„Marketing dla sportu” – to najnowsza publikacja poświęcona tematyce marketingu w sporcie, która ukazała się na rynku po IV Ogólnopolskiej Konferencji pt. „Dni Marketingu sportowego”. Odpowiada ona na pytanie, w jakich aspektach sport i biznes są do siebie podobne i w jakich obszarach następuje wyraźna integracja tych środowisk. Pokazuje także obszary w których te dwie dziedziny wyraźnie się na siebie nakładają i które powinny stanowić przedmiot dociekań i badań. Lektura zawiera bardzo przydatne przykłady praktyczne i wskazówki metodyczne, które zwrócą uwagę wszystkich zainteresowanych i zajmujących się marketingiem w sporcie. Książka stanowi także element poszukiwań odpowiedzi na pytanie, jak wykorzystać marketing dla sportu? W jakich aspektach sport i biznes do siebie przenikają, gdzie potrzebne jest większe zrozumienie i pełniejsze poznanie?
Prezentujemy marketing sportowy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby w sposób kompleksowy ukazać cechy szczególne tej dziedziny.
Ufamy, że niniejsze wydawnictwo będzie pomocne Państwu w poznaniu możliwości stwarzanych przez marketing sportowy.
Spis treści
I. WprowadzeniePrzedmowa
Prof. dr hab. Henryk Mruk
Tytułem wstępu
Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki
Sport a pieniądze
Tomasz Redwan
Jak skutecznie dobierać i oceniać sponsoring?
Marcin Andrzejczyk
Marketing podstępny w sporcie na tle ewolucji marketingu
Dr Zbigniew Widera
II. Relacje między sportem a biznesem
Sukces sportowca a sukces przedsiębiorcy
Prof. dr hab. Henryk Mruk
Przywództwo w relacji sportowiec – trener
Adam Bekier
III. Produkt sportowy
Marketingowa koncepcja przedsięwzięcia sportowego
Prof. dr hab. Andrzej Szromnik
Impreza sportowa jako produkt w ujęciu marketingowym
Jan Chłapowski
IV. Identyfikacja zchowań kibica-konsumenta na rynku sportowym
Segmentacja rynku sportowego – istota i kryteria wyboru rynku docelowego
dr Zygmunt Waśkowski
Customer relationship management w zarządzaniu klubem sportowym
Jacek Hanarz
Zastosowanie metody Teamqual w ocenie jakości widowiska sportowego na przykładzie meczu koszykówki
Dr Sławomir Kowalski
Rozpoznanie preferencji kibiców sportowych na przykładzie badania „Kibice o Lechu Poznań”
Dr Mirosława Kaczmarek, Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki
V. Public relations
Uwarunkowania i kierunki działań promocyjnych w sportach niszowych na przykładzie rugby siedmioosobowego (Rugby 7)
Stanisław Pogorzelski
Jak przygotować prostą, ale efektywną sportową kampanię PR
Filip Mecner
Wartość medialna sportowca
Konrad Pudło
VI. Marketing usług sportowo-rekreacyjnych
Indywidualizacja oferty fitness klubów
Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz, Dr inż. Izabella Sowier-Kasprzyk
Strategia uprawniania w działalności usługowego przedsiębiorstwa sportowo-rekreacyjnego
Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz
VII. Marketing sportowy w praktyce
Orange Ekstraklasa – case study
Piotr Gołos
Case studies programu Volvo Masters Amateur
Zofia Bugajna
Strategia rozwoju golfa zawodowego w Polsce
Marek W. Podstolski
Sport jako element budowania przewagi konkurencyjnej miast i regionów
Piotr Matecki, Jarosław Semrau
KKS Lech Poznań jako nowocześnie zarządzana marka
Olaf Jarzemski, Jagoda Wawrzyniak
VIII. Finansowe aspekty sportu
Struktura i zasady finansowania polskiej siatkówki
Artur Popko
Rola samorządu terytorialnego w finansowaniu kultury fizycznej na przykładzie Miasta Poznania
Dr Ewa Bąk
Europejskie kluby piłkarskie na rynkach kapitałowych
Sebastian Miroński
IX. Wokół sportu
Hipnoza w sporcie
Dr Andrzej Kaczorowski
Poziom wiedzy sportowej polskiego kibica w świetle wyników badań on-line
Paweł Grzybek, Artur Kotliński, Karol Marciniak
„Czarodzieje z Wembley”. Piłka nożna w Szkocji na tle rywalizacji szkocko-angielskiej
Roman Zaczkiewicz
Sport w zabytkach – rola i znaczenie usług sportowo-rekreacyjnych w ofercie polskich hoteli turystycznych
Wojciech Giergiel
Książka
-
ISBN:
83-923047-1-3
-
Autor:
Henryk Munk,Krzysztof Kropielnicki
-
Redaktor:
Piotr Matecki
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2006
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
294
-
Oprawa:
miękka