.
Wady postawy u dzieci tak szeroko występujące w Polsce w ogromnym znaczeniu kształtują obraz zdrowotności naszego społeczeństwa. Należy jednak mieć świadomość, że zapobieganie tym schorzeniom jest niezwykle trudne ze względu na bardzo różnorodną etiologię, okres występowania w wieku rozwojowym oraz długotrwały czas leczenia.
W piśmiennictwie polskim i zagranicznym ukazało się dotychczas wiele prac na ten temat. W większości są to jednak opracowania opisujące wybrane aspekty tego problemu (etiologie, sposoby leczenia, rehabilitacja i in.). W podręczniku Ireneusza M. Kowalskiego i Lucyny Hurło wszystkie te zagadnienia potraktowano łącznie, dając całościowy obraz schorzenia, od przyczyn jego powstania aż do różnych metod leczenia.
Uważam zatem, że w każdym środowisku akademickim zajmującym się kształceniem specjalistów z fizjoterapii, wychowania zdrowotnego czy fizycznego fachowy podręcznik z tego zakresu powinien być udostępniony studiującej młodzieży.
W konkluzji stwierdzam, że praca jest bardzo wartościowa, w kompleksowy sposób przedstawia problem, jakim są wady postawy u dzieci.
Prof. dr hab. Aleksander Ronikier Kierownik Katedry Biologicznych Podstaw Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie
Przedmowa do wydania drugiego
Słowo wstępne
Od Autorów
I.Rozwój psychomotoryczny i fizyczny w wieku rozwojowym
II.Zaburzenia utrudniające prawidłowy rozwój dziecka
III.Postawa prawidłowa a wady postawy
IV.Podziały skrzywień kręgosłupa
V.Etiologia i patomechanika skoliozy idiopatycznej
VI.Ocena diagnostyczna
VII.Metody postępowania
VIII.Program kinezyterapeutyczny
Podsumowanie
Piśmiennictwo
Ryciny
Skorowidz rzeczowy
Aneks
Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dniał8 lutego 1980 r.
w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci
i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną
Zarządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 listopada 1996 r.
w sprawie zasad organizowania przez szkoły i placówki publiczne
gimnastyki korekcyjnej oraz nadobowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego Pismo MEN do Kuratorów Oświaty z dnia 20 lutego 1997 r.
w sprawie kwalifikacji nauczycieli prowadzących gimnastykę korekcyjną
Wady postawy u dzieci tak szeroko występujące w Polsce w ogromnym znaczeniu kształtują obraz zdrowotności naszego społeczeństwa. Należy jednak mieć świadomość, że zapobieganie tym schorzeniom jest niezwykle trudne ze względu na bardzo różnorodną etiologię, okres występowania w wieku rozwojowym oraz długotrwały czas leczenia.
W piśmiennictwie polskim i zagranicznym ukazało się dotychczas wiele prac na ten temat. W większości są to jednak opracowania opisujące wybrane aspekty tego problemu (etiologie, sposoby leczenia, rehabilitacja i in.). W podręczniku Ireneusza M. Kowalskiego i Lucyny Hurło wszystkie te zagadnienia potraktowano łącznie, dając całościowy obraz schorzenia, od przyczyn jego powstania aż do różnych metod leczenia.
Uważam zatem, że w każdym środowisku akademickim zajmującym się kształceniem specjalistów z fizjoterapii, wychowania zdrowotnego czy fizycznego fachowy podręcznik z tego zakresu powinien być udostępniony studiującej młodzieży.
W konkluzji stwierdzam, że praca jest bardzo wartościowa, w kompleksowy sposób przedstawia problem, jakim są wady postawy u dzieci.
Prof. dr hab. Aleksander Ronikier Kierownik Katedry Biologicznych Podstaw Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie
Spis treści
Spis treściPrzedmowa do wydania drugiego
Słowo wstępne
Od Autorów
I.Rozwój psychomotoryczny i fizyczny w wieku rozwojowym
II.Zaburzenia utrudniające prawidłowy rozwój dziecka
III.Postawa prawidłowa a wady postawy
IV.Podziały skrzywień kręgosłupa
V.Etiologia i patomechanika skoliozy idiopatycznej
VI.Ocena diagnostyczna
VII.Metody postępowania
VIII.Program kinezyterapeutyczny
Podsumowanie
Piśmiennictwo
Ryciny
Skorowidz rzeczowy
Aneks
Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dniał8 lutego 1980 r.
w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci
i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną
Zarządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 listopada 1996 r.
w sprawie zasad organizowania przez szkoły i placówki publiczne
gimnastyki korekcyjnej oraz nadobowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego Pismo MEN do Kuratorów Oświaty z dnia 20 lutego 1997 r.
w sprawie kwalifikacji nauczycieli prowadzących gimnastykę korekcyjną
Książka
-
ISBN:
83-7299-227-4
-
Autor:
Lucyna Hurło Ireneusz M. Kowalski
-
Wydanie:
2
-
Rok wydania:
2003
-
Format:
170 x 240 mm
-
Liczba stron:
102
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Wady postawy i stóp u dzieci
50,21
PLN
Charakterystyka wad postawy ciała Diagnoza, kompensacja i korekcja
44,30
PLN
Cena rynkowa: 49.90 PLN
Atlas ćwiczeń korekcyjnych
91,00
PLN
Gimnastyka przedszkolaka
44,00
PLN
Korekcja bocznych skrzywień kręgosłupa
26,50
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Antropomotoryka W. Osiński
34,00
PLN
Atlas ćwiczeń korekcyjnych
91,00
PLN
Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego
119,60
PLN